Emphase Postat 20 oktober 2005 Postat 20 oktober 2005 (redigerat) My WebpageLÅTNAMN:Can you see it ARTIST/GRUPP:Emphase GENRE:Ambient/Experimentel electronica LÅTLÄNGD:12.07 KOMPOSITÖR:H. Virtanen PRODUCENT:H. Virtanen INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT: (mp3) STORLEK: (13.8 megabyte) STATUS: Färdig demo Har lagt ner ganska mycket tid på den här låten, så det skulle vara kul att veta vad ni tycker... 😉 Redigerat 21 oktober 2005 av Emphase
Pusa Postat 20 oktober 2005 Postat 20 oktober 2005 (redigerat) LÅTNAMN:Can you see itARTIST/GRUPP:Emphase GENRE:Ambient/Experimentel electronica LÅTLÄNGD:12.07 KOMPOSITÖR:H. Virtanen PRODUCENT:H. Virtanen INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT: (mp3) STORLEK: (13.8 megabyte) STATUS: Färdig demo Har lagt ner ganska mycket tid på den här låten, så det skulle vara kul att veta vad ni tycker... 😉 Eh... finns ju ingen låt juh!! Annars hade jag gärna lyssnat!! Men du kan inte lägga upp så stora låtar som 13 mb... måste vara under 6,35 Mb tror jag bestämt... Mmm så är det! Redigerat 20 oktober 2005 av Pusa
Emphase Postat 20 oktober 2005 Trådstartare Postat 20 oktober 2005 Rackarns, erhm det var ju lite jobbigt. såg det först nu att min låt var för stor för att laddas upp. Återkommer när jag har laddat upp den på en annan sida
Emphase Postat 21 oktober 2005 Trådstartare Postat 21 oktober 2005 Sådär, nu finns det en länk till min låt. Skulle vara extremt tacksam för all kritik, bra som dålig.Till låten
sisältää Postat 21 oktober 2005 Postat 21 oktober 2005 Planlöst och stelt, tyvärr. Du verkar köra de flesta ljuden på 100% hela tiden och det blir lite tröttsamt. Dessutom är trumtakterna oinspirerade, ljudvalen slumpmässiga (vad det verkar) och så vidare. Vissa bitar fungerar bättre än andra men överlag ger stycket ett splittrat intryck (och inte på det bra viset). Jag har hört några andra av dina låtar på garageband-sidan tidigare och de är klart bättre. Men ta inte illa upp; jag presenterar bara min åsikt och folk brukar inte hålla med. 😉
Emphase Postat 21 oktober 2005 Trådstartare Postat 21 oktober 2005 Tack för ärlig kritik 😎 den låten var lite av experiment för mig
Light Head Postat 21 oktober 2005 Postat 21 oktober 2005 Hittar tyvärr inte din låt.... Kan du fixa en direkt länk kanske?
Danabacken Postat 21 oktober 2005 Postat 21 oktober 2005 Man måste vara medlem på Garageband för att kunna ladda ner! 🙂
Emphase Postat 21 oktober 2005 Trådstartare Postat 21 oktober 2005 (redigerat) Emphase- Can you see it Här är länken till låten, tryck på play för att höra direkt eller högerklicka på "Download knappen" för att ladda hem. Har ändrat inställningarna så att man ej behöver vara medlem på garageband.com Hoppas att det nu är nån som vill ge kritik. Mvh Emphase/Henrik Redigerat 21 oktober 2005 av Emphase
Light Head Postat 21 oktober 2005 Postat 21 oktober 2005 (redigerat) Skööönt landskap! Gillar allt,, första som är "sådär" är virveln, du fattar vad jag menar?? Tyckte inte att just det ljudet passade in. Känslan... som att göra inbrott en ovädersnatt i Universeum i Göteborg (vet Universeum är?). Strömmen har gått,, "Klonket" blir lite för mycket vid 4.40 ungefär. Det är ett så dominant ljud i ljudbilden, som i övrigt är rätt mystisk och suggestiv. Samma vid bl.a. 8.40 Betyg.... 4! (minst!!) Redigerat 21 oktober 2005 av Light Head
Emphase Postat 22 oktober 2005 Trådstartare Postat 22 oktober 2005 ok, en gillade låten och en tyckte den var mindre bra. Några fler bud? Emphase-Can you see it
Rockypop Postat 24 oktober 2005 Postat 24 oktober 2005 Tycker låten har en bra, genomtänkt form (som inte låter som något annat här) och genomförande - Nice 😎 Av resultatet att döma förstår jag att du lagt ner mycket jobb här och det är mycket bra 😉 Vill gärna höra mer... 🙂 Rockypop
Emphase Postat 24 oktober 2005 Trådstartare Postat 24 oktober 2005 Tack för din kritik Rockypop. Håller på att jobba på fler låtar i samma stil som "can you see it" kommer inom kort antingen här eller på garageband.com Emphase
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 24 oktober 2005 Postat 24 oktober 2005 Tjena Göran heter jag ny här . Gillar stämningen i stycket men inte vissa av ljuden men kan inte heller gengren nåt vidare så förmodligen ska man väl inte säga nåt då men det gjorde jag ändå 😆 . Man kan i och för sig också få en känsla av att du så att säga staplar ljuden efter varandra, dynamiken försvinner lite ibland. Det finns ändå nåt jäkligt bra i det här enligt min mening så sluta inte för guds skull. Göran
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.