red_house_painter Postat 1 november 2005 Dela Postat 1 november 2005 Letar lite efter analoga trummaskiner eller några "nyare" där man kan spela in alla trumgrejer väldigt enkelt. Tänker mest ha de i livesyfte. Det jag söker rent ljudmässigt är en riktigt trummaksin. Det ska alltså inte låta trumset 😛 finns det något sådant på marknaden? Vad ska man hålla ögonen öppna för? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tamadrummer Postat 1 november 2005 Dela Postat 1 november 2005 Ja Alesis hade en gammal trummaskin HR 16 som kom på 80-talet. 😛 Den heter vel numera SR16. Den gamle var md MIDI, har sakert den nye också. Del gamle har jag anvandt i ett år - nar bassisten i dansbandet gjorde lumpen. Då proggade jag mina trumspår o spelade bas på gigen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
red_house_painter Postat 1 november 2005 Trådstartare Dela Postat 1 november 2005 grym sak 😛 jag har en Roland tr-707 hemma. Men skulle vilja ha någon som kan fixa trumfill osv. Kan denna göra det eller är det bara komp den klarar av? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Janne Johansson Postat 1 november 2005 Dela Postat 1 november 2005 (redigerat) Hej, Jag tror att Korg Electribe ER1mkII skulle kunna passa dig bra. Testa i närmaste musikaffär eller lyssna på demos på Korgs hemsida. Pris 2.975:- Redigerat 1 november 2005 av Janne Johansson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 1 november 2005 Dela Postat 1 november 2005 Finns även en några nyare trummojänger, t.ex. Elektron Machinedrum och Jomox Xbase09 som ska va riktigt grymma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
red_house_painter Postat 1 november 2005 Trådstartare Dela Postat 1 november 2005 försökte spana in videon på korgs hemsida. får den dock inte att funka men jag laddar just ner ljudfilerna. Bör kanske tilläggas att jag spelar fjantpop och elektropop. håller på att spana in dessa! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 1 november 2005 Dela Postat 1 november 2005 Ett skoj alternativ om inte annat. Låt dig inte luras av namnet, den kan mer än så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 3 november 2005 Dela Postat 3 november 2005 Nog klarar 707an av trumfill. Ladda ner manualen och sätt dig en helkväll. Bara att skapa ett nytt pattern på nästa takt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kosmonaut Postat 10 november 2005 Dela Postat 10 november 2005 en bra och billig apparat är roland r-8 som brukar gå för ca 1500-2000 kr. det finns en rackmodell, r-8m, som har plats för 3 uppgraderingskort och 1 ram-kort..skitbra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 10 november 2005 Dela Postat 10 november 2005 Hur mycket pengar vill du lägga? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.