musik (oregistrerad) Postat 1 november 2005 Postat 1 november 2005 Hej! Såg i julkatalogen från Leksaksjätten Toys 'r' Us, att Behringer riktar sig till glin där med ett elgitarrpaket bestående av en strataliknande sak plus en svart förstärkare. Hur seriösa är Behringer och vem använder dem? 1100 SEK kostar kalaset. Eller köps detta paket av band i sena tonåren och hänger med på spelställen? 😱 :musik
surikatmamma Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 Det finns ju hur många paket som helst där man får en kass gitarr och en kass förstärkare för en billig summa, och alla är inte Behringer.
polardark Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 Hmm.. 1100 spänn är ju verkligen inte farligt. Samma paket säljs ju för ett par hundralappar dyrare på musikbörsen, etc. Behringer har ju dessutom visat att dom faktiskt kan hålla relativt skaplig kvalitet för låga summor, som med sina 200-kronors stamplådor. Känns lite pinsamt att köpa gitarr på Toys R Us kanske.. och därtill att det står Behringer på den.. men kanske duger för någon stackars syntskadad typ som mig som bara känner behovet av elgitarrljud komma krypande nån gång ibland. Lockande.
pennudd Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 (redigerat) Min enda erfarenhet av Bheringer är ett par lurar i 700kr klassen och ett fyrkanals mixerbord i tusenkronors klassen. Ingen av dem höll någon vidare klass Dock kan jag väl inte dissa hela deras sortiment för det. Kanske deras dyrare mixerbord är bättre. Men det är väl ingen slump att dom inte har allt för bra rykte. Även med hemmastudio mått mätt Redigerat 2 november 2005 av pennudd
Eliasson Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 Jag tycker behringer gör sitt jobb. Dom fonkar. Är väl ingen världsklass men vissa av deras prytlar är helt ok.
android Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 men kanske duger för någon stackars syntskadad typ som mig som bara känner behovet av elgitarrljud komma krypande nån gång ibland. Lockande. Tänkte precis samma sak... -Lockande!
johlin Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 Har provspelat en sån en gång. Inte för att jag skulle köpa den, men för att den var så billig. Bra lät den inte, men den duger nog för en 5-åring som första-gitarr. Om inte en akustisk duger förstås.
MusicGene Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 jag har en Behringer V-Tone för 1295:- och tycker den funkar bra förutom att den är lite kinkig när det gäller stämningen. Man bändar drygt en halv halvton om man trycker ner strängen hårt. Men så kanske det ska vara?
hegobald Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 Behringers idé är att mata ut ljudprylar med hyfsad kvalité till så låga priser som möjligt. Jag har massa behringerprylar och har inte haft nåra större problem med dom.. Och de få gånger jag har haft det så har garanti och service funkat galant. Behringer ger alltså mycket "bang for the buck" så att säga.. Det finns bättre men det är också dyrare.
musik (oregistrerad) Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 Hej! Målet är nästa år köpa en Behringer pedal för gitarr ev., en Compression/Sustainer, för 200 spänn. Älskar långa gitarrtoner. Om inte Boss är värda mellanskillnaden på 700 spänn?! Det jag reagerade över var att de säljer till en leksaksaffär. 😉 :musik
pennudd Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 (redigerat) Behringers idé är att mata ut ljudprylar med hyfsad kvalité till så låga priser som möjligt. Jag har massa behringerprylar och har inte haft nåra större problem med dom.. Och de få gånger jag har haft det så har garanti och service funkat galant. Behringer ger alltså mycket "bang for the buck" så att säga.. Det finns bättre men det är också dyrare. För mig handlar det inte enbart om pris. Även när jag köper budget saker. Varför ska man köpa ett mixerbord som är billigt som sprakar och brusar irriterande mycket? Vi hade många bheringer mixerbord på skolan (även phonic) och de flesta av dem var under all kritik i kvaliteten. Då betalar man ju hellre nån femhundring eller tusenlapp extra för att slippa höra brus och knaster. Ett mixerbord ska väl inte enbart fylla en funktion med att man kan koppla högtalare till det och använda mikpreampar i det? Det är väl ett inte allt för orimligt krav att det inte ska brusa och spraka? även om man köper sk budget prylar Redigerat 2 november 2005 av pennudd
wonderboy Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 Använder en av deras midipedaler för att styra min JMP-1 och G-major. Funkar klockrent! Var också billig men bra!
polardark Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 Verkar som den här tråden börjar spåra ut, som alla trådar om Behringer. Vissa hatar dom för att.. Aja.. jag vet inte ens varför. Jag har en behringermixer där den inbyggda effektenheten dog för ett tag sen.. visst, irriterande - men mixern var billig och den brusar inget eller så. Hade det varit en Mackie-mixer hade jag gråtit blod, men nu är det bara en billig Behringer, och jag kan köpa en ny om jag nu känner att det verkar meningsfullt. Vad jag är verkligen intresserad av, är om nån vet någonting mer om dom här elgitarrpaketen. Mer egentligen om dom funkar bra, än huruvida dom låter bättre än en gitarr som är 10ggr dyrare, för sånt bryr åtminstone jag mig inte speciellt om.
tryff Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 förstärkaren i paketet är okej...har bättre ljud än peavey rage....och högre rating på harmony central....gitarren e skit....men det var min 1:a "kingston" med...
dancedancedance Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 det är väll bara att inse. Behringer har både dåliga och bra produkter...
Dr Arthur Krause Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 Börsen brukar ha billiga och trevliga dealar på Yamaha paket. Jag köpte ett för många ur sedan...stärkaren var urusel men gitarren var fin fin och den håller bra som andragitarr ifall strängarna går på min första. Om vi snackar Behringer: DSP9024 är en helt förträfflig billig B-pryl som är fullt användbar. Jag har en.
polardark Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 På tal om behringer var jag faktiskt och köpte en av dom där nya effektpedalerna från Behringer idag: Ultra Chorus UC100. På kartongen står det: "Get super thick chorus with unbelievable stereo effect" Den lät.. ehm. tja.. När jag kopplade upp den mot min Casio SK-1:a lät det mer som att ha vibrato med fyrkantsvågform på vänstra kanalen och helt dry signal på högra kanalen. Inte helt säker på om den faktiskt ska låta såhär. Får gå tillbaka till förstärkardoktorn imorrn och fråga dom, heh. Vet inte riktigt vad jag ska tro 🙂 Dessutom står det "for keyboard use" på kartongen.. men det var riktigt knepigt att få pedalen att funka bra med keyboard, eftersom man var tvungen att sänka outputvolymen nästan till noll för att det inte skulle dista. Nån annan som hunnit testa dom här Behringerpedalerna som har några reflektioner?
Glaskatten (oregistrerad) Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 (redigerat) På tal om behringer var jag faktiskt och köpte en av dom där nya effektpedalerna från Behringer idag: Ultra Chorus UC100. På kartongen står det: "Get super thick chorus with unbelievable stereo effect" Den lät.. ehm. tja.. När jag kopplade upp den mot min Casio SK-1:a lät det mer som att ha vibrato med fyrkantsvågform på vänstra kanalen och helt dry signal på högra kanalen. Inte helt säker på om den faktiskt ska låta såhär. Får gå tillbaka till förstärkardoktorn imorrn och fråga dom, heh. Vet inte riktigt vad jag ska tro 😎 Dessutom står det "for keyboard use" på kartongen.. men det var riktigt knepigt att få pedalen att funka bra med keyboard, eftersom man var tvungen att sänka outputvolymen nästan till noll för att det inte skulle dista. Nån annan som hunnit testa dom här Behringerpedalerna som har några reflektioner? När det står att den är tänkt för keyboardbruk så menar dom nog att den är anpassad för linesignal, din Casio har ju bara en hörlursutgång som skickar ut mycket högre signal än dom flesta linjeutgångar gör. Vad gäller soundet så får du nog prova dig fram med rattarna innan du får ett "supersound" Chorus effekten bygger på att fördröja en kanal för att skapa en illusion av stereo och breddad ljudbild. Redigerat 2 november 2005 av Glaskatten
Katla (oregistrerad) Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 Jag kör med en Behringer UB1204FX mixer. Den har inbyggda effekter där reverbet låter förvånade bra. Resten av effekterna låter rätt kasst. Hursom... Mixern brusar inte och gör det jobb den ska rent EQ mässigt. På vissa sätt spöar den min polares Alto mixer t.ex. genom att den har riktiga reglar att dra i. Jag kan förstå att folk är skeptiska till behringer men till det pris man betalar måste jag nog ändå säga att jag bara haft positiva erfarenheter av dem.
pennudd Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 (redigerat) Verkar som den här tråden börjar spåra ut, som alla trådar om Behringer. Vissa hatar dom för att.. Aja.. jag vet inte ens varför. Jag har en behringermixer där den inbyggda effektenheten dog för ett tag sen.. visst, irriterande - men mixern var billig och den brusar inget eller så. Hade det varit en Mackie-mixer hade jag gråtit blod, men nu är det bara en billig Behringer, och jag kan köpa en ny om jag nu känner att det verkar meningsfullt. Vad jag är verkligen intresserad av, är om nån vet någonting mer om dom här elgitarrpaketen. Mer egentligen om dom funkar bra, än huruvida dom låter bättre än en gitarr som är 10ggr dyrare, för sånt bryr åtminstone jag mig inte speciellt om. Varför tycker du att den spårar ur? för att vissa inte gillar bheringer? Då kanske du ska sluta hänga på forum om du tycker att folk som har andra uppfattningar än du "spårar ur". Om jag tycker att nåt är kasst så skriver jag det. Face the fact.. Du undrar varför folk inte gillar bheringer... Har du helt ärligt hört nån som du tycker gör riktigt bra mixar och som jobbar mer professionellt som tycker att bheringer gör bra mixer bord? Jag har aldrig ens varit inne i en studio som (förutom hemma stuios) som har nåt mixerbord från Bheringer överhuvudtaget faktiskt. Vad tror du att det beror på? Att dom inte låter bra kanske. Annars kan det ju också bero på att dom har alldeles för mycket pengar och att dom vägrar att köpa det billigaste, fast det är ju inte så troligt. Om du är nöjd är jag glad för din skull. Men jag skulle aldrig nånsin slänga bort några slantar på ett mixerbord som det står bheringer på. Redigerat 2 november 2005 av pennudd
polardark Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 När det står att den är tänkt för keyboardbruk så menar dom nog att den är anpassad för linesignal, din Casio har ju bara en hörlursutgång som skickar ut mycket högre signal än dom flesta linjeutgångar gör. Du har nog helt rätt där. Ska testa med ett par andra syntar. Vad gäller soundet så får du nog prova dig fram med rattarna innan du får ett "supersound" Chorus effekten bygger på att fördröja en kanal för att skapa en illusion av stereo och breddad ljudbild. Har ett annat gammalt analogt mono-chorus här, märke Rocktek, och den mixar typ ett vibrato med en "torr" signal. På behringer-pedalen så verkar det däremot vara så att den torra signalen ligger på högra kanalen och signalen med vibrato ligger på vänstra kanalen. Låter mest muppigt. Min synt Kawai K3m har ett analogt stereochorus som funkar så att du i princip har vibrato, fast med olika fas på höger och vänster. Det var nog det som jag förväntade mig av behringerpedalen. Undrar om jag nu kanske förväntat mig för mycket för mina 220 spänn. 🙂
polardark Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 Varför tycker du att den spårar ur? för att vissa inte gillar bheringer? Då kanske du ska sluta hänga på forum om du tycker att folk som har andra uppfattningar än du "spårar ur". Om jag tycker att nåt är kasst så skriver jag det. Face the fact.. Det värsta jag vet är när folk har andra åsikter än mig. Helt förkastligt. Fyyy säger jag bara. Tycka andra saker än mig bara sådär, utan min tillåtelse. Hemskt. Lika bra för mig att köpa en enkelbiljett till nordkorea på en gång. Har du helt ärligt hört nån som du tycker gör riktigt bra mixar och som jobbar mer professionellt som tycker att bheringer gör bra mixer bord? Jag bryr mig faktiskt inte om vad proffsen gör. Hörde däremot att finska statliga radio köpt in en himla massa behringergrejer, eftersom det var billigare än att köpa andra märken och om de nu skulle gå sönder, så var det väl bara att köpa en till. Tror att mycket av det som behringer gör idag är fullt jämförbart med bra mycket ljudgrejer som gjordes för 10-20 år sen och då betraktades som hur bra som helst. Använde en gammal BOSS-mixer en gång för länge sedan, och behringermixern är mycket bättre, och kostade garanterat mindre än BOSS-mixern gjorde när den nu såldes ny. Jag har aldrig ens varit inne i en studio som (förutom hemma stuios) som har nåt mixerbord från Bheringer överhuvudtaget faktiskt. K. Då får man väl gratulera då. Om du är nöjd är jag glad för din skull. Tack! 🙂 Men jag skulle aldrig nånsin slänga bort några slantar på ett mixerbord som det står bheringer på. Hmm.. jo har man råd och arbetar med det proffessionellt hela tiden, så kan det kanske vara bra med nånting annat än en Behringer, men ska vara fullständigt ärlig och säga att det duger helt okej för en glad amatör som mig. 🙂
D Vibe Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 Skumt med Behringerprylar i en leksakskatalog 😠.. /Daniel
D Vibe Postat 2 november 2005 Postat 2 november 2005 http://www.behringer.com/GUITAR-PACK/index.cfm?lang=ENG <- är det det paketet eller?
polardark Postat 3 november 2005 Postat 3 november 2005 http://www.behringer.com/GUITAR-PACK/index.cfm?lang=ENG <- är det det paketet eller? Jep.
Humor Postat 3 november 2005 Postat 3 november 2005 Har en bass v-amp av behringer. sämsta köp jag gjort. Deras mixerbord tycke rjag är hemska. Man drar i regeln. Först händer ingenting och sen explodwerar det med ljud. som en ljudtekniker jag jobbar med sa: "Att använda behringer till ljudteknik är som att göra ett kirurgiskt ingrepp med en sked" Kan nog inte annat än hålla med. Fast jag ska nog ändå köpa en trmolo och en Stämapparat frn deras nya pedalsortiment så länge de inte låter mkt sämre än boss...
wellhung (oregistrerad) Postat 4 november 2005 Postat 4 november 2005 Om man jobbar med Ljudprod och som musiker och har en massa pengar så tycker jag att man borde köpa något bättre märke än behringer men man skall fokusera på att göra bra musik och sträva efter att få till ett ljud som man vill ha. Det finns 1000-tals artister som spelar in skivor i asdyra studios som jag tycker låter piss. Inte att ljudet knastrar, fasar eller är distat, men det är bara astråkig ljudbild. Entombeds nyare skivor är ett bra ex. Bra studios,-hemskt ljud. Fear factorys nya. Vad har dom gjort med virveln och sången? Askonstigt! Satsa energi på få det sound man vill ha och inte bara vad man har för grejer. Jag spelade in trummor i en studio förut med mickar som kostade 20 000:- styck. Jag var asmissnöjd med ljudet efteråt. Inte mickarnas fel men folket som satt bakom. Har sedan dess fixat bra trumljud själv med sm57or och sådana "billiga" mickar.
teddawid Postat 4 november 2005 Postat 4 november 2005 förstärkaren i paketet är okej...har bättre ljud än peavey rage....och högre rating på harmony central....gitarren e skit....men det var min 1:a "kingston" med... Coolt jag hade också en kingston!
Bebopkeys Postat 4 november 2005 Postat 4 november 2005 Som förälder har man köpt en och annan plastgitarr med olikfärgade tryckknappar för omkring 500 spänn. Det här är nog en bra och prisvärd grej för ungar som vill spela på ett "riktigt" instrument. Själv har jag en MX 602A mixer och ett par Truth B2030A monitorer. Dom har funkat för mig ett tag. Hade en Boss-mixer förut men den brummade så ini h-vete. Om Behringer tillverkat brännvin hade jag nog provat det också 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.