Jump to content
Annons

Kanonlåt.


Richie76

Recommended Posts

Annons

Tror inte för en sekund att detta skulle vara IRONI...Tror faktiskt att det är på fullaste allvar.. 😕

Den energi som lagts ner på låten hörs!.... 😆

Bra jobbat får man säga...straighta till de sura tonerna som dyker upp lite här o var - mest pga melodins vägar som han har lite svårt att hitta, och osäkerhet att hålla tonen ...I andra versen har ni hittat hem rent tonmässigt.

Tonhöjningen, fin klättring...stort register hör man!...

Första sångaren har en intressant färgklang, se till att han övar..kan bli mycket bra!!..partier som jag fastnade för hos denne vinglige sångare är...0:12, 0:48-0:50, 0:57-1:03 riktigt fint uttryck!

Den andra sångaren har en varmare och säkrare röst och är klart redan hemma....riktigt skön röst!... 🙂 ..

Link to comment
Dela på andra sajter

1Pablo - Var inte rädd för att gråta, fast du är man..

Gote - Tack, det värmde! Ligger mycket känslor i den här låten! 😠 Lysande spel förresten! 😱

Valdez - Näe, du har nog rätt att vi egentligen är helt allvarliga och bara låtsas att det är ironi! 😎 Fin analys av sånginsatserna där.. Det är Don Fredo som tydligen har intressant färgklang.. Själv gillar jag Don Fredos sista (Celine Dion) ton på låten bäst av allt! 😉

Don Fredo - Det är bara att du börjar värma upp stämbanden för nu ska vi göra nåt fint här framöver! 😉

Twilight_Zound - Fint tips men vi har redan spelat in boyband tidigare under namnet N´boys, så vi får se vad det blir härnäst!

Claypool - Ja kanske borde testa, fast jag tror att Hasselhoff kommer att köra mer tysk-inspirerad musik här framöver. Du vet väl hur man brukar säga: Germans love David Hasselhoff! Det var praktiskt taget hans förtjänst att muren revs.. 😉

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

guten tag hoffmeister!

jag va ju tvungen att rega mig på denna sida bara för att höra denna ljuvliga ballad(som jag själv har haft nöjet att co-skapa med er, david och michael) vi skulle ju kunna svinga några bägare nån kväll, dra en schlagerhöjning och låta pampiga trummor filla in för att sedan waila loss ordentligt!

keyword= lots, and lots of 80s reverb!!!

Tschüss!

Link to comment
Dela på andra sajter

guten tag hoffmeister!

jag va ju tvungen att rega mig på denna sida bara för att höra denna ljuvliga ballad(som jag själv har haft nöjet att co-skapa med er, david och michael) vi skulle ju kunna svinga några bägare nån kväll, dra en schlagerhöjning och låta pampiga trummor filla in för att sedan waila loss ordentligt!

keyword= lots, and lots of 80s reverb!!!

Tschüss!

Gode! Taget på detta, fast göra en Lasse Stefanz eller nåt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...