Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Guthrie Govan

Oja, han är riktigt jävla bra och så mångsidig. En av mina favoriter helt klart. Jag säger bara det.. kolla in honom!

Annars gillar jag Scott Henderson. Skön jeff beck whammy teknik han har idag blandat med tung blues, jazz och fusion. Får ni chansen att se honom live så gör det. Han är riktigt ball. 😮

Annons
Postat
Nu har ju jag inte samma "bakgrund" som de flesta av er antar jag (i och med att jag dels är synthare i grund och botten, och dels för att jag dessutom inte kan spela gitarr)...

Men jag måste ändå peka lite på snubben i Muse (vad katten han nu heter?).

Såg dom live på Arvikafestivalen för nåt år sedan, och han var så jävla grym! Spelade på ett sätt som jag aldrig sett tidigare iallafall...

Matthew Bellamy, en av mina favoriter. Sjukt bra. Han är dessutom en fena på klaviatur och sjunger fantastiskt bra över ett väldigt brett register (dock vet jag folk som stör sig på hans röst men det bevisar ju egentligen bara att den har karaktär.)

Muse överhuvudtaget består ju av läskigt duktiga musiker. Trummisen är snuskigt bra och vet precis vilket fill som passar var, kan hålla igen om låten kräver det men kan också spela knasigt om det är det som krävs för låten. Sen är bassisten hur stabil som helst med massa sköna basgångar.

Postat
Lyssna lite på Omar från At the Drive-in och Mars Volta så hör ni att det är snarare ni som fastnat i gammal musik än att det inte kommer nya egna gitarrister fortfarande.

Hur innovativ är han då? Just som gitarrist alltså? Vad gör han som ingen annan gjort tidigare?

Köp deloused in the comatorium

Postat (redigerat)

Jag håller med om att Tom Morello både var och är en av den sensate tidens nyskapande gitarrsiter

Jag tycker han har ett helt eget gitarrspråk. helt egna idéer och ljud. Läste en intervju, (var det i fuzz) för ett tag sedan och killen har helt klart ett intressant sätt att betrakta sitt instrument.

Redigerat av Egghuvud
MrPhil (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Lyssna lite på Omar från At the Drive-in och Mars Volta så hör ni att det är snarare ni som fastnat i gammal musik än att det inte kommer nya egna gitarrister fortfarande.

Hur innovativ är han då? Just som gitarrist alltså? Vad gör han som ingen annan gjort tidigare?

Är han mindre innovativ på Frances the mute?

Jag köpte den o blev väl inte sådär jätteimpad av skivan som helhet - även om det fanns små guldkorn - så jag köper ju inte gärna en skiva till med dem bara för att EV höra OM han är innovativ. 😆

Kan du inte beskriva vad han gör bara?

Redigerat av MrPhil
Postat

Är han mindre innovativ på Frances the mute?

Jag köpte den o blev väl inte sådär jätteimpad av skivan som helhet - även om det fanns små guldkorn - så jag köper ju inte gärna en skiva till med dem bara för att EV höra OM han är innovativ. 😉

Kan du inte beskriva vad han gör bara?

Den första plattan är iaf ruggigt mycket bättre musikaliskt enligt mig.

Och det där med "Vad gör han som ingen annan gjort tidigare?" kan man ju säga om i princip alla gitarrister, det är ju en utveckling av vad som redan finns.

Postat
Och glöm nu inte science - fiction gurun

Buckethead

för allt i världen, någon som hört honom?

...Den här snubben måste man ju kolla upp. Jag har sneglat på nån "bucketheadlandhemsida" tidigare...

Vilka skivor gäller i första hand?

tjing

Bengan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.