PreacherX Postat 22 oktober 2005 Dela Postat 22 oktober 2005 (redigerat) SKIVNAMN: 27:20 ARTIST: Preacher X GENRE: Horrorcore LÅTMÄNGD: 11 KOMPOSITÖR: Preacher X & Desecrated PRODUCENT: Preacher X EV. MEDVERKANDE: SickTanick, Ressurrector, Scum & Eddie Gein INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: Rar / Mp3 STORLEK: ca: 80mb STATUS: Färdig debutskiva. LÅTLÄNK: Preacher X - 27:20 Ger ut min debutskiva med medföljande video helt gratis till alla som vill ha. LADDA NER DEN HÄR Har fått oväntat bra kritik av folk som verkligen gillar horrorcore så vi får väl se om det finns nån här som kan fatta tycke i det också. Redigerat 23 oktober 2005 av PreacherX Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arete Postat 22 oktober 2005 Dela Postat 22 oktober 2005 Ingen aning vad horrorcore är, men jag får väl dra ner och kolla :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arete Postat 22 oktober 2005 Dela Postat 22 oktober 2005 Njä... inget som föll mig på tungan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Falk Postat 23 oktober 2005 Dela Postat 23 oktober 2005 PreacherX..var vänlig följ reglerna på detta Forum...för allas bästa..det blir lätt kaotiskt annars 😛 ..tro du får mer svar då 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 23 oktober 2005 Dela Postat 23 oktober 2005 själv ska jag kommentera musiken: jag gillar idén skarpt. det episka horror-temat är bra och det hörs vart du strävar. låtarna med sina orkestrala inslag är också ganska schyssta. påminner lite om Recoil (Alan Wilder - ex Depeche Mode) blandat med mörk hiphop. det som är mindre bra med produktionen på dessa låtar är följande: - väldigt "svengelskt" tal och ibland hörs det även i rappandet. - trummorna i låtarna överlag är väldigt taniga och tunna. borde vara stentunga och slita ut hjärnan på lyssnaren istället. men här låter det som om du använt enbart Groove Agent's förinställda ljud/rytmer eller liknande. på tok för mesigt med tanke på temat. - för lite elgitarr. (bra i låten deathwish dock... fast även där är trummorna för mesiga) - ljudbilden borde vara mer "skrämmande". sånt här ska få en att rysa i ryggraden och det tycker jag inte det gör alls. men du kan vara på god väg! 😕 väldigt spännande genre iaf! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PreacherX Postat 23 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 23 oktober 2005 själv ska jag kommentera musiken: jag gillar idén skarpt. det episka horror-temat är bra och det hörs vart du strävar. låtarna med sina orkestrala inslag är också ganska schyssta. påminner lite om Recoil (Alan Wilder - ex Depeche Mode) blandat med mörk hiphop. det som är mindre bra med produktionen på dessa låtar är följande: - väldigt "svengelskt" tal och ibland hörs det även i rappandet. - trummorna i låtarna överlag är väldigt taniga och tunna. borde vara stentunga och slita ut hjärnan på lyssnaren istället. men här låter det som om du använt enbart Groove Agent's förinställda ljud/rytmer eller liknande. på tok för mesigt med tanke på temat. - för lite elgitarr. (bra i låten deathwish dock... fast även där är trummorna för mesiga) - ljudbilden borde vara mer "skrämmande". sånt här ska få en att rysa i ryggraden och det tycker jag inte det gör alls. men du kan vara på god väg! 🙂 väldigt spännande genre iaf! Tackar tackar, jo själva idéen bakom horrorcore är ju just hiphop med grunden i skräck. Just min tar in stora delar av metal speciellt med tanke på rösten jag använder men jag strävar även lite efter en annan sorts struktur på låtarna än bara vers-refräng-vers som tråkig hiphop är. - Mitt svengelska tal kommer jag använda mig mycket av i min nästa skiva, för det kommer vara en historia genom hela som handlar om en svensk präst på 1600talet. Komemr tas upp allt från pesten till häxbränning. Tror bara halva skivan blir rap och resten dialoger 😆 Men jag lägger ingen större tid på att försöka utveckla min engelska i uttal eftersom dom enda som lägger märke till det är svenskar, och det finns vad jag märkt ingen scen för horrorcore i sverige 😆 Jag låter det mer utvecklas i samband med varje låt jag gör för jag ser det som minst vikigt 😛 - Trummorna håller jag absolut med om, mycket av beats produktionen står jag för själv och jag är värdelös på att mixa 🙂 Jag lär mig nåt nytt varje dag dock och varje beat jag gör har nånting som gör det bättre än dom andra, men det tar sin lilla tid 🙂 - Elgitarren håller jag däremot inte med om, iofs hade jag gjort det så hade det ju varit mer elgitarr i skivan också 🙂 - Och sist men inte minst då så håller jag absolut med om att ljudbilden ska vara mer skrämmande, jag och min producent Desecrated har pratat mycket om hur vi ska få det att låta riktigt läskigt utan att vara för klyshiga. Det har varit väldigt svårt att få fram något som vi båda gillar eftersom jag är väldigt petig på beats, jag måste känna "det där" om jag ens kan tänka på att skriva text till det 🙂 Så många skrämmande beats har faktiskt valts bort just för att jag inte gillade dom så mycket. Men som med mixningen, jag lär mig nya saker varje dag och ska sticka iväg till biblioteket och låna en bok om vetenskapen bakom skräck, så vi får se hur det utvecklas till 😉 Tack för kritiken! Det uppskattas väldigt mycket! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 23 oktober 2005 Dela Postat 23 oktober 2005 har inte hunnit lyssna än men läst övriga inlägg, trodde/hoppades att horrorcore var någonslags blandinig av hardcore och misfits. det verkar det inte vara men jag ska lyssna iallafall. är du inne på horror MÅSTE du kolla upp misfits. även samhain (danzig´s band efter misfits) fast de är sämre än misfits. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PreacherX Postat 23 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 23 oktober 2005 har inte hunnit lyssna än men läst övriga inlägg, trodde/hoppades att horrorcore var någonslags blandinig av hardcore och misfits.det verkar det inte vara men jag ska lyssna iallafall. är du inne på horror MÅSTE du kolla upp misfits. även samhain (danzig´s band efter misfits) fast de är sämre än misfits. Om man missat Misfits så tror jag nog man är lite bakom flötet, är det ens möjligt? 😳 Men jag måste säga att det är ingenting i närheten av min musik och det är absolut inte några av mina favoriter. Näe text och stilmässigt inspireras jag av Cannibal Corpse. Groteskt och rakt på sak, här finns det inga gömda metaforer utan det man hör är vad man får 😄 Men vänta er inget Cannibal Corpse liknande ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 24 oktober 2005 Dela Postat 24 oktober 2005 ett tips är ju att lyssna in dej lite på t ex Tricky.. där har du en hel del tunga grejer. kom ihåg att eftersom texten är viktig i din musik så måste också musiken balansera texten extra mycket för att den ska riktigt framgå. sen... apropå klyschor... det finns nog ingenting i världen som är så klyschigt som skräckfilm, och som funkar så bra gång på gång i skrämselsyfte. så det är bara att många gånger bita i det sura äpplet och följa klyschorna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.