Jump to content
Annons

Merry Christmas

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Det skulle vara skitkul om man kunde tillhandahålla en lofiversion så en modempojk som jag också fick en chans att lyssna lite och återgällda favören till alla som lyssnat på mina låtar. SoundClick funkar bra så ta och skaffa en sån.

Det har kommit till min kännedom att man tycker att jag är en fena på effekter 😉 så därför och med tanke på att det snart är jul så kan ni få ta ett lyssen på en julsång.

Skriven av min dotter josephine

sjungen av henne

kör av mig

spelad av hennes kille jonas

spelad lite av mig också

inspelad hos mig av mig 2004

demo med en härlig ljudbild 😛

Låten heter Merry Christmas följ länken nedan låt nr. 21 på sidan.

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=189508

Annons
Postat (redigerat)

Kanske töntigt av mig... Men av princip så lyssnar jag inte på låtar som är mer än ett klick bort. Varför inte lägga upp låtar på forumets server?

Redigerat av pennudd
Stinkey (oregistrerad)
Postat

Då är vi två töntar här, pennudd.

Postat (redigerat)
Då är vi två töntar här, pennudd.

3 😛

Edit: ja... själv kan jag inte lägga upp låtar så jag borde kanske inte sälla mig till skaran. Men å andra sidan så ogillar jag att behöva logga in på en annan site för att kunna lyssna... 😛

Redigerat av Hellpig
Postat

Ja det är ni 😄 . Det är så här förstår ni att när man bor där det inte finns bredband så tar det på tok för lång tid och blir aldeles för kostsamt att ladda upp och ner. Därför är det bra att kunna streama musik i lofi för att snabbt kunna filtrera ut de låtar där man tror sig kunna ge konstruktiv kritik. Var jag pedagogisk nog nu 😄. Ett annat sätt det är ju att strunta i mina trådar 😄 . Man behöver inte logga in på Sound Click det är bara att sätta igång och lyssna när man kommer till sidan.

Göran

Postat

Jag är i alla fall ingen tönt som drar mig för soundclick 😄

Det är bara texten i låten som är direkt "julaktig". Skulle vilja ha starkare antydan på julen...

Annars ganska OK!

Postat

Tack ska du ha eternal ska försöka hitta dig på SC så man får lyssna lite.

Göran

Postat
Tack ska du ha eternal ska försöka hitta dig på SC så man får lyssna lite.

Göran

Då kan du få leta väldigt länge 😆

Postat

Ok Burnin Sven 😕 ..den här låten gillar jag mycket..melankolisk brittisk gitarrpop gjort på ett bra o inlevelsefullt sätt..kallt o naket i snökylan..ensam blan "glada" ytrevärldsmänniskor som har glömt det vikigaste här i livet...o det vet ju alla vad det är!?

Postat

Fan eternal svikare va 😉 tänk att man måste åka iväg till nån bredbandspolare långt bort, lägga en hel kväll av min dyrbara tid 🙂 bara för att få höra lite bra musik. Ja ja jag får väl göra det då 🙁 sen nån gång 🥰 .

Tackar Falk kul att du gillar vår lilla juldänga. Min dotter gjorde den som julklapp till släkten förra året men det blev ingen monsterhit. Klagomål på att det inte var en svensk låt, hon blev inte glad kan man väl säga kortfattat. Tror inte att det blir en ny i år vilket är tråkigt för hon gör bra grejor. Märklig människa klämmer ur sig en riktigt bra grej sådär vart femte år eller nåt. Hon har helt enkelt inget intresse för det här, gissa om det irriterar pappan 🥰 .

Göran

Postat

Jag gillar den!

Inte så mkt jullåt i själva atmosfären, men lite melankolisk gitarrpop fungerar för det mesta..

Det är dock lite "hårt" och "fattigt" sound. Känns som gitarrerna är lite skrikiga på något sätt. Sen är lite dåligt med basljud..

Hon sjunger väldigt bra din dotter, hon borde inte lägga en sån talang åt sidan.

.. och trist släkt du har! Scheesus att folk inte kan uppskatta kreativitet någon gång..

Jag gav faktiskt bort en låt i julklapp förrförra året också 😉

/Daniel

Postat

Tja Daniel tackar så mycket ja visst är dom bänga min släkt. Jag är inte så duktig på inspelning så det är därför det låter som det gör 😄 . Jag smetar på lite effekter till folks stora förtvivlan 🙂 för att dölja mina brister som ljudmakare 😳. Skulle vara kul att få höra din julsång nån gång.

Göran

Postat

Dålig stil av din släkt att klaga på låten... Jag menar hon gjorde det finaste man kan göra! En låt. Nu vet jag inte hur mycket själ hon lade ner i låten men ändå...

Hur gammal är din dotter föresten? Det hör också till saken tycker jag.

Det hade inte spelat någon roll ifall jag hade haft SC eller ej... För bra musik kommer sällan från mig. Den enda musiken jag pysslar med nu är smörpop. Riktigt, riktigt smörigt. Sådär så att folk inte vet om det är ploj eller ej. Men det är ju det som är grejen.

Postat (redigerat)
Tja Daniel tackar så mycket ja visst är dom bänga min släkt. Jag är inte så duktig på inspelning så det är därför det låter som det gör 😆 . Jag smetar på lite effekter till folks stora förtvivlan 😱  för att dölja mina brister som ljudmakare 😱. Skulle vara kul att få höra din julsång nån gång.

Göran

(Den finns på min musiksida faktiskt (länkad via min hemsida) och har det pretentiösa namnet "The Rivulet's Vision" ..)..

.. men det här är din topic 🥰

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Postat

Tjena Eternal smörpop det är ju skitbra måste få lyssna lite vi kanske kan skriva nåt tillsammans vore skoj. Hon är vad blir det äh föddes 83 du får räkna själv 😉 spoken for though sambo 😄 .

Daniel, kul då ska jag försöka kolla in den för du har väl ett lofi alternativ hmm undrar farbror Göran 😄

Postat
Tjena Eternal smörpop det är ju skitbra måste få lyssna lite vi kanske kan skriva nåt tillsammans vore skoj. Hon är vad blir det äh föddes 83 du får räkna själv 😉 spoken for though sambo 😄 .

Daniel, kul då ska jag försöka kolla in den för du har väl ett lofi alternativ hmm undrar farbror Göran 😄

(Jodå, för streaming. Är bara 32kbps dock; men det går att få ett hum lite om hur det låter; fast mkt i just den låten ligger i produktionen iofs..)

(/Daniel)

Postat

Hittade låten efter en flock mustryckningar 😉 ja det var faktiskt inte helt lätt att hitta fram. Låten är bra jag gillade den det var i och för sig ett ställe när musiken bröt in i ett lite dissonant parti och en tempohöjning som jag inte riktigt tyckte passade in men för övrigt väldigt njutbart måste jag säga. Måste sticka har en deadline på en hillbillylåt ett cybersamarbete. Ska lyssna mer på ditt senare i veckan.

Göran

Postat

Tackar Richie76 ska vidarebefodra till henne då blir hon glad.

Göran

Postat

Jo, det är riktigt skoj smörpop. Det är alltid skoj att skriva tillsammans ja. Vi får kika på det!

Din dotter är 22 i år då 🙂

Hon kanske har lust att lägga stämmor i några låtar föresten? 😕

Postat

Tjena Eternal det tycker jag men tänk på att jag är modemsurfare. Men jag kan i och för sig väl dra till nån polare med bredband om det ska skyfflas ljudfiler fram och tillbaka. Hon kan va svårövertalad men får vi ihop nåt bra så får man väl se. Men det skulle vara jäkligt skoj att få höra på den där smörpoppen, va inte blyg nu fram med den 😎 men OBS! lofi annars får du skicka en skiva.

Ha det bra

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.