joachime Postat 28 oktober 2005 Postat 28 oktober 2005 (redigerat) Fick meddelande idag att Voxengo släpper en ny kompressor med namnet Marquis. Alldeles nyligen, och under ett par veckors tid, pågick en diskussion på KVRaudios forum om vad som gör det karaktäristiska soundet hos riktigt bra analoga kompressorer. Aleksey på Voxengo verkar ha tagit intryck (har för mig att även han har gjort ett par inlägg). I alla fall så stämmer innehållet i pressreleasen ganska bra överens med det som sagts, vilket gör pluggen ganska intressant. Återstår att se om den uppfyller förväntningarna. För den som inte har tid och/eller tålamod att testa den på stört så finns det antagligen en del andrahands-intryck att hämta på redan nämnda forum, KVRaudio.com. Edit: Höll på att glömma anledningen till att jag överhuvudtaget postade. Pluggen säljs för introduktionspris de närmaste två veckorna. Så om ni gillar vad ni hör (läser) kan ni slå till för $69.95! Redigerat 28 oktober 2005 av joachime
joachime Postat 28 oktober 2005 Trådstartare Postat 28 oktober 2005 Här kommer en bild på monstret! Och här är en mängd omdömen från folk som har testat, plus en del ytterligare info från Aleksey själv.
Majken Postat 28 oktober 2005 Postat 28 oktober 2005 Den ser intressant ut, jag blir riktigt sugen på att testa 😏 /Majken
joachime Postat 29 oktober 2005 Trådstartare Postat 29 oktober 2005 Den ser intressant ut, jag blir riktigt sugen på att testa 🥰 Du är så välkommen! Glöm inte bort att skriva ned dina reflektioner här! 😄
joachime Postat 16 mars 2006 Trådstartare Postat 16 mars 2006 Jag den här kompressorn är ett riktigt kap! Efter en viss inlärningströskel är den hur enkel som helst att använda och mycket flexibel. Jag har inga problem att få den att jobba transparent över stereobussen och dämpa kring 3 decibel. Mycket snygg på trummgruppen också!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.