Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Fan, fick foten i 90+ graders stukning i morses. O de gör så förbannat ont i foten nu! 😱

Känns som om någon sitter och drar ett ben i foten sakta ur led eller liknande. Att hämta kaffe ligger liksom inte på kartan just nu, de gör för ont att gå till kaffemaskinen 😆

Annons
Postat
😱

Har du kollat så du inte brutit nåt?!

Jag tror inte jag brutit någonting, för att direkt efter stukningen så kunde jag gå normalt (fast det kändes bara lite då), det har blivit värre under dagen.

Postat

Jag klev snett på en trotoarkant (aningen småberusad) för nåra år sedan.. 90 gradrestuk precis som för dig.. Hade tammetusan ont i fotleden 2,5 månader.. Bered dig på det värsta 😉

Postat

Jag har lyckats med något liknande på fyllan jag med. Tog en jävla tid innan det läkte..

/Daniel

Postat
Jag klev snett på en trotoarkant (aningen småberusad) för nåra år sedan.. 90 gradrestuk precis som för dig.. Hade tammetusan ont i fotleden 2,5 månader.. Bered dig på det värsta 😉

😄

crap... 😛

Xyro (oregistrerad)
Postat

Du kan mycket väl ha töjt ett ledband säger jag i egenskap av Sjukskötare från Lumpen =/

Postat

Fast å andra sidan har jag lyckats fastna med foten i en offsettryckmaskin.

Dock har jag aldrig nånsin brutit nåt; förutom när jag föddes, för då bröt jag ena nyckelbenet.

/Daniel 🙂

Postat

Hur f... ? :rolleyes:

Postat (redigerat)

Hur f... ? 😳

Tjae... Jag gick en yrkesutbildning på gymnasiet som var inriktad på offsettryckning. En dag när vi var i tryckeriet så stod jag uppe på maskinen med ena foten på en plexiglasliknande ruta som var ovanför pappersutkastet. Att jag gjorde det var för att vi rengjorde maskinen, så den var igång och hade lösningsmedel mojsandes runt inne i valsarna för att få bort färgen; samtidigt som jag gjorde rent färggrytan (eller vad det nu kallades) och dess vals med en trasa. Maskinens vals tog plötsligt tag i trasan för att jag inte var tillräckligt aktsam; vilket gjorde att jag försökte ta tag i den och satte således tyngden på foten som stod på plexiglaset vilket gjorde att jag for rakt ner och fastnade med foten i utkastets pappersarmar.

Foten satt kvar på benet efteråt som tur var .. 🙂

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Postat
Ajdå! 🙂

Sånt som händer..

Tycker nästan det är mer klantigt att bryta nyckelbenet det första man gör i livet utanför mammas mage.

Postat

Hur är det med foten nu då?

Postat

Hehe, nu är det bra igen, tackar som frågar 🥰

Fast jag känner fortfarande av det så sett, o det gör bara ont om jag springer 😆

Postat

Ehh... jag fick oxå min fot vriden 90 grader utåt vid en alldeles för tokig snowracer-tur för en tid sedan, men foten fastnade där. Högerfoten vriden rakt ut till höger, alltså. Såg helt sjukt ut. Av ren reflex försökte jag vrida rätt foten, helt omöjligt. Sen kom ambulans och läkarbil och vred rätt den, och då bröt de av foten. Så den bara hängde där.

Fick en massa skruvar o grejor i foten, kryckor i ett halvår, sjukgymnast i ett halvår, foten är fortfarande mupp, men värsta minnet är ändå snedtändningen jag fick av allt morfin och övriga droger de tryckte i mig. Värsta mardrömmen någonsin. Bara det att man kunde inte väcka sig själv ur mardrömmen, man var redan vaken. Fy fan.

Postat

Ah, lite sent nu kanske, men som gammal friidrottare har jag lärt mig att det är viktigt att behandla en stukning så fort som möjligt. -Tryckförband, kyla och högläge så slipper man mycket av blödningen...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.