matspe Postat 28 oktober 2005 Postat 28 oktober 2005 Är det någon sam har en länk till var man kan ladda ned G-towns percussion samplingar mm? Mvh Mats
johahl Postat 28 oktober 2005 Postat 28 oktober 2005 Vad bra! Jag ska ladda hem det med detsamma. Tack för tipset
Norbert Postat 3 oktober 2006 Postat 3 oktober 2006 Låt mig damma av en riktigt gammal tråd. Var får man tag på dessa nu?
Linus Postat 3 oktober 2006 Postat 3 oktober 2006 Ett gäng från KVR:s forum har nyligen startat en torrentsajt, sampletorrents.com, för att distribuera gratis ljudbanker. Där kan du hitta G-Townbankerna både i originalversionen för Gigasampler samt en konvertering för Reason
Norbert Postat 3 oktober 2006 Postat 3 oktober 2006 (redigerat) Schysst, tackar! EDIT: Är det någon mer än jag som inte riktigt greppar den här Creative Commons Sampling Plus 1.0 license? Som jag förstår det så får man använda samplingarna i sina egna kommersiella och ickekommersiella verk men man får inte använda dem till att marknadsföra något annat än själva musiken man skapar med hjälp av samplingarna. Med risk för att låta puckad, får man alltså inte använda dem för att göra musik som ska marknadsföra någon annan produkt, tjänst, eller mig själv som musiker för den delen? Ponera att man skulle göra musik till en reklamfilm, får man då inte använda G-Town? Det är lite förvirrande. Redigerat 5 oktober 2006 av Norbert
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.