Jump to content
Annons

Betyg  

7 röster

1. 1. Betyg

• 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      1
    • 4
      1
    • 5
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

My WebpageLÅTNAMN:Can you see it

ARTIST/GRUPP:Emphase

GENRE:Ambient/Experimentel electronica

LÅTLÄNGD:12.07

KOMPOSITÖR:H. Virtanen

PRODUCENT:H. Virtanen

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: (mp3)

STORLEK: (13.8 megabyte)

STATUS: Färdig demo

Har lagt ner ganska mycket tid på den här låten, så det skulle vara kul att veta vad ni tycker... 😉

Redigerat av Emphase
Annons
Postat (redigerat)
LÅTNAMN:Can you see it

ARTIST/GRUPP:Emphase

GENRE:Ambient/Experimentel electronica

LÅTLÄNGD:12.07

KOMPOSITÖR:H. Virtanen

PRODUCENT:H. Virtanen

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: (mp3)

STORLEK: (13.8 megabyte)

STATUS: Färdig demo

Har lagt ner ganska mycket tid på den här låten, så det skulle vara kul att veta vad ni tycker... 😉

Eh... finns ju ingen låt juh!!

Annars hade jag gärna lyssnat!!

Men du kan inte lägga upp så stora låtar som 13 mb... måste vara under 6,35 Mb tror jag bestämt... Mmm så är det!

Redigerat av Pusa
Postat

Rackarns, erhm det var ju lite jobbigt. såg det först nu att min låt var för stor för att laddas upp.

Återkommer när jag har laddat upp den på en annan sida

Postat

Planlöst och stelt, tyvärr. Du verkar köra de flesta ljuden på 100% hela tiden och det blir lite tröttsamt. Dessutom är trumtakterna oinspirerade, ljudvalen slumpmässiga (vad det verkar) och så vidare. Vissa bitar fungerar bättre än andra men överlag ger stycket ett splittrat intryck (och inte på det bra viset).

Jag har hört några andra av dina låtar på garageband-sidan tidigare och de är klart bättre. Men ta inte illa upp; jag presenterar bara min åsikt och folk brukar inte hålla med. 😉

Postat (redigerat)

Emphase- Can you see it

Här är länken till låten, tryck på play för att höra direkt eller högerklicka på "Download knappen" för att ladda hem.

Har ändrat inställningarna så att man ej behöver vara medlem på garageband.com

Hoppas att det nu är nån som vill ge kritik.

Mvh

Emphase/Henrik

Redigerat av Emphase
Postat (redigerat)

Skööönt landskap! Gillar allt,, första som är "sådär" är virveln, du fattar vad jag menar?? Tyckte inte att just det ljudet passade in.

Känslan... som att göra inbrott en ovädersnatt i Universeum i Göteborg (vet Universeum är?). Strömmen har gått,,

"Klonket" blir lite för mycket vid 4.40 ungefär. Det är ett så dominant ljud i ljudbilden, som i övrigt är rätt mystisk och suggestiv. Samma vid bl.a. 8.40

Betyg.... 4! (minst!!)

Redigerat av Light Head
Postat

Tycker låten har en bra, genomtänkt form (som inte låter som något annat här) och genomförande - Nice 😎 Av resultatet att döma förstår jag att du lagt ner mycket jobb här och det är mycket bra 😉 Vill gärna höra mer... 🙂

Rockypop

Postat

Tack för din kritik Rockypop.

Håller på att jobba på fler låtar i samma stil som "can you see it" kommer inom kort antingen här eller på garageband.com

Emphase

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Tjena Göran heter jag ny här . Gillar stämningen i stycket men inte vissa av ljuden men kan inte heller gengren nåt vidare så förmodligen ska man väl inte säga nåt då men det gjorde jag ändå 😆 . Man kan i och för sig också få en känsla av att du så att säga staplar ljuden efter varandra, dynamiken försvinner lite ibland.

Det finns ändå nåt jäkligt bra i det här enligt min mening så sluta inte för guds skull.

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.