Burnin Sven (oregistrerad) Postat 25 oktober 2005 Postat 25 oktober 2005 (redigerat) Låten finns på min Sound Click site, låt nr 9 på sidan http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=189508 Skriven av mig Inspelad av mig, hemma hos mig spelad av mig, sjungen av mig cirka 3,5 meg MP3 från albumet the worst of burnin sven Ingen superkvalitet på inspelning eller spel och sång men så är jag ju inte så superbra heller men det får duga för en amatör som jag. Låten är det inget fel på om man gillar den här sorten förstås. Folket på the Muses muse tyckte att introt blev lite långt men ni får väl säga vad ni tycker. Göran Bifogar texten också Tired of waiting Intro Verse1 Came cruising down mainstreet had nothing better to do Yeah right said my baby you know that might soon come true She said don´t be so lazzzzy or man I´ll leave you Cause I´m tired of sitting waiting by the phone Chorus Yes I´m tired of wating So tired of waiting And I´m tired of being all alone Yeah Solo Verse 2 Came home that day did´nt know what to say did´nt know what to do Yeah right said my baby you know you and me we are through She said you had your chance man but now I`ll leave you I´ve been waiting in bed been waiting for you to come home And I´m tired of waiting So damned tired of waiting Yes I´m so damned tired of beeing all alone Yeah Chorus She was tired of waiting Yeah tired of waiting So tired of being all alone Repeat chorus She was tired of waiting Yeah tired of waiting So tired of being all alone Fade End Copyright Burnin Sven 2005 Redigerat 25 oktober 2005 av Burnin Sven
martinm Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Man kan ju i alla fall säga att du gör musik som passar ihop med ditt namn. Musiken känns traditionell och inte så spännande i mina öron. Sången känns lite oengagerad, ungefär som om du sitter hemma o smygsjunger för att inte störa grannarna. Pluspoäng trots allt för att du gör din grej o verkar stå för det 😳😳
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 En får tacke kul att nån lyssnat ändå. Jag vet inte riktigt om det här skulle var min grej, jag skiter väl lite i konventionerna och gör vad jag känner för just för ögonblicket 😄 . Det vill säga allt utom opera, jazz och svensk gospel för där går gränsen knivskarpt dragen. Men annars så kan det bära av åt vilket håll som helst. Deppa deppa blues och boggierock blir det mycket sparsamt av det la jag på hyllan för 20 år sedan. Jump blues är i och för sig fortfaqrande ok. Men du har rätt fisjunger det är vad jag gör men det beror mest på att jag inte kan 😉 och sen mycket för att frugan ligger där uppe och sover så sött. Tack för att du tog dig tid att lyssna, hämnden är ljuv så så fort jag kommer till nån med bredband så ska jag lägga dina låtar under luppen 😄 . Göran
claypool Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Mycket standard över den här låten, inte jättespännande. Basen presenterar sig lite väl sporadiskt tycker jag, den lixom försvinner emellanåt men det kan ju vara mina lurar som inte är av bästa kvalité. Introt har helt ok längd, passar låten i övrigt. Vad är det förresten för fel på jazz och opera? 😄
Pluffo Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Ja, jag håller med. Visst...det här är...rock. Och det låter som rock... Och ja...jag antar att det är rock. Så, ja rocka på 😉 Sången är lite tunn...känns som du sitter i vardagsrummet och försöker hålla nere volymen för att inte störa grannaran 😄
Pluffo Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Vad är det förresten för fel på jazz och opera? 😄 Och när ska någon våga sig på att göra Jazz-opera?
furstan Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Skriver medan jag lyssnar.. tycker du borde höja trummorna en aning. Och så sången såklart, du sjunger bra men ta i!! Det blir ingen rikitig rock'n'roll om du inte krämar på =)! Haha, sen borde jag väl tillägga att jag lyssnar i ett par 19 år gamla HiFi högtalare så det är ju inte den bästa återgivningen man kan tänka sig =)!
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Å fasiken flera intresenter tackar och bugar jag tror att det är fel på dina lurar 😛 för jag har inte gjort nåt fel 😉 . Jazz är kazz kort sagt nä förlåt bara skojar men jag gillar inte jazz faktiskt, tycker på nått sätt att inte det finns nån stake i den musikformen. Har lyssnat ganska mycket på jazz när jag var i 20 års åldern men det blev ingen livslång relation dessvärre. Den mest spännande jazzen gjordes för länge sedan (finns helt utfreakad experimentell jazz inspelad på 30 talet, minns inte namnet på bandet tyvär, hörde en skiva en gång i Köpenhamn när jag bodde där på 70 talet) tycker jag så det känns som upprepningar och nytolkningar och covers, i och för sig säkert bra sådana. Missförstå mig inte nu jag respekterar jazzmusiker i högsta grad och förstår att dom förmodligen har den högsta kompetensen rent tekniskt och musikaliskt. Ja det är nog rock så jag fortsätter väl om det kommer nån mer låt 🙂 . Sången är kass jag vet det är jag som sjunger och jag lider själv 😆 . Fan borde få nått slags skadestånd kom för dåligt utrustad. Göran
claypool Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Och när ska någon våga sig på att göra Jazz-opera? Det är redan gjort. Kommer ut i Mars-April ngn gång. 😉
furstan Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Nädå, sången är inte dålig, den är bara för svag. Ta i mer så blir det utmärkt =)! För övrigt, en bra låt.. själv lyssnar jag mestadels på hårdare musik men den här föll mig i smaken =)
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Nä jag tror det är fel på dina högtalare också 🙂 . Ja ja jag vet sången är kass och musiken och inspelningen är inte så värst heller 😆 men låten är det inget fel på den tycker jag faktiskt är ganska ok om jag ska vara ärlig. Ja pluffo vi gör en jazzopera då är jag med lets walk away into collab heaven 😉.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Tack furstan nu törs jag sjunga igen 😉. Så tåget har gått när det gäller Jazz Opera fan också 😆. Funkvisa kan det va nåt 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.