Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena! Det finns ju flera olika sätt att koppla mixerbord till datorn. Man kan använda sig av direkt utgångarna eller sub utgångarna eller main. Men vad funkar bäst? Sen ska man ju ha monitorer och hörlurar till det. Har ni tips? Finns det någon som kanske har en bild på hur man kan koppla?

Jag har ett 4 kanaligt ljudkort ( M audio 44)

Annons
Shine (oregistrerad)
Postat

Hej!

Vet ej vad du har för mixer bord men så här kopplar vi.

Lilla studion hemma- 6ch yamaha mixB dator. en synth, förstärkare, högtalare.

Här kör jag St out MixB till Line in Frst, högt in på frst lika så lurar.

Studion-Roland 02r Mixbord här finns det utsatt för Monitor(högt), phones lineIn/out osv.

Allt går via MixB.

Koppla så som det står på ditt mixB Phones till phones, finns ingång 2tr (2track) så är det för Cd/kasettdeck. Testa St out eller main till Hgt.

Har du ext effektburkar brukar jag lägga dom på Aux i lilla studion och bus i den stora.

Oftast så har var sak sin plats på MixB sen finns det alternativ men dom brukar för oss komma när det blir ont om kanaler.

Lycka till

Mvh

Postat

Jag har ett Alto s-6 (2 mono & 2sterio) men tanken är att jag skall skaffa mig ett större bord. och det är därför jag undrar. har ni tips på bord? tex. 8 kanaler.

captain nemo (oregistrerad)
Postat (redigerat)

🙂

Har handlat ett Soundcraft Compact 4. Finns också med 10 kanaler. Mikpreamps, Riaa-förstärkare (för Vinyl) samt Blendfunktion som gör att du kan blanda direktljud med det som kommer tillbaka från PC:n - zip latency på medhörningen när du sjunger eller spelar.

Dessutom hög kvalitet = lågt brus.

Suveränt bord för hemstudio.

Har alla tänkbara routingmöjligheter för PC-inspelning

//Nemo

Redigerat av captain nemo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.