Jump to content
Annons

M-Audio Delta 1010LT


Ogi

Recommended Posts

Tjena!!

😄

Jag försöker att installera mitt Delta 1010LT kort. NÀr jag startar upp datorn efter att jag satt i hÄrdvaran sÄ hittar windows hÄrdvaran och beskriver den rÀtt. Efter detta lÄser sig tangentbord och mus. Jag har installerat senaste drivrutinerna.. Kan ej öppna programmet den sÀger att den saknar hÄrdvaran....

NÄn som kÀnner igensig? Förslag??

Tacksam för hjĂ€lp av mer rutinerade!! 🙂

Jocke

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

LÄter som en hÄrdvarukonflikt..

Pröva att gÄ in i datorns BIOS-setup och inaktivera eventuella inbyggda ljudkretsar. Pröva ocksÄ att flytta kortet till en annan kortplats för att lura datorn att ge kortet en annan IRQ Àn den har nu..

SÄnt hÀr Àr vÀldigt knepigt att felsöka utan att ha tillgÄng till hÄrdvaran, men ofta brukar det bero pÄ en hÄrdvaru-konflikt.

Problemet gÄr att lösa om man gÄr metodiskt tillvÀga, men du bör nog inte sÀtta igÄng och flytta runt hÄrdvara i datorn om du inte vet vad du gör.

En annan grej du kan göra Àr att i BIOS-setupen ange parametern Plug&play OS till Yes eller No beroende pÄ vad den stÄr pÄ, detta för att Àndra vilken del av datorn som skall hantera ny hÄrdvara - windows eller BIOS.

BIOS-setup kommer dÄ oftast Ät genom att trycka pÄ del-tangenten strax efter att du slagit pÄ strömmen.

/P

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hej!!

Nej att "volym" fliken Àr dimmad Àr inte felet.. För sÄ ska det vara..

Har du kontrollerat om du har ljud i M-audios kontroll panel.. I deras virituella mixer ser du om du har ljud till utgÄngarna....

Om du har ljud dÀr sÄ ska det fungera..

Dock hade jag sjÀlv problem dÀr.. Jag hade ljud till utgÄngarna men kunnde inte höra det...

Tillverkarna visste ej heller vad som var fel..

Efter att jag fÄtt ett nytt moderkort sÄ funka det igen... TrÄkigt...

GÄ ocksÄ in i tex Cubase och skicka ljudet till ett annat par utgÄngar för att kontrollera att "break out" kabeln funkar..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...