Jump to content
Annons

Hemförsäkringar


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Vi var och körde gokart förra veckan. Där (som på andra ställen såsom tåget, sjukhus, bibliotek, restauranger m.m.) så frånskriver de sig allt ansvar om ens klädesplagg blir stulet. De hänvisar då till hemförsäkringen. I förebyggande syfte gjorde jag därför en undersökning bland försäkringsbolag gällande sakförsäkringar. Det fanns inte ett enda försäkringsbolag som skulle ersätta någonting om stölden hände på ovanstående ställen. Känner ni till ett enda försäkringsbolag som skulle medge att de skulle ersätta dig som privatperson om du blev av med något på restaurangen, tåget or whatever...

knappast//:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej igen!

M.a.o. finns det inget skydd för ifall man blir av med prylar och inte har sett eller försökt hindra förövaren. Däremot brukar man i ett tillägg till hemförsäkringen kunna teckna sig för ersättning vid stöld/rån, om man gjort en polisanmälan. Denna kräver dock att man inte "lämnat prylarna ifrån sig obevakade".

Blir till att hitta på en fiktiv kriminell dj**el. Om man råkade ut för detta...

😲

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur funkar det dära drulle-tjofräset som man tydligen kan åberopa om man tappar TV'n ur sin bil? Nån som vet? Själv så har jag ingen större koll egentligen, bara betalar och är glad... (för en hemförsäkring/villaförsäkring, tre bilar, en husvagn, en moped, tre olycks/livförsäkringar)... nä fan man är ju lurad...

/H

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Om du tappar TV i din bostad och har Hemplus (drullegrejset alltså) så får du ut viss ersättning. Däremot om det sker i bilen gäller inget!!

Blir cykeln stulen på gården kan du inte heller få nåt! Särskild cykelförsäkring krävs.

😠

Älskar allt det finstilta!//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har blivit av med ett antal kameror ute på vift, och fått nya på hemförsäkrningen. En gång glömde jag en kamera på ett WC på Santorini, en gång föll jag i en pool hos en polarinna med två kameror i fickorna. Har alltid fått ersättning, oavsett försäkringsbolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

MYCKET märkligt!

Fast det är klart, man kan iofs försäkra sig mot vadsomhelst bara man betalar. Lägger man nån tusenlapp extra i måna'n, så visst går det att göra en privat uppgörelse, precis som för räntan på banken! :rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Min hustru råkade slänga några guldringar med apelsinskalen för många herrans år sedan - det var inga problem att få ut på hemförsäkringen (fast då satt hon hemma och skalade apelsinen förstås).

Link to comment
Dela på andra sajter

MYCKET märkligt!

Fast det är klart, man kan iofs försäkra sig mot vadsomhelst bara man betalar. Lägger man nån tusenlapp extra i måna'n, så visst går det att göra en privat uppgörelse, precis som för räntan på banken! 🙁

:musik

Äh, det handlar inte om nån tusenlapp i månaden. Snarare nån hundring om året, max.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...