Bastian Postat 29 oktober 2005 Postat 29 oktober 2005 Hej! Jag brukar först spela in MIDI i sonar då jag har en JV2080 modul... från denna låter det bra, men när jag sen ska spela in det som audio till datorn blir ljudet dovt o grumligt, diskanten försvinner på nått sätt.... Jag spelar in varje ljud för sig o kollar nivåerna o liknande så att det inte distar, men ljudet suger ändå... När jag ändå är här kan jag passa på att fråga om man ska satsa på att ha full inspelningsvolym(ljudkort) o reglera ljudet från modulen, dvs om det är för högt sänker jag här... eller tvärtom att jag har fullt ljud från modulen o reglera inspelningsvolymen...? Antar att det har att göra med mitt ljudkort ett SB Live Platinum typ 5 år gammalt... eller? MVH bastian
maxmixmaster Postat 29 oktober 2005 Postat 29 oktober 2005 Du kanske spelar in med för låg samplingsfrekvens (dålig återgivning av höga frekvenser) eller så kan ad/da-omvandlaren vara den felande länken.
Bastian Postat 29 oktober 2005 Trådstartare Postat 29 oktober 2005 hmm ok... kan inte det där så mycket men inställningarna står på 44100 hz o 16bit med möjlighet att välja högre... ad/da omvandlaren sitter väl i ljudkoret? mvh bastian
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.