Jump to content
Annons

Hemmastudio - hjälp...

Recommended Posts

suburbia (oregistrerad)
Postat

Tja!

Jag tänkte satsa på att göra om min lilla hemmastudio, som just nu består av en Roland VS-890, till att jobba med datorn och kanske genom Pro Tools el Logic eller nått liknande.

Vad jag är ute efter är att jag snabbt och lätt ska kunna sätta mig vid datorn.. plugga in gitarren, plocka fram ett "bra" trumkomp (trumploop) och sedan bara trycka på record och spela in min låt idé..

Vad har ni för tips? Vilket program är bäst att jobba med till ett vettigt pris och vilket ljudkort tycker ni passar detta?

Jag använder en PC!

Tacksam för förslag och idéer!

Tack på förhand!

/ Magnus Sörensen

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Hej Magnus!

Alternativen är många, men något skräddarsytt för det du beskriver finns nog inte.

Vad har du för ljudkort just nu? Det kanske fungerar.

Ett program att spela in på? Det finns det gott om gratisprogram som kanske är lite begränsade när det gäller att göra avancerade saker, men fungerar jättebra till att spela in en gitarr och lägga lite trumloop på. T.ex Acid. Där finns det färdiga trumloopar, lite cheesy kanske, att enkelt lägga ut.

ladda ner här

Testa det, vetja.

Lycka till! 😆

suburbia (oregistrerad)
Postat

Tjo!

Tack för förslagen! Ska kika på detta 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.