Jump to content
Annons

första avhyvlingen.


Recommended Posts

tja, har knopat ihop någonting vis-aktigt. lyssnat på cash's when the man comes around lite mycket och skulle göra en lite happy-go-lucky-världen går under-grej.

håll till godo:

tack på förhand,

vanderbeldt

Redigerat av vanderbeldt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte alls min musikstil, så jag har egentligen svårt att säga nåt relevant tror jag. Själva låten verkar bra, kanske något enformig som sagt men jag inbillar mej att sån här musik ofta är det på det sättet, eftersom texten kanske är det viktigaste. Därför är det ju också viktigt att ha en bra sångröst, och det har du, så på det sättet funkar det. Melodin känns naturlig och bra.

Inspelningen är väl inte toppen. Sången är väldigt dov och murrig och det är svårt att höra texten. Hur är det inspelat?

Ett tips, i fortsättningen när du postar låtar så ska du helst följa reglerna för demopostning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. gitarren låter sunkig.. har du spelat in allt samtidigt med en mick?

Hade nog vart snyggare om du mickade upp gitarren.. Får för mig att det oxå vart snyggare med en stålsträngad gitarr.. Nylon låter ofta ostämt när den används att spela ett såhärpass drivande komp på..

Annars är låten rätt skön.. den har verkligen potential.. men det framgår inte speciellt när det låter som om det är inspelat i en datormikrofon... Satsa på en riktig produktion, med en bättre mick (eller om det ÄR en bra mick... bättre eq:ad)..

Rösten är fin.. lite trubaduren-på-stranden-känsla..

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm

Jag har svårt att säga nåt om själva låten för jag stör mig på sången

Det låter som om sångaren gör till sig för att låta som nån gammal nersupen legend.

Det låter parodi helt enkelt.

Spela in på nytt så ska vi se vad man kan säga om låten sen 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Marlon Brando återuppstått som svensk? 😛

Du sluddrar fram en oerhört vacker text,

som jag verkligen uppskattar att Du har lagt ut så att man

kan hänga med i svängarna. 😉

Fin låt, om än primitivt (det är inget fel med det!) - så

får den mig att må bra. Detta funkar, men jag vill höra

Dig artikulera lite tydligare utan att för den saken skull losa

gubbfeelingen på rösten, för den ger mig ståpäls! OK?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok jag kanske har tendens att vara snudd på ordningsman här på Forumet..men regler är till för att följas..har självt fått sådana påpekanden..o det är helt rätt så nu för jag detta vidare till dig vanderbeldt 😲 ..kolla in o läs Regler för demopostningar till nästa gång 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Fin låt, men som påpekats tidigare är kvalitén på inspelningen under all kritik. Skulle gärna höra en mer genomarbetad produktion - vilket förstås inte betyder att du ska slamra på med trummor, orkesterblås och stråkar - håll det simpelt, men försök att få din utrustning att låta så bra du kan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mkt bra text, men tyvärr kastas den bort på en alltför standardmässig låt. Texten säger massor men låten ingenting. Man ska ju inte konstla till det för sakens skull, men jag tycker att det är slöseri att ha den här musiken till.

Link to comment
Dela på andra sajter

tjaa, blandad kompott det här, tror vi kan konstatera att inspelningen är undermålig, akustiken i rummet eller inspelningsutrustningen är väl inte ämnad för något av någon högre kaliber dock. lite synd. att jag låter som ett fyllo och mumlar kan jag mycket väl förstå, jobbar på det där. vill dock ha det murrigt om ni fattar, inte riktigt prickat nivån. Det är ju ett stuk som sitter i skallen som jag vill få ut, och i det ingår inte att jag sitter och artikulerar sönder mitt ansikte idol-style. det ska låta lite härdat och smutsigt, haha. musiken, som claypool nämnde, är som sagt en jävligt simpel slinga... helt klart slentrianmässig - något som man kunde sjunga till lätt, som det är nu skulle texten passa bättre som prosa... Skulle vilja hitta någon kunnig att bolla med i just såna här frågor så man kanske kunde uppnå ett samspel mellan musik och text som för tillfället helt enkelt inte finns där. men men, får väl posta i samarbetsforumet i såna ärenden. tack så hjärtligt för inputen iaf, hjälper mig att illuminera fel som man efter några timmars tragglande stirrat sig blind på.

tbruce: tackar, ska hålla mig laglydig i fortsättningen.

Jejje: Det var det som var meningen =)

ierker: Det är så jag sjunger tyvärr, mer eller mindre, så jag får ta det som en komplimang. haha. näe men som sagt jag får jobba med emfasen av det där extra skrovliga, annars blir det ju inflation och skit. det är ju inte bra för någon.

Nad Sylvan: Härligt, ståpäls är bra. ska försöka pricka den där artikuleringsnivån. övning ger färdighet.

Claypool: Instämmer helhjärtat, försöker lära mig att behärska gitarren och låtskrivande parallellt med sång och dylikt. just musiken har ju fått ta stryk i min jakt efter forum för texten. Som sagt behöver jag någon att bolla med, ska börja leta efter ev. intresserade här på forumet.

tack som fan för att ni tog er tid att lyssna och svara. inte lätt att komma igång, det här hjälper.

mvh //

vanderbeldt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...