Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!!

😄

Jag försöker att installera mitt Delta 1010LT kort. När jag startar upp datorn efter att jag satt i hårdvaran så hittar windows hårdvaran och beskriver den rätt. Efter detta låser sig tangentbord och mus. Jag har installerat senaste drivrutinerna.. Kan ej öppna programmet den säger att den saknar hårdvaran....

Nån som känner igensig? Förslag??

Tacksam för hjälp av mer rutinerade!! 🙂

Jocke

Annons
Postat

Låter som en hårdvarukonflikt..

Pröva att gå in i datorns BIOS-setup och inaktivera eventuella inbyggda ljudkretsar. Pröva också att flytta kortet till en annan kortplats för att lura datorn att ge kortet en annan IRQ än den har nu..

Sånt här är väldigt knepigt att felsöka utan att ha tillgång till hårdvaran, men ofta brukar det bero på en hårdvaru-konflikt.

Problemet går att lösa om man går metodiskt tillväga, men du bör nog inte sätta igång och flytta runt hårdvara i datorn om du inte vet vad du gör.

En annan grej du kan göra är att i BIOS-setupen ange parametern Plug&play OS till Yes eller No beroende på vad den står på, detta för att ändra vilken del av datorn som skall hantera ny hårdvara - windows eller BIOS.

BIOS-setup kommer då oftast åt genom att trycka på del-tangenten strax efter att du slagit på strömmen.

/P

• 4 veckor senare...
Postat

Hej!!

Nej att "volym" fliken är dimmad är inte felet.. För så ska det vara..

Har du kontrollerat om du har ljud i M-audios kontroll panel.. I deras virituella mixer ser du om du har ljud till utgångarna....

Om du har ljud där så ska det fungera..

Dock hade jag själv problem där.. Jag hade ljud till utgångarna men kunnde inte höra det...

Tillverkarna visste ej heller vad som var fel..

Efter att jag fått ett nytt moderkort så funka det igen... Tråkigt...

Gå också in i tex Cubase och skicka ljudet till ett annat par utgångar för att kontrollera att "break out" kabeln funkar..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.