Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Don't let me down

ARTIST/GRUPP: Regge

GENRE: Pop?

LÅTLÄNGD: 3 min

KOMPOSITÖR: Regge

PRODUCENT: Regge

EV. MEDVERKANDE: Leo Henriksson, Richard Danielsson

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,8 mb

STATUS: Mer eller mindre färdig

LÅTLÄNK:

De e bara att kritisera på

Redigerat av Ragge
Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Fantastiska grymma jävla körer!

Synd att texten är så trött, en så här vass sångare är helt klart värd fantastiska grymma jävla lyrics.

Annars låter detta hit.

Lätt en tysklands-etta. Bara pitcha på rätt artist så är det klart.

EDIT; jag är inte sarkastiskt när jag skriver tysklands-etta. Landet vimlar av unga pojkband & artister som letar efter låtar som denna.

Redigerat av Danny Cort
Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Javisst.

Jag är blixtsnabb när jag skriver om sånt jag gillar.

Men nu har jag ångrat mig om det där med Tyskland.

Skicka det till Bagge istället, jag har hört att han söker nya låtskrivare.

Eller skicka det fan till Mottola direkt.

Bra skit. Jävligt bra skit.

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Ett stycke latinopop, som det låter väldigt mycket Melodifestival om! Ett refuserat bidrag från EuroVisionSongContest kanske?

Positivt:

* Professionellt beträffande ljudkvalitet & mix.

* Semipro sånginsatser

* Kompetent instrumenthanterande

Negativt:

* Rätt tråkig låt. En gång räcker.

Sätter 4- för hitpotentialens skull. Nu är det inte ljudkvalitet jag bedömer.

😛

:musik

Redigerat av musik
Postat

Snyggt skriven låt, helt ok sångare men produktionen låter utdaterad tycker jag.. lite små tråkig produktion också...

Sen låter hela mixen så fruktansvärt komprimerad att det blir jobbigt att lyssna på den..

4/5 för en bra låt

Dariuz (oregistrerad)
Postat

Är grymt bra sång på låten. Vem är det som sjunger? Annars tycker jag att låten helt klart har hitpotential. Dock återstår enligt min mening en del jobb med mixningen, då soundet låter lite skarpt och metallsikt. Men överlag, bra jobbat.

Postat

Jag läste rubriken som Reggae - Don't Let Me Down och blev en aning förvånad över vad det var jag hörde 😕 Ingen baktakt här inte.

Fina melodier, och precis som andra skrivit tidigare "hittigt", men refrängen lyfter alldeles för lite. Versen och refrängen låter, förutom sångmelodin, nästan identiska. Det ska suga i magen när refrängen kommer.

Postat
Jag läste rubriken som Reggae - Don't Let Me Down och blev en aning förvånad över vad det var jag hörde :rolleyes: Ingen baktakt här inte.

Haha! Jag gjorde precis samma sak. Tyckte också att det lät lite konstigt...

Ja, det här låter definitivt som en radioplåga. Dock är arrangemanget lite för sparsmakat, speciellt i slutet. Var är klimaxet med stråkar pukor och mullrande elgitarrer?

Postat

Jag tackar alla som har velat kritisera!

Själv hatar jag den här stilen mer än någon annan så det har varit svårt att gått in för att få den riktigt bra helhjärtat. Men visst har jag suttit ett tag med den.

Håller helt och hållet med om att låten saknas klimax och tryck i refr, och tråkig produktion är också sant, men jag tänkte nog lite att den här stilen ska vara sjukt tråkig =) ¨många låtar i den här stilen är helt outhärdligt tråkiga.

Tack igen för både ros och ris!

/Micke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.