Jump to content
Annons

Rewireproblem?


Eric

Recommended Posts

Det går bra att föra över och spela devicer som man hänvisar till reason från cubase som malmström, nnxt etc men trummaskinerna? Har suttit väldigt länge och försökt lyckas föra över dessa, testat det mest känns det som men får det inte alls att gå ihop. För visst ska det gå att rewira även trummaskinerna? Så nu frågar jag reasonproffesorerna: Hur gör jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

i red drum hade jag tänkt för jag har gjort beatet där redan. Det låter ju när jag trycker play men skulle vilja "copy pattern" till cubase och spela den där liksom. Vilket fall som helst, skulle det inte gå att göra i reason direkt så vill jag ändå kunna göra det i cubase på nåt sätt sen.

Redigerat av Eric
Link to comment
Dela på andra sajter

Antingen tar du "copy pattern to track" och får ut dina patterns i Reasons sequencer. Sedan exporterar du ut en midifil och importerar denna i Cubase istället.

Alternativt är att du spelar in i Reasons sequencer när du ändrar patterns i Redrum.

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag tar copy pattern to track kommer det inget när jag rewirar.

exporterar ut midifil? hur gör jag det?

"Alternativt är att du spelar in i Reasons sequencer när du ändrar patterns i Redrum."

detta får jag att låta men får inte in det i cubase sen. ska jag ta copy paste?

Link to comment
Dela på andra sajter

det funkar! tack tack puss puss.

bara väldigt förvirrande att man inte ser några spår i cubase från trummorna utan det är helt blankt. men sen om jag exporterar till wav fil från cubase så är trummorna där precis som jag vill. toppen men förvirrande och inte så användarvänligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...