Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena allihopa, nu skriver tjatiga jag igen.

Har köpt delta 1010LT nu faktiskt!, Men jag får inte till det, jag kan som inte spelain, jag får in ljud i högtalarna, men det spelas inte in, av någon konstig anledning 😏 Vad är "Sync" ?

HUr får man till det ?! 🙁

//Emmmir

Annons
Postat (redigerat)

Hej. Vilket program anvande du igjen ?

Sync ar til for att synca flera ljudkort samman ( elr annan digital utrustning typ klang-boxar, digital mixer....)

Nar jag hade installerat mitt Delta kort, så bara kopplade jag upp mikrofoner/mixer/ljudkort o startade Cubasis Vst4 - o spelade inn utan nåt strul.

Redigerat av tamadrummer
Postat

Jag använder Cubase SX1.

Damn, jag undrar vad det kan vara för fel, nån inställning jag missat ?

Postat

Man ställer inte in det så ofta - så rätta mig om jag har fel... 🥰

Först går du in i ASIO setup, som finns i din Cubase-mapp - och aktivera de som används. Välj inte att köra test där - för det brukar inte fungera... Om Cubase frågar vid uppstart, så vill du inte köra test vid varje uppstart heller.

I Cubase går du sedan in på Devices - VST Connections och aktiverar alla in- och utgångar där. Sedan är allt valbart i mixern. 🙁

Postat

Nej du din gamle grek, där har du minsann fel 😱

Cubase SX1 använder sig inte av VST Connections utan har ett enklare system. Detta hittar du i Devices menyn och det heter VST Inputs och VST Outputs om jag inte minns fel. Här bockar du helt enkelt för vilka in och utgångar du vill kunna använda 🙂

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.