kenjoswe Postat 22 april 2004 Postat 22 april 2004 Hej alla, Är det någon som känner till någon prg.vara (bas modellering) som låter bra med elbas? Tacksam om jag inte behöver köpa mer hårdvara typ baspreamp. /Kent J.
Claes Holmerup Postat 22 april 2004 Postat 22 april 2004 Jag skulle tro att Amplitube fungerar bra (har nämligen hört detta från andra - men inte haft tid att testa själv...). Hämta demoversionen på http://www.amplitube.com - eller maila till mig, så skickar jag en demo-CD med snigelpost till dig.
Lundin Postat 23 april 2004 Postat 23 april 2004 Amplitube ÄR kung.. jag använder den på allt möjligt... samplade trummor får en väldig stuns med denna pluggen.. och du kan skruva fram rejält trasiga ljud som ändå låter väldigt bra.. /D
kenjoswe Postat 25 april 2004 Trådstartare Postat 25 april 2004 Jag har nu laddat ner Amplitube och intallerat men pluggen dyker inte upp i CubaseVST5.1? Alla andra finns där t ex Sampletank. Jag har kollat sökvägen för plugins i Cubase - c:\program files\vstplugins är samma för Amplitube. Amplitube vägrar att dyka upp under VST-instruments. /Kent J.
bonzo Postat 25 april 2004 Postat 25 april 2004 Amplitube vägrar att dyka upp under VST-instruments. Amplitube är inget VST Instrument. Det är en VST effekt. Du kan alltså inte generera ljud med det, men däremot lägga det som effekt på redan befintligt ljud. Jag vet inte hur CubaseVST5.1 funkar på den fronten, men du bör väl kunna lägga insert-effekter på enskilda kanaler. Där hittar du då Amplitube.
Majken Postat 25 april 2004 Postat 25 april 2004 Om det är en VSTi plugin som har bra basljud som du är ute efter så skulle jag tippa på att Sampletank och Trilogy kan vara två bra varianter. /Majken
Claes Holmerup Postat 25 april 2004 Postat 25 april 2004 Hmmm... Jag missuppfattade tydligen det hela från början och trodde att det var en förstärkarsimulator som behövdes... Sorry... Även Hypersonic innehåller en del basljud som fungerar bra. 😳
Lundin Postat 25 april 2004 Postat 25 april 2004 ..och sökvägen borde se ut så här: X:/Steinberg/Cubase SX/VSTplugins/ Amplitube Där X: sedan är beroende på hur din sökväg ser ut. Ligger inte Amplitube.dll i VSTplugins-katalogen funkar det inte, den räknar med att filen ska ligga där för att kunna initiera den. Och jag fattade verkligen fel oxå.. om du vill ha goa basljud kan du ta i princip vilken plugg som helst egentligen, sen finns det ju som grabbarna säger, en del som är mer dedikerade basmaskiner.. Kan tillägga East/West Quantumleap Hardcore Bass oxå. /D
kenjoswe Postat 25 april 2004 Trådstartare Postat 25 april 2004 Bonzo Tack nu fattar jag! Det låter ju helt otroligt bra! Jag körde bara med den inställning som var default och ökade lite på basen. Det verkar vara något periodiskt brus som återkommer var 5:e sekund - demoversionen? Vore ju kanon om man kunde (kan man säkert) få effekten medan man spelar i realtid. Då kunde man ju göra sig av med GuitarPort och även köra gitarren via Amplitube. /Kent J. 😳
Lundin Postat 25 april 2004 Postat 25 april 2004 Du kan få effekten i realtid om du har ett ljudkort som klarar tillräckligt låg latency. Då aktiverar du bara monitorfunktionen i Cubase, smäller dit Amplitube som inserteffekt och sedan bara smattra loss på basen /elguran. Det går även att köra sendeffekter samtidigt om du behöver reverb, delay,chorus, EQ, kompressor, eller något annat du bara kan komma på i fantasin... kör hårt /D
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.