Jump to content
Annons

Vad är en bra musikvideo?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Måste bara lätta mitt hjärta för alltså samtliga "Sound track of our lives"-videos jag sett har verkligen varit totalt värdelösa, på alla tänkbara sett!

Gulp! Och jag som har gjort en video med dom (för länge sedan) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lite sammanfattande om i diskussionen indipendent.nu om musikvideo [PDF]

Ett annat tips för sitt tänkande kring bilder kan jag rekomendera John Fiskes bok kommunikstionsteorier - en introduktion. Relativt enkel och idé/kunskaps givande. Sedan finns det naturligtvis en hel del andra som går rakt in på film, till och med på musikvideodramaturgi osv.

Och till sist; voodoofilm.org Där det också finns ett forum för frågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart kan du använda Windows MovieMaker för att göra en musikvido.. Även om det inte är förstavalet bland proffsen. Faktum är att MovieMaker är så enkelt att använda att den inte sätter nån kreativ spärr på din musikvideo. Jättebra att börja med faktiskt. Men se till att spara filmen som AVI för att bibhålla full kvalité. WMV är inget vidare format.

Att göra en bra musikvideo handlar egentligen om att tänka ut ett manus.. Det du gör med kameran och det du har nerskrivet på papper är viktigare än vilket program du använder för att samanställa filmen..

Läs även Hazards tips och länkar i inlägget ovan...

Och lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...