Jump to content
Annons

Dagens ungdom!


Eternal

Recommended Posts

Jag jobbar med barn och måste försvara dom lite. När man var barn så såg man alla typer av barn, dom snälla, dom försynta dom busiga osv. Det gjorde att man hade en ganska så bra bild av barn i allmänhet. Jobbar man inte med barn eller kommer i kontakt med dom på nära håll så ser du vilka då? Förmodligen bara dom busiga och otrevliga. Det är en utav anledningarna till att folk säger att dagens barn & ungdom bara blir värre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag jobbar med barn och måste försvara dom lite. När man var barn så såg man alla typer av barn, dom snälla, dom försynta dom busiga osv. Det gjorde att man hade en ganska så bra bild av barn i allmänhet. Jobbar man inte med barn eller kommer i kontakt med dom på nära håll så ser du vilka då? Förmodligen bara dom busiga och otrevliga. Det är en utav anledningarna till att folk säger att dagens barn & ungdom bara blir värre.

Tror iofs inte att någon i den här tråden skyller på barnen i fråga, utan snarare på hur föräldrar (och samhälle) tar hand om dem och uppfostrar dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbar med barn och måste försvara dom lite. När man var barn så såg man alla typer av barn, dom snälla, dom försynta dom busiga osv. Det gjorde att man hade en ganska så bra bild av barn i allmänhet. Jobbar man inte med barn eller kommer i kontakt med dom på nära håll så ser du vilka då? Förmodligen bara dom busiga och otrevliga. Det är en utav anledningarna till att folk säger att dagens barn & ungdom bara blir värre.

Jag jobbar också med barn, i en förskola närmare bestämt.

Givetvis har du rätt som säger att alla barn är olika. En del är busiga, en del är tystlåtna osv. Men det är inte det som är poängen här.

Jag har också jobbat i F2-skoleverksamhet och det är nästan skrämmande hur barnen kan hålla på. Jämför detta som jag skrev tidigare vilket förhållningssätt skolorna och föräldrna hade gentemot barnen. Hur var deras syn på barnuppfostran osv.

Barnen har inte samma disciplin som förr.

Jag vill påpeka att jag inte på något sätt hur det såg ut förr med värderingar och så. Tror inte på att barn skall vara tysta och inte synas.

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga mig som är gymnasielärare! 😱

Då gör jag det!

Tillför din kunskap omedelbart 🙂

Mitt råd är att inte alls vara lugn och fin! Det hjälper föga 😱 Man måste tyvärr vara ganska hård (alltså dock inte på ett elakt sätt). Det funkar också ofta att visa att man personligen tar åt sig och blir förbannad och ledsen! (bygger dock på att ungarna har empati, men det har de allra flesta när det väl kommer till kritan) Om man bara står och "mässar" och säger att "sådär är ofint att göra" och "det accepterar vi inte" då blir det bara mer spännande och provocerande att göra de sakerna! De flesta ungdomar vill ju dock inte göra någon uppriktigt ledsen! Så visa att du tar åt dig personligen! Vet dock inte hur bra det skulle funka med 12-åringen i porten eftersom ni inte alls kände varandra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens "yngre" ungdomar har ingen respekt för de som är äldre. Det är rätt komiskt ändå...Jag hoppas ypperligt att alla dessa respektlösa ynglingar möter fel sorts människa någon gång.

Problemet är att många människor, aven äldre, inte har nån som helst respekt för varandra! Ungdomarna är ju bara en spegelbild av hur samhället ser ut! Jag tycker t ex inte att jag får mindre respekt av gymnasieungdomarna jag jobbar med än av de vuxna på mitt förra jobb!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jejje:

Det stämmer säkert det du säger (jag har ingen erfarenhet av gymnasieundervisning).

Killen vid porten går väl inte göra så mycket åt (förutom att skratta åt det).

Gymnasielärare låter ganska ok men en högstadieklass skulle jag ALDRIG vilja ha... Eller det beror förmodligen på vilken skola.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens "yngre" ungdomar har ingen respekt för de som är äldre. Det är rätt komiskt ändå...Jag hoppas ypperligt att alla dessa respektlösa ynglingar möter fel sorts människa någon gång.

Problemet är att många människor, aven äldre, inte har nån som helst respekt för varandra! Ungdomarna är ju bara en spegelbild av hur samhället ser ut! Jag tycker t ex inte att jag får mindre respekt av gymnasieungdomarna jag jobbar med än av de vuxna på mitt förra jobb!

Så sant som det är skrivet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens "yngre" ungdomar har ingen respekt för de som är äldre. Det är rätt komiskt ändå...Jag hoppas ypperligt att alla dessa respektlösa ynglingar möter fel sorts människa någon gång.

Problemet är att många människor, aven äldre, inte har nån som helst respekt för varandra! Ungdomarna är ju bara en spegelbild av hur samhället ser ut! Jag tycker t ex inte att jag får mindre respekt av gymnasieungdomarna jag jobbar med än av de vuxna på mitt förra jobb!

Så sant som det är skrivet!

Iofs är jag gymnasiestuderande på sista året men ur min synvinkel alltså de ungdomar eller 'barn' som är yngre än en själv så tycker jag att de har mycket mindre respect för en själv än vad man har till de som är äldre än en annan.

Men jag säger inte att äldre människor är bättre, kan vara betydligt mer irriterande att inte bli respekterad av en som är äldre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens "yngre" ungdomar har ingen respekt för de som är äldre. Det är rätt komiskt ändå...Jag hoppas ypperligt att alla dessa respektlösa ynglingar möter fel sorts människa någon gång.

Problemet är att många människor, aven äldre, inte har nån som helst respekt för varandra! Ungdomarna är ju bara en spegelbild av hur samhället ser ut! Jag tycker t ex inte att jag får mindre respekt av gymnasieungdomarna jag jobbar med än av de vuxna på mitt förra jobb!

Så sant som det är skrivet!

Iofs är jag gymnasiestuderande på sista året men ur min synvinkel alltså de ungdomar eller 'barn' som är yngre än en själv så tycker jag att de har mycket mindre respect för en själv än vad man har till de som är äldre än en annan.

Men jag säger inte att äldre människor är bättre, kan vara betydligt mer irriterande att inte bli respekterad av en som är äldre.

Jag säger bara, åk på charterresa nånstans dit det är mycket pensionärer! Då ska du få se på brist på respekt!

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
När jag spatserade hem från arbetet fick jag syn på en kille i 12-årsåldern som var på väg in i ett hyreshus. När han såg mig gav han mig ett långfinger. Ja, bara sådär. Jag har aldrig sett honom tidigare!

Eftersom jag är lugn och fin lät jag det passera. Det finns väl inte så mycket att göra!? Men ser jag honom igen skall jag göra "spegeln" mot honom. Alltså en handflata som reflekterar hans negativa energi.  😉  Ibland kan det vara kul att sänka sig till samma nivå  😉

Jag tyckte att ni forummedlemmar skulle få veta hur dagens ungdomar KAN bete sig.

Förlåt, jag menade inget illa 🙁

Din jävel var det du!? Jag visste inte att du bodde i Jönköping!?

Inte jag heller 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...