Jump to content
Annons

Lite rockigare låt..


Richie76

Recommended Posts

LÅTNAMN:Someone elses story

ARTIST/GRUPP:Slowmoboy

GENRE:pop

LÅTLÄNGD:3.37

KOMPOSITÖR:Rikard Sandberg text Daniel Wahlström

PRODUCENT:Jag

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 4:97

STATUS:Mitt i mixen

Hallå pågar!

Har en låt här som jag tycker är lite trevlig men får inte till sångljudet riktigt. Har försökt att skita till ljudet lite grann, men vet inte riktigt hur resultatet blev..

Tyck gärna till om bu och bä! (eller nåt!)

Nu med ännu högre sång, är du nöjd nu då, Nad? :rolleyes:

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rockig nja , men bra. Tycker inte du behöver skita till ljudet, kanske jobba lite med nivåerna på sången. Den drunknar ibland, hissa den lite eller dra ner det andra, jag tror på att hissa sången lite i refarna. Cool låt :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag har medvetet hållit sången lägre på refrängerna men bara för att det blev så otrevliga frekvenser på refrängen. Borde nog egentligen lägga om sången på refrängerna. Men jag får inte till sångljudet! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

"I feel bad and I feel fine"....hm..."I feel bad but I am fine" hade jag nog sjungit...

Lille duktige Du...underskattar Du Din röst så att Du lägger den som det svagaste elementet i mixen? Det skall Du inte göra! Vad har Du gått och gjort?!!! 😠😛 Skärp till Dig slyngel annars kommer jag över med hårda tant Eugrise och smiskar Din bakdel knallröd. Har Du fattat?

Minus på mix som överlag är klantig på sången och sologitarr.

För övrigt godkänd, och som vanligt plus för en mycket fin komposition. Kalaslåt.

GÖR OM!

Trevlig helg,

Nadde

Edit: Tog fram silkesvantarna.

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok pågen Richie76 😠 ..det här är en riktig bra o trevlig rockpop-ballad..du Richie jag saknar en saxofon i låten 😉 ..när det gäller rösten kanske den skall vara lite "grövre"..men hur som helst en bra ballad..o du har gjort ett bra jobb..mer behöver jag inte säga..så gotta du dig 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Skärp till Dig slyngel annars kommer jag över med hårda tant Eugrise och smiskar Din bakdel knallröd. Har Du fattat?

Minus på mix som överlag är klantig på sången och sologitarr.

Ojdå, är det en inbjudan!! 😠

Joru, jag har redan dragit upp sången och lagt upp den men är sologitarren för låg oxå? Visste inte vad jag skulle göra så det fick bli ett solo där! 😛

Tack för kritiken och trevlig helg på dig med!

Link to comment
Dela på andra sajter

..du Richie jag saknar en saxofon i låten 😛

det gör vi väl alla!! 😛

Men kan ju inte spela sax.. möjligtvis några toner med blockflöjten om jag får öva lite..

Ja, jag har faktiskt inte sjungit så mycket de senaste året, har haft lite problem med halsen. Men ska komma igång och sjunga lite mer, så ska du få höra hur det ska runga i trävirket! 😉 eller nåt.. 😠

tack för inlägg, kul att du gillade the loat.

ha´re Falken!

Link to comment
Dela på andra sajter

ALLT som ligger i lead skall vara vääääl hörbart. Så och sologitarr.

Ok?

Ja, men håller du inte med om att det är nån oskön frekvens på sången i refrängerna? 😠

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

ALLT som ligger i lead skall vara vääääl hörbart. Så och sologitarr.

Ok?

Ja, men håller du inte med om att det är nån oskön frekvens på sången i refrängerna? 😠

Ja om jag HÖRDE sången i refrängerna skulle jag kunna uttala mig om saken. 😛

Nu låter det mest som om Du skuffat fram bandet framför Dig på scen "- Spela Ni,

jag har en bad hair day" eller nått.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu låter det mest som om Du skuffat fram bandet framför Dig på scen "- Spela Ni,

jag har en bad hair day" eller nått.

😠😛

Ok, den ska alltså upp mer. Ska fixa det! 😄

Vad skulle jag göra utan dig Nad? 😛

Är du här och hänger förresten, trodde du satt och såg på idol? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skulle jag göra utan dig Nad? 

Är du här och hänger förresten, trodde du satt och såg på idol?

1. Du skulle förmodligen lyckas utan mig. 😛

2. Nej det gör jag inte. Sitter på jobbet till 24, och vi har ingen tv här. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

* Gillar låten

* Gillar din röst

... kan dock hålla med dom andra här att du inte ska gömma din pipa, den ÄR trevlig att lyssna på.

Jag hade önskat att nånting lyfte upp refrängen lite, kanske räcker det att pila upp leaden, som sagt. Stämmor på refr kanske ?

// Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

en bra balad, men den akustiska gitarren försvinner när pianot kommer in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt. Särskilt pianot tyckte jag mycket om ljudet på. Apropå vilket instrument som ska höjas osv, så bestäm dig först vad som ska vara det "centrala i låten". Nu låter det lite som om du vill att alla instrument och sången ska höras lika mycket. Detta kommer bara resultera i att du sitter och rattar volymer upp och ner till dödens dagar. Kan ju också bli så om man lyssnar mycket på vad andra tycker eftersom åsikterna ofta går isär om vad som ska lyftas fram. Tycker du att du sjunger dåligt? Jag fick lite vibbar av det! Det tycker jag verkligen inte att du gör. Din röst passar perfekt till denna typ av låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

en bra balad, men den akustiska gitarren försvinner när pianot kommer in.

Ja, som sagt så ville jag ta bort lite av den aukustiska ballad-känslan och typ rocka till soundet lite, så de fick gå ner lite i volym. Tack för synpunkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu låter det lite som om du vill att alla instrument och sången ska höras lika mycket.

Kan ju också bli så om man lyssnar mycket på vad andra tycker eftersom åsikterna ofta går isär om vad som ska lyftas fram.

Tycker du att du sjunger dåligt? Jag fick lite vibbar av det!

Tja Jejje! Nja, jag har nog en tendens att lyssna mycket på folk, speciellt vad gäller mixning, eftersom jag vet att jag inte har hel-koll på detta. Oftast går dock åsikterna åt samma håll och då vet man ju direkt vad man bör göra. Man lyssnar väl även aningens mer på vissa, som man vet har snorkoll, men det är alltid bra och trevligt med folks åsikter och tips.

Näe, jag tycker väl inte att jag sjunger dåligt men tycker att refrängerna blev så oskönt ljud på, så jag sänkte dom för mycket först. Bör väl tillägga att jag inte har helt full koll på mina monitorer än.. hörlurarna låter på ett sätt och monitorerna på ett annat..

Tack för inlägget och kul att du gillade låten och sången, kanonkul!

Men är det ingen som håller med mig om refrängsången? 😱

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...