davand Postat 22 april 2004 Postat 22 april 2004 Tjena! Det finns ju flera olika sätt att koppla mixerbord till datorn. Man kan använda sig av direkt utgångarna eller sub utgångarna eller main. Men vad funkar bäst? Sen ska man ju ha monitorer och hörlurar till det. Har ni tips? Finns det någon som kanske har en bild på hur man kan koppla? Jag har ett 4 kanaligt ljudkort ( M audio 44)
Tokas Postat 22 april 2004 Postat 22 april 2004 Jag använder sub-utgångarna. Det är lättast, tycker jag.
Shine (oregistrerad) Postat 22 april 2004 Postat 22 april 2004 Hej! Vet ej vad du har för mixer bord men så här kopplar vi. Lilla studion hemma- 6ch yamaha mixB dator. en synth, förstärkare, högtalare. Här kör jag St out MixB till Line in Frst, högt in på frst lika så lurar. Studion-Roland 02r Mixbord här finns det utsatt för Monitor(högt), phones lineIn/out osv. Allt går via MixB. Koppla så som det står på ditt mixB Phones till phones, finns ingång 2tr (2track) så är det för Cd/kasettdeck. Testa St out eller main till Hgt. Har du ext effektburkar brukar jag lägga dom på Aux i lilla studion och bus i den stora. Oftast så har var sak sin plats på MixB sen finns det alternativ men dom brukar för oss komma när det blir ont om kanaler. Lycka till Mvh
davand Postat 22 april 2004 Trådstartare Postat 22 april 2004 Jag har ett Alto s-6 (2 mono & 2sterio) men tanken är att jag skall skaffa mig ett större bord. och det är därför jag undrar. har ni tips på bord? tex. 8 kanaler.
captain nemo (oregistrerad) Postat 28 april 2004 Postat 28 april 2004 (redigerat) 🙂 Har handlat ett Soundcraft Compact 4. Finns också med 10 kanaler. Mikpreamps, Riaa-förstärkare (för Vinyl) samt Blendfunktion som gör att du kan blanda direktljud med det som kommer tillbaka från PC:n - zip latency på medhörningen när du sjunger eller spelar. Dessutom hög kvalitet = lågt brus. Suveränt bord för hemstudio. Har alla tänkbara routingmöjligheter för PC-inspelning //Nemo Redigerat 28 april 2004 av captain nemo
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.