murtlest (oregistrerad) Postat 20 april 2004 Postat 20 april 2004 Jag har problem med att få ljudet till båda mina datorhögtalare från mitt delta 1010. Problemet är att datorhögtalarna bara har en mini stereo tele kontakt och deltat separata utgångar. Jag blev förut tipsad om att man kunde få en sladd tillverkad i en tv/radio butik men jag har inte lyckats med det än, och det verkar omöjligt att hitta färdiggjorda sladdar för det här ändamålet :/ Så jag tänkte om man kunde fixa det mjukvaruvägen istället och lägga ihop signalerna och skicka ut dom på samma utgång? Har letat igenom M-Audio Controll Panel men inte kommit fram till något sätt. Någon som vet?
Reason Postat 20 april 2004 Postat 20 april 2004 Gå till en musikhandlare istället för Radio/TV handlare så fixar dem kablaget och de kopplingarna du behöver. Funkade för mig /R
Claes Holmerup Postat 20 april 2004 Postat 20 april 2004 Jag misstänker att du har tele ut från ljudkortet? I så fall köper du helt enkelt en Insertkabel i en musikaffär ( http://www.fitzpatrick.se/index.html?kabla...dubbel_tele.htm ) - och kompletterar med en adapter mellan stereotele och mini stereotele (som du kanske hittar i musikaffären, men annars garanterat hittar hos stereohandlare...).
murtlest (oregistrerad) Postat 20 april 2004 Postat 20 april 2004 fast där är ju alla hanar.. har telehonor (ingångar / hål ?) på ljudkortet och en mini stereotele hane ut från högtalarna och jag har inte hittat nån omkopplare med honor på båda sidorna så man kan skarva två tele-tele sladdar.
murtlest (oregistrerad) Postat 20 april 2004 Postat 20 april 2004 Och det viktigaste som jag glömde, mini stereo telen från högtalarna är fastgjuten i högtalarna så den går inte att ta ur o plugga i nåt annat :/
Tokas Postat 20 april 2004 Postat 20 april 2004 jag har inte hittat nån omkopplare med honor på båda sidorna så man kan skarva två tele-tele sladdar. En precis sån har jag, köpte den på Kjell&Co. Jag har ett Delta 1010LT. Har två utsignaler från ljudkortet som är RCA, där har jag pluggat i en kontakt som ovandlar två RCA till en liten stereo-tele, sedan har jag hona-hona-tele-omkopplaren, sedan kopplar jag in mina högtalare där. Funkar finfint.
Claes Holmerup Postat 20 april 2004 Postat 20 april 2004 (redigerat) Typ en sådan här då: http://www.fitzpatrick.se/index.html?kabla...st_rca_hane.htm ? Det är ju onödigt med extra adaptrar om det finns färdiga kablar... 😆 Redigerat 20 april 2004 av Claes
murtlest (oregistrerad) Postat 20 april 2004 Postat 20 april 2004 Claes jag kommer till samma sida på båda dina länkar? http://www.fitzpatrick.se/images/medium/gpp105.jpg << där fanns det oxå hona-hona adaptrar såg jag. Men bra då vet jag att det finns 😆 Tack alla!
Claes Holmerup Postat 20 april 2004 Postat 20 april 2004 Jag råkade få in samma länk från början. Det är editerat nu, så jag tror att det är rätt kabel i den andra länken nu...
murtlest (oregistrerad) Postat 20 april 2004 Postat 20 april 2004 Ah okej. Men det där är ju minitelehona till två rca hanar? Jag tror iaf jag nöjer mig med att köpa en mini tele stereo hona - hona adapter för jag har sladdar o sånt så jag klarar mig med att köpa en sån (om man inte förstör signalen med många adaptrar?).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.