Jump to content
Annons

Parodi med tyska inslag


Majken

Recommended Posts

Annons
101-Louis (oregistrerad)

Symbolen i sig är inte så hemskt egentligen, eftersom den från första början var en religös symbol. Man ser den litet varstans på små miniatyrtempel när man går omkring på Japansk mark.. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Symbolen i sig är inte så hemskt egentligen, eftersom den från första början var en religös symbol. Man ser den litet varstans på små miniatyrtempel när man går omkring på Japansk mark.. 😉

Om jag kommer ihåg rätt är väl den egentliga symbolen du pratar om spegelvänd mot den nazistiska symbolen... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

101-Louis (oregistrerad)
Symbolen i sig är inte så hemskt egentligen, eftersom den från första början var en religös symbol. Man ser den litet varstans på små miniatyrtempel när man går omkring på Japansk mark..  😉

Om jag kommer ihåg rätt är väl den egentliga symbolen du pratar om spegelvänd mot den nazistiska symbolen... 😳

Jag trodde det också, men det är inte symbolerna jag har sett.

Link to comment
Dela på andra sajter

101-Louis (oregistrerad)
Jag har för mig att den är spegelvänd i Indien men kanske inte i Japan då? Jaja, låten fick en helt ny mening i alla fall 😳

/Majken

Kan faktiskt vara så 😉

Full Metal Alchemist?

Link to comment
Dela på andra sajter

101-Louis (oregistrerad)
Full Metal Alchemist?

Jajemen! Baske mig den första som tycks ha förstått vad avataren kommer från tror jag 🙂

/Majken

Har själv inte sett animen, bara något avsnitt. Men är grymt nedsatt i animeträsket ^_^b Ska på bio idag och se Howls Moving Castle, trots att jag redan sett den i Japan när den hade premiär i våras.

Andra favoriter är Angelic Layer, Last Excile, Ghost in the Shell etc..

Link to comment
Dela på andra sajter

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

grymt kul ju!!

fick lite samma skrattattack som första gången jag såg dialogen i percy tårar då två grannar pratar med varandra:

"ja det är lite svårt för våra barn att passa in. andra barn leker inte gärna med våra barn"

"jasså inte det? varför det då?"

"nä vi är nazister vet du..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...