Dejavo Postat 1 november 2005 Postat 1 november 2005 Hej! Jag har väldigt basic vit/svart elgitarr som helt plötsligt har slutat fungera 🙂 . Jag får nämligen inget ljud ifrån förstärkaren. Det verkar som att elgitarren är boven då det fungerar litegrann(kort) om jag vickar mycket vid uttaget på gitarren. Så jag undrar nu vad jag kan göra åt detta (om jag kan?) Tack! MVH david 😄
ztevie Postat 1 november 2005 Postat 1 november 2005 Testa byta kabel. Antingen är den trasig eller så är det glapp i själva kontakten i gitarren, vilket inte är lika kul... Då måste du öppna och se efter inuti om någon kabel i kontakten sitter löst aller eventuellt byta hela kontakten.
dancedancedance Postat 1 november 2005 Postat 1 november 2005 det verkar vara nåt glapp på den. börja att testa med en ny kabel. Vanligt att det är kabeln som är boven. Om det inte hjälper så tycker jag du bör gå till en affär och låta dom kolla på det. lycka till
Limpo Postat 1 november 2005 Postat 1 november 2005 Det låter som ett klassiiskt fall av dålig gitarr kabel
Dejavo Postat 1 november 2005 Trådstartare Postat 1 november 2005 Skönt att höra så man slipper hålla på och pilla så mycket, jag ska genast be om att få låna en polares kabel. Tack så mycket för alla snabba svar 🙁 Trevligt forum det här, kan ju vara bra nu när man har börjat lira elgitarr (ingen lärare). 😄
favino Postat 1 november 2005 Postat 1 november 2005 Jo trevligt forum detta, kolla även in detta forum http://www.gmf.se/ där finns lite mer info om bara gitarrer. Både svarta / vita o andra färger!
red_house_painter Postat 1 november 2005 Postat 1 november 2005 (redigerat) ska du fortsätta med gitarrfrågor tycker jag du ska gå in på gitarrnördarnas egna lilla forum "planket" favino var visst snäppet snabbare 😕 Redigerat 1 november 2005 av red_house_painter
Koprofag (oregistrerad) Postat 1 november 2005 Postat 1 november 2005 (redigerat) nt Redigerat 12 februari 2013 av Odjuret
Dejavo Postat 1 november 2005 Trådstartare Postat 1 november 2005 Det var visst sladden som var trasig. Så nu undrar jag om det är något speciellt jag bör tänka när jag köper ny sladd? Om det finns några speciella märken som ni rekommenderar etc. Ska kolla in nördsidan också tack för tipset och tack Koprofag för informationen! 😱
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.