Jump to content
Annons

The Eyes

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Då ska vi testa om jag lärt mig att fixa länkning till mina låtar. OK då kör vi, det här är en akustisk blues lite skuttig sådär. Ja ja jag vet att jag sa att jag inte är så förtjust i blues 🙂 men vad fan Willy blues från muses muse som har skrivit texten skriver bra så jag gjorde lite musik ändå 🙂 .

Hoppas att länkarna funkar är lite osäker på om dom bara funkar med Sound Clicks egn MP3 spelare.

Göran

LÅTNAMN: The Eyes

ARTIST/GRUPP: Burnin Sven

GENRE: Blues

LÅTLÄNGD: ca. 3 minuter

KOMPOSITÖR: Text Willy Senkiwsky musik Burnin Sven

PRODUCENT: Burnin Sven

EV. MEDVERKANDE: Burnin Sven guitar och sång

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: MP3

STORLEK: ca. 3,5 meg

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNKAR:

Lofi http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=2008620&q=lo

Hifi http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=2008620&q=hi

Redigerat av Burnin Sven
Annons
Postat (redigerat)

Eftersom låten är så minimalistisk så finns det egentligen bara två saker att kommentera. Sången är bra, fast personligen skulle jag vilja ha ett lite mera "skitigt" sound på rösten! Som det är nu så låter det nästan lite för fint. Gitarren är skönt bluesig men soundet är alldeles för skarpt och skär nästan lite i öronen. Låten (som låt) är dock skön men kanske en aningens för kort. Kanske ett gitarrsolo skulle sitta fint??? Kan nog bli riktigt bra om du fixar till några smågrejer! (OBS! Dessa kommentarer skrev jag ganska fort efter jag lyssnat på låten, så jag kanske återkommer ifall jag skulle ändra mig angående något)

Länkarna funkade för en gångs skull bra, brukar annars försöka undvika att lyssna på låtar som ligger på Soundclick!

Redigerat av Jejje
Postat

Funka länkarna trumpetfanfarer och stortrumma helgött är man superprogrameraren eller 🙂.

Tack för lyssningen Jejje kanske får ta och fixa till den här inspelningen lite men nått längre solo än det lilla som redan finns vet jag inte om det blir, är inte så förtjust i långa solon.

Göran

Postat

Kompet är klockrent. Tycker verkligen du har lyckats få till det där. Sången skulle dock sitta bättre om du fick samma kraft. Mer whiskey och rassel 😆

Postat

OK Bolaget nästa 😎 går det bra med bärs dricker bara Tullamore Dew som är svindyr 😄 . Skoj att ni gillar den en får tacke en får tacke. Ska kolla om ni har nått lofi material tillgängligt här så jag paybacka lite.

Göran

Postat

Ja, bluesgitarrkomp med det rätta hänget. Läckert! I detta sammanhang är rösten lite för snäll. Öskötte gu'skelöv! 😆

Postat

Tackar mr. (e)qualitymusic bor bara här är inte infödd, på gott och ont 🙂 . Fick lite skäll av nån jänkare eller canadick som inte tyckte det va blues. Det tycker jag. Får väl sjunga om den nån gång med lite mera kräm.

Tack för dom vänliga orden.

Göran

Postat

Kanadicken och jänkaren har rätt, det här är inte en blues. Strikta 12-takter etc om det ska vara det. Men härlig blueskänsla! Tycker att din röst är lite "tunn" i det övre registret behövs lite mer whiskey där. Till sist schysst låt!

Postat
Tackar mr. (e)qualitymusic bor bara här är inte infödd, på gott och ont 😏 . Fick lite skäll av nån jänkare eller canadick som inte tyckte det va blues. Det tycker jag. Får väl sjunga om den nån gång med lite mera kräm.

Tack för dom vänliga orden.

Göran

Lkpg här. Kanske jam vid tillfälle?

Postat

Tackar berch får väl fixa lite whiskey då 😏 . Men jag viker nog inte på Bluesgrejen, upphovsmannen till texten är tvättäkta jänkare och har så vitt jag förstår skrivit ett par tusen blues texter. Han gav godkänt så jag går på hans bedömning 🙂 .

(e)qualitymusic Sya här men jammar som en kratta. Testa collab kan det va nåt? PM:a mig så kan vi snacka på telefon har nämligen lite speciella omständigheter frugan är handikappad så tid kan vara ett problem.

Göran

Postat
..så vitt jag förstår skrivit ett par tusen blues texter.

Det skulle vara kul att få låna en text av honom till en låt.

Har han någon hemsida?

Eller kan man komma i kontakt på något annat sätt?

Kent J.

Postat

Visst f*n är det blues.. om det har "blueskänsla" så är det blues. Bara gott när nån gör det på "sitt" sätt.

Fast länken funka inte för mig.. jag fick leta upp den på soundclick själv, vilket iofs inte var så jobbigt.

Tummen upp!

Postat

Kul att letade upp den det verkar inte vara så många som är så förtjusta i Sound Click här så tackar tackar. Jag håller med blues blir det om det har bluesfeeling och i det här fallet förmodligen nån slags jumpblues.

Tack igen kul att du gillade låten, sist jag kollade på chartsen Sound Click så låg den på 6:e plats på en av blueslistorna inte så illa.

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.