stud Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Nu så har jag beställt den splitternya powerbooken 17tum. Då undrar jag om det går att köra med de digitala in/ut som den har och vad som krävs i kringutrustning (nån d/a a/d omvandlare?). Än så länge har jag kört med line in/ut på den gamla 15tum powerbooken men den kvaliteten räcker kanske inte tycker jag. Det ska funka ihop m tex garageband och logic. OBS jag har ju analogmixer, gitarrer och allt annat lull lull såklart. Skulle gärna slippa köpa firewire interface etc om det går. tacksam för svar.
Wennberg Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Beror väl lite på vad du ska göra för något känns det som, vad ska du spela in? Hur står sig powerbookarna prestandamässigt annars då? Funderar på att sälja den andra datorn?(Lite sugen) Mvh, Andreas Wennberg
stud Postat 26 oktober 2005 Trådstartare Postat 26 oktober 2005 Spela in liveinstrument/sång etc. Det vanliga... 😳 Tja, jag tycker att de funkar mkt bra, min gamla är ngt halvår men jag byter in den till den nya. Jag har kört med PC ända sedan efter Ataritiden, men nu börjar den stå mer och mer, börjar bli helt såld på mac faktiskt! det funkar klanderfritt och är intuitivt. Hoppas nån vet hur man använder digital in/ut, om det funkar bra. Gillar också att powerbook-burkarna är mkt tysta! (hoppas fler upptäcker mac /före detta pc-användare)
Wennberg Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 När jag var på macoteket när jag var sugen på dator så pratade dom om att man kunde koppla en mixer till det befintliga ljudkortet och det tyckte jag lät smidigt, men det förutsätter ju att man ska spela in en kanal i taget, för det är väl bara en kanal in i ljudkorten...
stud Postat 26 oktober 2005 Trådstartare Postat 26 oktober 2005 Nej, det är både stereo IN och UT. Man kanske skulle ha en mixer med digital in/ut...
wonderboy Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Spela in liveinstrument/sång etc. Det vanliga... 😕 Tja, jag tycker att de funkar mkt bra, min gamla är ngt halvår men jag byter in den till den nya. Jag har kört med PC ända sedan efter Ataritiden, men nu börjar den stå mer och mer, börjar bli helt såld på mac faktiskt! det funkar klanderfritt och är intuitivt. Hoppas nån vet hur man använder digital in/ut, om det funkar bra. Gillar också att powerbook-burkarna är mkt tysta! (hoppas fler upptäcker mac /före detta pc-användare) Hej och välkommen in i mac-värmen, Stud!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.