Jump to content
Annons

Öppet brev till Christer Björkman!


SWiz

Recommended Posts

Danny Cort (oregistrerad)

Vad är det frågan om SWiz?

Har Chrille Björkman tackat nej till alla dina inviter, klart att det är ledsamt att han inte vill ha ditt arsle, men det finns fler fiskar i sjön.

Vad jag har hört av låtar från din hemsida så har du inte skrivit någonting som skule platsa i starfältet.

Ditt "öppna brev" är rent pinsamt.

CB skiter i dig & dina konspirationsteorier, det borde egentligen jag också göra, men jag stod & väntade på ditt "möte" i Malmö, så jag har ingen som helst respekt för dig & jag anser ändå att du är en helt värdelös förlorare.

Om du hade fått en låt med i melodifestivalen så hade du garanterat inte skrivit detta "öppna brev". Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 77
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

...........???????

Hur katten orkar ni bry er om melodifestivalen? När Håkan L. är med röstar jag på honom. Annars kan det kvitta. Musik är en känsla precis som en bok, en öl, en kyss, en avslappningsövning, en teaterföreställning, en nära-döden-upplevelse, en god natts sömn, ett samlag, en levandegjord historia, en så-vidare-så-vidare...

Ska vi tävla i allt detta också???????????

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Melodifestivalen är intressant därför att den så väl speglar den övriga skivbranchen på ett mer lättläst vis!

Det spelar ingen roll om man skickar in till melodifestivalen! / Det spelar ingen roll om man skickar in demo till skivbolagen!

Det funkar inte på det sättet och det vet många om men ingen vågar erkänna det!

"Spelet" har "regler" och den som inte följer dessa har "förlorat" innan "tävlingen" ens började!

Så är det faktiskt med många saker i livet, vissa vet om spelreglerna andra inte!

Vissa vet inte om att det finns spelregler! Vissa vet inte ens vad en spelregel är... men det är härligt ändå 🙂!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det frågan om SWiz?

Har Chrille Björkman tackat nej till alla dina inviter, klart att det är ledsamt att han inte vill ha ditt arsle, men det finns fler fiskar i sjön.

Vad jag har hört av låtar från din hemsida så har du inte skrivit någonting som skule platsa i starfältet.

Ditt "öppna brev" är rent pinsamt.

CB skiter i dig & dina konspirationsteorier, det borde egentligen jag också göra, men jag stod & väntade på ditt "möte" i Malmö, så jag har ingen som helst respekt för dig & jag anser ändå att du är en helt värdelös förlorare.

Om du hade fått en låt med i melodifestivalen så hade du garanterat inte skrivit detta "öppna brev". Eller?

Nu tycker jag du beter dig minst sagt omoget!

Jag har bett om ursäkt för det inträffade redan en gång, och att du drar upp detta

än en gång tyder på att du bara är illvillig och inte måttligt långsint. Skärpning!

Med den attityden som du har så var det nog inte meningen att du och jag skulle

mötas ändå!

Har jag sen påstått att dom låtarna som ligger för lyssning på min hemsida skulle

representera det inskickade materialet? Det är nämligen en helt annan typ av

material.

Du känner inte mig! Jag har rent allmänt en social empati för människor som blir

orättvist behandlade. Däremot så sparkar jag gärna uppåt, och har gjort i många

andra sammanhang.

Du har fel, CB svarar på vissa frågor från mig, men han är en stor feg skit som

inte kan handskas med dom besvärliga frågorna, och det är då jag irriterat känner

mig tvingad att gå ut med öppna brev. Det är sanningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

...........???????

Hur katten orkar ni bry er om melodifestivalen? När Håkan L. är med röstar jag på honom. Annars kan det kvitta. Musik är en känsla precis som en bok, en öl, en kyss, en avslappningsövning, en teaterföreställning, en nära-döden-upplevelse, en god natts sömn, ett samlag, en levandegjord historia, en så-vidare-så-vidare...

Ska vi tävla i allt detta också???????????

Dede,

jag kan ju hålla med dig om detta.

För mig handlar inte M-festivalen om musik i första hand,

det är BARA en tävling, och jag är en tävlingsmänniska!

Med det du nämner, så kan jag tillägga att jag håller på

att skissa på ett förslag på en slags "tävling" för låtar som

har helt andra förtecken, än vad m-festivalen erbjuder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kritisera gärna, men ta det lite lugnt med språket. Blir det för ovänlig stämning här inne så måste vi in och radera och editera inlägg och eventuellt dela och stänga tråden. Jag gillar inte att leka polis men den här tråden har redan några anmälningar så undvik påhopp och elakheter hädanefter.

Vill ni kasta paj så kan ni göra det via PM, mail eller telefon.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Kritisera gärna, men ta det lite lugnt med språket. Blir det för ovänlig stämning här inne så måste vi in och radera och editera inlägg och eventuellt dela och stänga tråden. Jag gillar inte att leka polis men den här tråden har redan några anmälningar så undvik påhopp och elakheter hädanefter.

Vill ni kasta paj så kan ni göra det via PM, mail eller telefon.

/Majken

Ok Majken,

Jag vill bara understryka att jag har inte anmält någon!

Jag föredrar att ta det "eye to eye" på forumet i så fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit väldigt kritisk till valen av melodifestivallåtar, men till 2006 års tävling har jag två kompisar som har fått med en låt och en annan kompis som har fått med en låt. De har aldrig tidigare haft med något i melodifestivalen. Nu har jag inte pratat med dem på ett bra tag så jag vet inte riktigt hur det har gått till när de fick med sina låtar. Det enda jag kan säga är att nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro längre...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar såna som dig , som vågar kritisera något som

liknar en gammal öststat

Ja uppdrag granskning eller aschberg eller dagstidningarna

borde se på detta mer

Men ja har en känsla av att dom flesta idag är rejält köpta

hela sverige luktar skit på premiärfesterna när dom går där

med sina stora arslen , ja vem vill missa ett arsle

eller gått misste att se arslena på festerna

De räcker att läsa kvällspressen

vilken EPA-SKIT dom spyr ut , och mediabranschen bara applåderar

spektaklet .......

hur kan svenska folket finna sej , att behöva se på dessa arslen

varje dag i våra medier ......

Ja är de inte ett skitreportage

så är de reklam om bästa microvågsugnen på marknaden

ja strålande tider

upprop , släng ägg på TV-HUSET och alla kvällstidningar

rena dyngan har de blivit av jäv och lätt skitunderhållning

ja skit med andra ord

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

En sak jag inte förstår när det gäller sånahär debatter är hur det kan spela någon roll.

Gillar du inte melodifestivalen, titta inte. Gillar du inte att bara vissa har chansen, skicka inte in din låt.

🙁!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...