Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag skall hjälpa till att ordna en middag med dans efteråt. Stilen skall vara väldigt uppklädda så jag har fått i uppdrag att skaffa "lyxig" musik. Då tänker jag både bakgrundsskval à la Jamie Cullum och lite Frank Sinatra.

Jag skulle vilja få lite tips på bra artister/låtar som skulle passa in till en sån här tillställning. Gärna låtar att dansa vals/foxtrot/motsv till också.

Annons
captain nemo (oregistrerad)
Postat

Natalie Cole sjunger Nat King Cole på plattan Unforgettable. Bra att dansa till.

Diana Krall fungerar också, precis som Norah Jones.

Monica Zetterlund samt Jan Johansson.

Om du får tag i det - norskt band som heter The Real Thing. Super.

//nemo

Postat

Allt med Dean Martin. Tony Bennett, Sammy Davis Jr, James Bond-musik... Robbie Williams storbandsjazzplatta funkar också.

Postat

Antonio Carlos Jobim album "Stone Flower" från 1970.

Bossa Novans skapare med låtar som Girl from Ipanema.

Otroligt cool cocktail-musik.

Rekommenderas starkt! 😆

Postat
Girl from Ipanema

Klassiker!! Kan inte åka hiss utan att nynna på den... 😳

• 2 veckor senare...
Postat

Hittade en bra CD med fina valser av Johan Strauss d.y: Die schönsten Walzer. Snacka om high society 😳

Postat

En låt som alltid går hem i dessa sammanhang är, lite otippat, Motorheads "Love Me Like A Reptile". Kan det bli mer High Society än så? Jag tvivlar.

Postat
En låt som alltid går hem i dessa sammanhang är, lite otippat, Motorheads "Love Me Like A Reptile". Kan det bli mer High Society än så? Jag tvivlar.

Jag tänkte mer på Slayer's 'god hates us all' eller Diciple som den egentligen heter (stavade jag rätt?)

Postat

"No Class" med samma grupp kanske passar bättre?

Postat

Hehe eller möjligtvis den dralåten "fu** the police" med tja jag tror rage against te machine har framfört den iaf.

Postat

Skulle tänka mig att Rod Stewarts Great American songbook-plattor skulle funka också.

Om man vill ha gammal musik i nytappning s a s :rolleyes:

Postat

Hehe eller möjligtvis den dralåten "fu** the police" med tja jag tror rage against te machine har framfört den iaf.

fuck the police är NWA, Niggers with Attitude. Den passar inte heller här.

Ska kolla Rod Stewart 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.