Jump to content
Annons

Nya Poltergeistfenomen!


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag svarar här på rubriken "Nya Polstergeistfenomen", även om det inte handlar om telefoni...(det var ju bara en underrubrik). Och nu kommer jag in på ämnet

GARDEROBER!!

En av två garderober flyttas fram och tillbaka 5-10 cm från eller till väggen stup i ett! Det har jag börjat tröttna på, så nu i helgen var jag inte hemma. Saken är den att det finns en lampkontakt till taklampan bakom den yttre garderoben en bit in på väggen, så den vill jag ju gärna komma åt med handen bakom garderoben. Därför putter jag alltid garderoben så den står ca. 10 cm från väggen. Den är full med kläder, så det är ju några kilo att flytta. Alltså kan den inte av vinddrag från en ventil eller dylikt röra sig av sig själv. Men vad upptäckte jag när jag kom hem för bara en stund sedan nu efter helgen? Jo...garderoben var flyttad tight mot väggen igen. En aning jobbigt...

Varje gång efter jobbet är det likadant. Som tur är har jag vittnen till detta inträffade också, som varit med mig hela tiden från det jag tagit mig till jobbet till det jag kommit hem.

Det sägs att andar som inte är nöjda med om man möblerar om där de en gång bott, kan få för sig att ställa grejerna såsom de var när de själva bodde i bostaden. I min bostad bodde tidigare en gubbe som dog. Vid inflyttningen började jag med att flytta hans garderober. För honom gjorde det inget att garderoberna stod ivägen för kontakterna på väggen, för han hade inga taklampor (!), utan bara vägglampor. Jag har ju dock en annan inställning...OCH taklampor!

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 11 månader senare...
musik (oregistrerad)

Hej!

Så var det dags igen då...

...en liten uppdatering om vad som hänt se'n sist. Jag trodde allt hade avtagit, stillat sig och upphört, men icke. Och nu har jag vittnen. Hurra!!

På jobbet brukar en man som är rätt alert och vig förfölja inte bara mig utan även flera tjejer. Han har halvslitna jeans och blårutig flanellskjorta . Rätt smärt, normallängd, normalbyggd. Joggingskor. Han kan dyka upp precis bakom nån av oss, för att bara på ett ögonblick försvinna. Ibland ses hans huvud lite svagt, ibland inte alls...

Saken e den att det var inte jag som upptäckte honom först, utan en rätt ny tjej som satt bredvid mig vid ett skrivbord en dag. Sen var rullningen igång och nu har flera sett detta spöke. Några blir rädda och rycker till, men jag är ju rätt van nu.

En annan grej som är desto mer irriterande är att mina dörrar till skåpet under slasken fläcks upp med våldsam kraft rätt som det är. Och det är inte så konstigt! Det KRÄVS nämligen en våldsam kraft för att få upp dem, de är nämligen alltid låsta med ett vridlås. En dag när jag skulle prata med fastighetsskötseln på nytt om min nya spis som ska komma, så såg han vad som hände och undrade hur f*n det gick till... Konstigt, de var ju låsta... Han gick fram och kände på dörrarna och låsen. Jag sa ingenting. Sedan dess har jag inte synt till honom...

Vänner och bekanta har sagt mig att "det känns annorlunda på något sätt att vistas i min bostad. Det känns som någon slags närvaro av något annat" har de sagt, utan att riktigt kunna förklara det närmare. Jag fattar vad de menar.

Nästan varje eftermiddag eller kväll när jag kommer hem, om jag varit ute, så hör jag steg och hur någon försöker öppna ytterdörren mot gatan efter att den gått igen. Detta såg en granne i trapphuset en dag, gick dit mot ytterdörren och sa, "konstigt, jag tyckte precis att det var någon mer, som också ville in..."

😲

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...