Jump to content
Annons

början utav låt

Recommended Posts

crakkk (oregistrerad)
Postat

kom gärna med kritik 😠

Annons
Postat (redigerat)

😱😎😆

helt klart årets demo

edit: jag vet att du har sne humor dumb dan... men det här var faktiskt kul 😉

Redigerat av staf
musik (oregistrerad)
Postat

Dumb Dan? Vadå.

Kunde jag ladda ned?

😱

:musik

crakkk (oregistrerad)
Postat
En trum-maskin och en synt... vad vill du att man ska skriva? Gör gärna lite mer innan du lägger ut nåt.

jahaa och det va du som inte kunde svenska? "början utav en låt"

Postat (redigerat)
En trum-maskin och en synt... vad vill du att man ska skriva? Gör gärna lite mer innan du lägger ut nåt.

jahaa och det va du som inte kunde svenska? "början utav en låt"

Ok... jag tycker att det låter som ett bra intro. Men Kanske det behövs mixas lite mer. Om du sedan bygger vidare på synthen så kan det bli en låt av det. Prova att lägga på en bas tillexempel.

Lite stråkar, kanske nåt akustiskt intrument som bryter av mot det elektroniska. Det skulle nog passa bra med några loopar, tillexempel nån perc. loop. Sen skulle det sitta som en smäck med lite sång på och mycket stämmor i refrängen. Du kan kanske prova med att byta ackokrd i refrängen, nåt durigt så där. Kanske texten ska handla om nåt vemodigt, bara det inte blir pretentiöst. Möjligtvis olycklig kärlek, men det är ju klyschigt.

I sticket kan du bryta av ganska mycket, kanske kan bygga hela sticket med hjälp av trummor. Varför inte 808 trummor?

Du kan ju alltid lägga in lite etno inslag.

Eller också kan du köra hela mixen genom en tokskitig dist så att det blir lite street sound.

Varför inte reversa trumpaketet.

Om du har det som du har nu som intro och gör resten av låten som ett klassiskt stycke så blir det helt galet nytt sound.

Eller också kan du byta ut synten mot en distad elgitarr och göra tok-tung Metallicahårdrock med beats. Också ett helt nytt sound. Men då får texten inte handla om olycklig kärlek.

Sen kan du skicka iväg den till melodifestivalen år 2007 och då kan kanske E-type sjunga på den. Eller varför inte Kicki Danielsson? Det skulle ju vara helt oväntat för att vara henne. Det skulle få Christer Björkman att hoppa i taket, bra underhållningstv skulle han tänka. För att inte tala om alla 40-talister som sedan skulle rösta på den på svensk toppen. Den skulle slå alla rekord.

På direktsändningen från Melodifestivalen skulle kanske programmledaren göra nåt helgalet. Kanske tappa kjolen med flit... Jaha det var redan gjort

början utav en låt???

Vet du hur komisk du är när du skriver att jag inte kan svenska?

Om det är du bumb dan så har du grundlurat mig. Det är fult att ljuga har min mamma sakt... 😱

Redigerat av pennudd

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.