Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Hmmm lättaste sättet....

Det billigaste är väl att använda piratkopier 😉:rolleyes:😎 Snälla Olsberg radera mig inte från forumet för detta (igen 🙂 )

Nä men som svar på din fråga vill jag säga Cubase!

Lina gitarren och "micka" sången!

Sätt in gitarren (genom en gitarrpedal) direkt i ljudkortet (förslagsvis line.in).

Koppla in micken i mic-in och kör!

Detta är beroende vilken mick du har. Vissa kräver fantommatning, alltså förstärkare. Vi får se vad du svarar!

(inte bra och svara på "fyllan" antar jag!

Postat

Hej Kevin!

Menar Du att spela in på dator? Annars är det kassettbandare, definitivt! Q-base är säkert enkelt, om man har det.

Vad har Du för utrustning idag? Lägg ut info om det så får Du svar från nyktra personer som är genuint intresserade av att hjälpa till. Ju mer info Du kan ge, desto bättre svar kommer Du att få.

Postat
Okej. så det är inte lättare och koppla in Gitarren och micken till en mixer och sedan där till Line-in på ljudkortet?

Jo, det verkar bra! Men vad har Du för ljudprogram i datorn? Vad är det för en dator? Läs mitt tidigare inlägg och agera enligt det och det kommer att gå Dig väl! Bry Dig inte om Eternal, han är full.

Postat (redigerat)

Jag har nyligen köpt Dator, Gitarr och mikrofon.

På datorn har jag fått Guitarrig och Amplitube Live.

Men jag funderar på o köpa Behringer Eurorack UB802...

Det Jag vill veta är vad jag behöver mer än?

Dator

Programvara

Gitarr

Mikrofon

Mixer

Kablar... om det är något mer ?

Tack på förhand

Mvh Kevin

Redigerat av Kevinandersson
Postat (redigerat)

Hittade en Phonic MU802 för 695:- på Andreassonmusik.se... kan de vara något?

Edit:

Hittade några fler:

Alto S-6 695:- Musikcentralen.se

Behringer Eurorack UB1002 683:- Musikcentralen.se

Behringer Eurorack UB802 568:- Musikcentralen.se

Phonic MU1002 795:- Musikcentralen.se

Någon av dom som verkar bra?

Redigerat av Kevinandersson
Postat

behringer är helt ok att börja med, musikbörsen har ju en hel del av deras grejer. tänk på att det är bra med fantommatning om du vill använda sådana micar.

du bör även ha ett "riktigt" ljudkort som är avsett för musik tex m-audio´s 2496 som kostar ca 995:-, finns även andra i samma prisklass tex. emu, juil@ mfl.

Postat

Okej.. Men Gitarr/mick -> Mixer -> Dator ska alltså funka? Och sedan bara uppgradera prylarna för bättre ljud.? I sådant fall har jag nog fått svar på min fråga... 😛

Tackar alla för er hjälp!

MVh kevin 😄

Postat

Om jag nu ska ta någon av dessa vilken tror ni är bäst? 😛

Phonic MU802 för 695:-

Alto S-6 695:-

Behringer Eurorack UB1002 683:-

Behringer Eurorack UB802 568:-

Phonic MU1002 7

Postat

jag skulle valt behringer ub802 eller om du vill lägga lite mer pengar en

BEHRINGER ULTRA-VOICE DIGITAL VX2496 (Art: 125487) för 995.- (musikbörsen) som har röremulator, kompressor,equlizer,de-esser mm.

testades i studio nr.7 -04 och fick betyget bra för sitt pris som då var ca 2000:-

Postat

Vad vill du ha mixern till? Ett ljudkort för musikbruk är viktigare tycker jag. Finns många billiga med inbyggda preamps och då behöver du ju ingen mixer.

Xyro (oregistrerad)
Postat

Och jag skulle då valt Phonic eller Alto framför Behringer men det bästa köpet finner du i en Tapco (Mackie's motsvarighet till Squier/Fender) Blend 6 som dock kostar 995:- om jag minns rätt.

Postat
Skulle jag gå bara på märke så blir det Behringer. Tycker att det är viktigare att preamparn låter ok än att det fins många kanaler på mixern.

Kolla in Arts tube MP prylar också. Ett billigt sätt att få lite bättre preamps änn i en billig mixer.

Det är ett väldigt bra alternativ, mycket bättre kvalitet på ljudet en att köpa en billig mixer. Jag körde med min Art tills jag nu skulle börja spela in flera kanaler samtidigt och köpte mig en Yamaha Mg12 mixer som jag annars kan rekomendera om du bestämt ska ha fler kanaler. Sen har jag hört att det finns sådanna beg. art tube preamps till bra pris... 😛

(Se min signatur)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.