Frank Zappa Postat 21 oktober 2005 Dela Postat 21 oktober 2005 Hej! Det finns så många kopior på mickar så jag undrar om nån vet om det finns en kopia på sennheiser md 421 som låter lika bra. Tänkte micka upp pukor och även gitarr och då ska man ju ha 4 stycken och då blir det dyrt. Har hört att md 421 ska vara bra till pukor men de kostar ganska mycket. Tips på andra mikar till pukor är välkomna, jag har sm 57or men vill ha lite variationsmöjligheter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Humor Postat 19 mars 2006 Dela Postat 19 mars 2006 bumpar tråden. Skulle vara intressant att veta 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 19 mars 2006 Dela Postat 19 mars 2006 Audio-Technica atm-30/31 r passar utmärkt till pukor,billiga begagnat... (hur har han mage att kalla sig Frank Zappa???) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elof (oregistrerad) Postat 20 mars 2006 Dela Postat 20 mars 2006 sennheiser har ju också e604an, nästan lika billig som 57an, men mycket bättre till pukor! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kempor Postat 23 mars 2006 Dela Postat 23 mars 2006 Precis, e604 låter ju ganska lik en 421:a också...finns för ca tusenlappen ifrån thomann, smidigare till pukor också än en 421:a... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 23 mars 2006 Dela Postat 23 mars 2006 421'an...tycker jag... låter hemsk på pukor. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kempor Postat 23 mars 2006 Dela Postat 23 mars 2006 Den är väl i princip studiostandard om man nu kan säga så på golvpuka, vad är det med den du tycker låter dåligt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 23 mars 2006 Dela Postat 23 mars 2006 Den är väl i princip studiostandard om man nu kan säga så på golvpuka, vad är det med den du tycker låter dåligt? Tja, studiostandard och studiostandard... Nu är jag inte bäst i världen på det här, men dom truminspelningar jag har sett (komersiella) så har de använt U87'or och U67'or... Jag mickar hellre upp pukor med ADK A51 isf... Blir mycket trevligare ljud... 421'an låter så... mjäkig... Men det är bara vad jag tycker 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hefu Postat 23 mars 2006 Dela Postat 23 mars 2006 Jag tycker inte att tex A51 pallar med närmickning av trummor. Inte heller klassiska Neumann. Dom låter kanon på bastrumma, fast då en bit ifrån. 421 på pukor är enligt min ringa åsikt sjukt bra. Synd att är så dyra, bara. 57:an känns rätt trött i jämförelse... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kempor Postat 24 mars 2006 Dela Postat 24 mars 2006 "mjäkig" tycker den är rätt fet, du har inte ställt den i "s" läge då du använt den möjligen?? Har sällan sett någon närmicka pukor med stormembransmickar....men det kanske funkar bra. Den funkar även på baskagge o basstärkare mm, en mycket trevlig mick=) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 24 mars 2006 Dela Postat 24 mars 2006 "mjäkig" tycker den är rätt fet, du har inte ställt den i "s" läge då du använt den möjligen?? Har sällan sett någon närmicka pukor med stormembransmickar....men det kanske funkar bra. Den funkar även på baskagge o basstärkare mm, en mycket trevlig mick=) Alla tycker vi olika! Den låter inte dåligt så, men jag använder hellre andra mickar 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.