wardrobemusic Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Hej på er alla därute ! Tänkte bara snabbt kladda ner vem f-n jag är .... och en gång i tiden var 😛 Mitt namn är Jens. Född i Skellefteå 1974 & håller sedan dess stenhårt på hockeylaget Skellefteå AIK .... det finns bara ett AIK !!! Finns det fler AIK fans därute, så kan jag informera om att jag skrev kampsången Go ! AIK till säsongen 2004 ! Hör av er så kanske jag lägger upp den 😉 Flyttade sedan till Dalarna & Falun, där jag ett gäng år senare spelade bas med bandet Sound Explosion, som släppte två singlar 91 & 92 .... Några år senare plockade vi ihop delar av bandet igen döpte oss till D-Club & stack till Rhodos för att vara husband på legendariska Rock Box. Körde 4 set om dagen i ett halvår .... puh fy fan vad jobbigt .... men oj så lärorikt ! Sedan fortsatte vi att turnéra Sverige runt med samma band till slutet av 1998, då jag slutade & stack iväg utomlands igen .... Har nämligen jobbat hela mitt liv i resebranschen (Hotell 33, Ving, Sunwing osv) Bandet D-Club fortsatte till slutet av 2004 med bland annat två år som husband på Snäck, Gotland. Idag återfinns några av dessa gamla kumpaner i bandet Prey. Lyssna på deras hemsida, grymt bra 80-tals hårdrock. Prey Official Website 99 flyttade jag till Stockholm och dom senaste åren har jag jobbat som steward på bla Premiair/My Travel Airways - Sterling - Fly Nordic för att nu (till sist) jobba för SAS i Köpenhamn. Har under denna tid byggt upp min hemstudio & skrivit en del "populär musik", mest för att stilla mitt musikaliska beroende, men naturligvis finns det större visioner. Att det inte har hänt så mycket dom senaste åren kan förklaras med att jag & min sambo fick en underbar liten son vid namn Jonathan. Detta i kombination med att vi flyttade till Höllviken, Skåne med efterföljande månader av husrenovering. Sitter i skrivande stund och väntar på min nya Frost ACM, samt diverse Spectrasonics moduler. Sen jävlar blir det åka av .... Wardrobe Music ... hmm jo det var nämligen så att jag faktiskt satt i en garderob och producerade under min tid i Stockholm, därav namnet ! Saludos / Jens
Gote Postat 27 oktober 2005 Postat 27 oktober 2005 Ciao Benvenuti!! Välkommen till forumet och till Skåne! 😛
Lundin Postat 27 oktober 2005 Postat 27 oktober 2005 Välkommen hit Jens.. till slut. Hoppas förväntningarna och målen blir uppnådda nu när du tagit tag i det igen.
Antevante Postat 27 oktober 2005 Postat 27 oktober 2005 Sitter i skrivande stund och väntar på min nya Frost ACM Lyllo ! Välkommen.. 😕
pwayne Postat 28 oktober 2005 Postat 28 oktober 2005 Välkommen och tack för en just presentation. Lycka till med ACM:en och Spectrasonic! 😱
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.