Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • 11 månader senare...
Postat

Låt mig damma av en riktigt gammal tråd. Var får man tag på dessa nu?

Postat

Ett gäng från KVR:s forum har nyligen startat en torrentsajt, sampletorrents.com, för att distribuera gratis ljudbanker.

Där kan du hitta G-Townbankerna både i originalversionen för Gigasampler samt en konvertering för Reason

Postat (redigerat)

Schysst, tackar!

EDIT: Är det någon mer än jag som inte riktigt greppar den här Creative Commons Sampling Plus 1.0 license?

Som jag förstår det så får man använda samplingarna i sina egna kommersiella och ickekommersiella verk men man får inte använda dem till att marknadsföra något annat än själva musiken man skapar med hjälp av samplingarna. Med risk för att låta puckad, får man alltså inte använda dem för att göra musik som ska marknadsföra någon annan produkt, tjänst, eller mig själv som musiker för den delen? Ponera att man skulle göra musik till en reklamfilm, får man då inte använda G-Town? Det är lite förvirrande.

Redigerat av Norbert

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.