Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag Àr 25 och spelar strÀng- och klaviaturinstrument, men Àven egna samplingar. Har min bakgrund i 12 Ärs piano pÄ musikskola, och har precis tagit upp det igen efter nÄgra Är utan eget piano. Annars spelar jag mest gitarr och bas med mycket dist. Har Àven tagit nÄgra Ärs privatlektioner i harmonilÀra och har precis börjat peta i det igen.

För nĂ€rvarande Ă€r jag mest aktiv i Hidden som spelar rytmfokuserad ambient metal med tydliga riff och svensk sĂ„ng/mĂ€ssande. Texterna utgĂ„r frĂ„n H.P Lovecraft och vi slĂ€ppte precis ifrĂ„n oss "SĂ„nger ur avgrunden" med 5 spĂ„r. Den Ă€r inspelad i vĂ„ra respektive Cubasebaserade hemstudios. Stora delar spelades in tvĂ„ gĂ„nger för att dra nytta av ny utrustning och lĂ€rdomar frĂ„n första inspelningen 😎

Forumet hÀr pÄ Studio Àr min favorit dÄ övriga medlemmar ger ett professionellt intryck samtidigt som det Àr mycket aktivitet. Kul kombination.

Min hemstudio bestĂ„r av en P4 maskin, M-Audio 2496 kort, Cubasis VST 5, lite pluggar, bra mick, preamp och diverse instrument. Bland annat min eminenta lo-fi elgitarr 😉

/Dagon

Annons
Postat

VĂ€lkommen!

Ja, hĂ€r Ă€r vi alla proffs 😎 eller kanske inte. Men stĂ€mmningen Ă€r god och folket trevligt. Hoppas att du kommer trivas!

Du fÄr gÀrna lÀgga upp nÄgot alster senare sÄ vi kan lyssna pÄ vad det Àr du pysslar med.

Postat

HiYA 😄

welcome.gif

jodÄ, hÀr Àr det nÀstan bara proffs, kanske inte alltid i Musik,

men ÀndÄ...

"Hidden" med Truck pÄ slutet ?

slÀng in lite musik pÄ Demo och lite bilder hÀr...

😄

Postat

Hejsan och vĂ€lkommen till forumen. Hoppas du kommer att trivas hĂ€r lika bra som vi gör. 😄

Postat
Ja, hĂ€r Ă€r vi alla proffs 😄

VĂ€lkommen Dagon.. som patrik sĂ€ger...hĂ€r Ă€r vi alla proffs 😄 ( pĂ„ att snacka Ă„tminstone..)

/D

Postat

Tack för vÀlkomnandet!

HÀr finns tvÄ lÄtar frÄn Hiddens "SÄnger ur avgrunden":

"Insikt" - en huvudsakligen instrumental lÄt som snabbt ger en uppfattning om vÄrat sound.

"PĂ„ upptĂ€cktsfĂ€rd i avgrunden" - LĂ„t med lo-fi gitarr som ger en uppfattning om hur vi processar vĂ„ra röstinspelningar 🙂

Eftersom vi gjort allt frÄn att skriva lÄtarna till att slutligen mastra dem sÄ Àr alla sorters synpunkter vÀlkomna - frÄn produktion till val av harmonier. Storleken pÄ lÄtarna ligger kring 3 Mb och omslagsbild finns med.

Mina privata alster lĂ„ter nĂ„got annorlunda, men tvyĂ€rr har jag inget uppe pĂ„ nĂ€tet för tillfĂ€llet. Det kommer vĂ€l sĂ„ smĂ„ningom 🙂

/Dagon

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.