Tranback Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 Tjena! Jag är väldigt sugen på att skaffa en resonator gura med metall kropp. Då är frågan vad ska man ha utan att det blir allt för dyrt. MVH //Gustav
red_house_painter Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 Tjena! Jag är väldigt sugen på att skaffa en resonator gura med metall kropp. Då är frågan vad ska man ha utan att det blir allt för dyrt. MVH //Gustav Lättast är väl kanske att beställa från utlandet. Billigare iallafall. Harley Benton ska väl vara helt duglig...? Jag törs dock inte säga mer än det. Men om du vill satsa på lite bättre saker kanske fender är att föredra. Har du pengar kan du ju alltid satsa på Continental 😠 Andra märken som du kan spana upp är dean som gör jättebra resonatorgitarrer. Hur mycket pengar hade du tänkt lägga ut?
Tranback Postat 3 november 2005 Trådstartare Postat 3 november 2005 6-7000 max jag har hört att goldtone ska vara bra någon annan som hört något om det?
red_house_painter Postat 3 november 2005 Postat 3 november 2005 okej jag trodde du mer var inne på billigare varianter 😄 Då har du lite fler att välja mellan! Har spelat på ett par olika Johnson gitarrer. Helgrymma i mitt tycke! Sedan finns det Wechter. Hade jag dock haft 6000-7000 hade jag sökt efter en Regal. Jag gillar dem starkt! Har testat några Goldtone också. Det är ju inte något felköp direkt 😎 Men Regal och Johnson är några helgrymma alternativ att spana in om du missat dem!
Tranback Postat 4 november 2005 Trådstartare Postat 4 november 2005 när jag sa billiga så jämförde jag med National 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.