Jump to content
Annons

Dagens ungdom!


Eternal

Recommended Posts

När jag spatserade hem från arbetet fick jag syn på en kille i 12-årsåldern som var på väg in i ett hyreshus. När han såg mig gav han mig ett långfinger. Ja, bara sådär. Jag har aldrig sett honom tidigare!

Eftersom jag är lugn och fin lät jag det passera. Det finns väl inte så mycket att göra!? Men ser jag honom igen skall jag göra "spegeln" mot honom. Alltså en handflata som reflekterar hans negativa energi. 😄 Ibland kan det vara kul att sänka sig till samma nivå :rolleyes:

Jag tyckte att ni forummedlemmar skulle få veta hur dagens ungdomar KAN bete sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
När jag spatserade hem från arbetet fick jag syn på en kille i 12-årsåldern som var på väg in i ett hyreshus. När han såg mig gav han mig ett långfinger. Ja, bara sådär. Jag har aldrig sett honom tidigare!

Eftersom jag är lugn och fin lät jag det passera. Det finns väl inte så mycket att göra!? Men ser jag honom igen skall jag göra "spegeln" mot honom. Alltså en handflata som reflekterar hans negativa energi. 😄 Ibland kan det vara kul att sänka sig till samma nivå :rolleyes:

Jag tyckte att ni forummedlemmar skulle få veta hur dagens ungdomar KAN bete sig.

hahaha! Fan va skönt!

Jag hade bara skrattat å t ungen! Hade jag varit på fint humör hade jag sprungit efter 😄 ahahahahahah!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hamnade i ett slags chocktillstånd och hann därför inte reagera. Men om jag ser honom igen (han bor säkert på området) skall han få smaka på mina konster. Att ge honom "tungan" vore klockrent!

Men man blir nyfiken på VARFÖR han gjorde det! Försökte han vara tuff? Är han knäpp? Tyckte han att jag liknade någon av hans fiender? Har han konstig humor?

Tänk över dessa frågeställningar och svara snarast här i tråden!

Nej, nu skall jag lira Age Of Empires 3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mest effektiva är överrumpling. Gör det oförväntade!

Det brukar resultera i skratt!

Inget snack om den saken!

För något år sedan mötte jag en otrevlig och oförskämd unge på området.

Jag tog upp ur kassen och gav honom en risifrutti jag handlat till "kort-datum pris".

Han sa lite förvånat "tack" sedan stod han bara där tyst. Han fattade nog inte vad som hände. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag spatserade hem från arbetet fick jag syn på en kille i 12-årsåldern som var på väg in i ett hyreshus. När han såg mig gav han mig ett långfinger. Ja, bara sådär. Jag har aldrig sett honom tidigare!

Eftersom jag är lugn och fin lät jag det passera. Det finns väl inte så mycket att göra!? Men ser jag honom igen skall jag göra "spegeln" mot honom. Alltså en handflata som reflekterar hans negativa energi. 😄 Ibland kan det vara kul att sänka sig till samma nivå 😛

Jag tyckte att ni forummedlemmar skulle få veta hur dagens ungdomar KAN bete sig.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte han att jag liknade någon av hans fiender?

Det där är lite intressant. Man har inte lika många dödsfiender som man hade när man var femton. Iofs så är det väl ingen som häller socker i ens moppetank eller ger en stryk för att man har en ful jacka längre.

tror att jag snott detta av en Rocky strip, men dödsfienderna gav en liksom lite spänning i livet, för det var ju verkligen på liv eller död. Nu för tiden kan jag bkli frustrerad och iriirterad på folk, men dödsfiender, bajs i brevlådan... det känns som en svunnen tid..... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det mest effektiva är överrumpling. Gör det oförväntade!

Det brukar resultera i skratt!

Inget snack om den saken!

För något år sedan mötte jag en otrevlig och oförskämd unge på området.

Jag tog upp ur kassen och gav honom en risifrutti jag handlat till "kort-datum pris".

Han sa lite förvånat "tack" sedan stod han bara där tyst. Han fattade nog inte vad som hände. 😄

😠

Link to comment
Dela på andra sajter

I vintras/våras så parkerade jag på min parkeringsplats och såg att det stod några ungar (4-5 stycken i tolvårsåldern) och kramade varsina snöbollar. Av ren händelse så råkade min balkongdörr vara öppen, och de flinade och kikade upp mot den; så jag satt kvar och betraktade vad de tänkte göra. De såg att jag satt och glodde på dem så de vågade inte göra något, utan efter en stund sprang de därifrån och kastade snöbollarna på några andra fönster.

Det slutar inte där; när jag kliver ur bilen och börjar gå mot mitt hus så har de hunnit över ett ganska högt staket (genom att klättra över en stor snöhög) och ropar sedan på säkert avstånd "tjockiiis" efter mig.

Ja se dagens ungdom 😆..

.. själv skrattar jag iofs bara åt det.

/Daniel

Edit: balkongdörr

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

I vintras/våras så parkerade jag på min parkeringsplats och såg att det stod några ungar (4-5 stycken i tolvårsåldern) och kramade varsina snöbollar. Av ren händelse så råkade min balkongdörr vara öppen, och de flinade och kikade upp mot den; så jag satt kvar och betraktade vad de tänkte göra. De såg att jag satt och glodde på dem så de vågade inte göra något, utan efter en stund sprang de därifrån och kastade snöbollarna på några andra fönster.

Det slutar inte där; när jag kliver ur bilen och börjar gå mot mitt hus så har de hunnit över ett ganska högt staket (genom att klättra över en stor snöhög) och ropar sedan på säkert avstånd "tjockiiis" efter mig.

Ja se dagens ungdom 😉..

.. själv skrattar jag iofs bara åt det.

/Daniel

Edit: balkongdörr

🙂 ...coolt! verkar nästan som de mesta busarna är runt 12 år! 😆

/Daniel 🙂

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

När jag kom ut till min bil så stod en grannes pojk och pinkade vid bilen...usch då tänkte jag och mindes att jag sett grabben där förut, men liksom inte tänkt på att det kunde vara behov han uträttade!...

Så jag ropade till honom:

Var bor du?...

Där! sa han och pekade på huset som står en bit bort.

Men då borde du väl kunna gå hem på toa då! sa jag.

Ja jag ska tänka på det nästa gång sa han och masade sig iväg....

Det där var en uppfostrad grabb trots allt tänkte jag.

När han kommit en bit sådär på säkert avstånd så vänder han sig om och låtsas att han har ett skjutvapen...och skriker

Jag ska skjuta dig!..

Va faen...🙂 kände mig en aning blåst.

Redigerat av Valdez
Link to comment
Dela på andra sajter

🙁

Sköna historier. Särskilt "Valdez" och "D Vibe".

Grahn:

Ja, det räcker ju att gå till sig själv. Vad man höll på egentligen. Fast det var väl inte så farliga grejer men nog så störande.

Tjuvringningar, tjuvplingningar, snöbollskastning på fönster, smällare i brevlådor osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungarna var nog minst lika odygdiga förr i tiden också säger dom som vet... 😆

Jag vet inte det jag. Missnöjet i förorterna t,ex sprider sig nog ganska kraftigt i Sverige.

Jag tycker nog att det är ett kallar klimat på något sätt i Sverige än när jag var barn.

Då kunde man slåss ett tag och vara vänner i dag får man nog ställe upp på en känga eller två i huvudet innan man svimmar 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungarna var nog minst lika odygdiga förr i tiden också säger dom som vet... :rolleyes:

Jag vet inte det jag. Missnöjet i förorterna t,ex sprider sig nog ganska kraftigt i Sverige.

Jag tycker nog att det är ett kallar klimat på något sätt i Sverige än när jag var barn.

Då kunde man slåss ett tag och vara vänner i dag får man nog ställe upp på en känga eller två i huvudet innan man svimmar 😏

Jo iofs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Morsan som är förskolelärare och har jobbat med 6-årsklasser i skolan sedan 1992 säger att just nu är det mer problem med ungarna än vad det nånsin varit.

Troligen så vänder detta dock.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Morsan som är förskolelärare och har jobbat med 6-årsklasser i skolan sedan 1992 säger att just nu är det mer problem med ungarna än vad det nånsin varit.

Troligen så vänder detta dock.

/Daniel

Jo det får vi verkligen hoppas!

Inte heller är det ordning med arbete heller.

Exempel: En sommarjobbare för ett år sedan tyckte att det var skittråckigt att kratta löv och slå gräs i kommunen jag bode i och sket i att komma resterande tid. Hon hade bara jobbat två dagar. Men sen när hon får lönechecken var hon arg och klagade bara för att hon inte fått den summa det stått att hon skulle få. Inte heller accepterade hon förklaringen att hon bara jobbat två dagar och inte tre veckor.

Man undrar lite vad det är med ungdomar när dom tror att två dagar = Tre veckors lön. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Exempel: En sommarjobbare för ett år sedan tyckte att det var skittråckigt att kratta löv och slå gräs i kommunen jag bode i och sket i att komma resterande tid. Hon hade bara jobbat två dagar. Men sen när hon får lönechecken var hon arg och klagade bara för att hon inte fått den summa det stått att hon skulle få. Inte heller accepterade hon förklaringen att hon bara jobbat två dagar och inte tre veckor.

Man undrar lite vad det är med ungdomar när dom tror att två dagar = Tre veckors lön. 😉

😉 .. HJÄLP! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

D Vibe:

Jag har inte lika lång erfarenhet som din mor i förskolan men jag kan inte annat än att hålla med henne.

Om det vändre behöver inte vara speciellt troligt om man ser på utvecklingen av sammhället. Det är en rad olika faktorer som påverkar våra barn.

Det är väl framförallt respekten för "äldre" som har försämrats. Barn idag jämfört med förr vågar gå mycket längre i sina otyg.

Naturliga frågor:

Är vår barnuppfostran över lag för slapp?

Är det bara föräldrarnas ansvar?

Vilket ansvar har samhället?

Politiker?

Att vi har ett problem råder det inga som helst tvivel om. Den stora frågan är hur vi skall kunna förbättra vår situation.

Jag tror jag skall skriva en motion eller ta kontakt med någon skicklig lobbyist 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste följa upp med en klassiker:

"The children now love luxury; they have bad manners,

contempt for authority; they show disrespect for elders and love chatter in

place of exercise. Children are now tyrants, not the servants of their

households. They no longer rise when elders enter the room. They contradict

their parents, chatter before company, gobble up dainties at the table,

cross their legs, and tyrannize their teachers."

Sagt av Plato, en av Sokrates lärjungar för "ett par år" sedan. 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
När jag spatserade hem från arbetet fick jag syn på en kille i 12-årsåldern som var på väg in i ett hyreshus. När han såg mig gav han mig ett långfinger. Ja, bara sådär. Jag har aldrig sett honom tidigare!

Eftersom jag är lugn och fin lät jag det passera. Det finns väl inte så mycket att göra!? Men ser jag honom igen skall jag göra "spegeln" mot honom. Alltså en handflata som reflekterar hans negativa energi. 🙂 Ibland kan det vara kul att sänka sig till samma nivå 🙂

Jag tyckte att ni forummedlemmar skulle få veta hur dagens ungdomar KAN bete sig.

Förlåt, jag menade inget illa 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag spatserade hem från arbetet fick jag syn på en kille i 12-årsåldern som var på väg in i ett hyreshus. När han såg mig gav han mig ett långfinger. Ja, bara sådär. Jag har aldrig sett honom tidigare!

Eftersom jag är lugn och fin lät jag det passera. Det finns väl inte så mycket att göra!? Men ser jag honom igen skall jag göra "spegeln" mot honom. Alltså en handflata som reflekterar hans negativa energi.  🙂  Ibland kan det vara kul att sänka sig till samma nivå  🙂

Jag tyckte att ni forummedlemmar skulle få veta hur dagens ungdomar KAN bete sig.

Förlåt, jag menade inget illa 🙂

Din jävel var det du!? Jag visste inte att du bodde i Jönköping!?

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag spatserade hem från arbetet fick jag syn på en kille i 12-årsåldern som var på väg in i ett hyreshus. När han såg mig gav han mig ett långfinger. Ja, bara sådär. Jag har aldrig sett honom tidigare!

Eftersom jag är lugn och fin lät jag det passera. Det finns väl inte så mycket att göra!? Men ser jag honom igen skall jag göra "spegeln" mot honom. Alltså en handflata som reflekterar hans negativa energi.  😉  Ibland kan det vara kul att sänka sig till samma nivå  😆

Jag tyckte att ni forummedlemmar skulle få veta hur dagens ungdomar KAN bete sig.

Förlåt, jag menade inget illa 😄

Din jävel var det du!? Jag visste inte att du bodde i Jönköping!?

Bor du i Jkpg? :hh

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...