Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har nyss köpt ett M-Audio Delta 1010LT och kom på att jag inte får ut något ljud. Utgångarna är ju inte vanliga som jag har på mitt Hifi system.. vanliga datorkablar passar ju inte!

HJÄLP!!!

Annons
Postat

Riktiga ljudkort använder inte minitele 😆😛😄

RCA-kontakter har du väl i din stereo? 😆

RCA-kabel från kortet rätt in i RCA-ingångarna på din stereo bara...

Postat

Det är inte min stereo.. utan mina datorhögtalare.. och dom har inte rca 😆

Blir väl att vänta till monitorköpet är klart kanske..?

nystrompelle (oregistrerad)
Postat

Köp en converter på närmaste euronics, on off, elgiganten eller dylikt 😆 jag har samma ljudkort, fick convertern till mina högtalare. kostar väl runt 30 kronor

Postat
Det är inte min stereo.. utan mina datorhögtalare.. och dom har inte rca 🙂

Okej, jag associerade inte "Hifi system" till datorhögtalare bara. 🙂

Som förra inlägget säger, köp en kabel med 2 RCA-hanar som går till 1 stereominitele-hona och plugga på!

Postat
Som förra inlägget säger, köp en kabel med 2 RCA-hanar som går till 1 stereominitele-hona och plugga på!

Njae.. kabel med 2 rca-hanar på ena sidan och minitelestereo-hane på andra borde det väl vara..

Postat

Karln lär väl kunna se själv vad det är för kontakter, och utifrån det kunna köpa de adaptrar eller nya kablar som behövs... 😄 Vad är det som gör att folk måste fråga på ett forum så fort de stöter på MINSTA lilla problem.. inget illa menat mot någon, men dagens människor verkar så hjälplösa att det är komiskt.

"Jag slog stortån i tröskeln när jag skulle gå in i badrummet, vad gjorde jag för fel?"

"Jag skulle baka sockerkaka och tappade decilitermåttet på golvet, hur löser jag det?"

Furstan; du får inte ta illa upp nu, det här är absolut inget påhopp mot dig. Mer en generell iakttagelse då man ser den här typen av frågor så många gånger per dag. Verkar som att folk är helt ovilliga att söka sig till lösningar via manualer, google, sunt förnuft etc numera.

Postat

hehe.. jo, jag ser själv att det är en rca hane - min tele hane. Men det var mer att jag blev förvirrad när jag fick ljudkortet.. är inte så insatt i det här än =P!

Ps. jag tog ej illa upp 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.