tbruce Postat 18 oktober 2005 Dela Postat 18 oktober 2005 Alltså... Jag är ganska så sugen på att starta nåt slags band, eller en duo kanske, för det känns som att om man är flera som satsar seriöst tillsammans så finns det större möjligheter att nåt händer. Så är det såklart praktiskt att ha ett kreativt bollplank. Dessutom blir hela live-grejen så mycket enklare psykiskt om man slipper vara helt ensam. Jag går en musiklinje, sista året på gymnasiet, så man skulle ju kunna inbilla sej att jag borde känna gott om folk som jag kunde jobba med. Men icke då! 😱 Det är ju ingen som är intresserad av att göra något ens i närheten av det jag vill. Folk håller liksom antingen på med hårdrock, jazz, hiphop, trance eller så är dom bara allmänt kassa (fast faktum är att för drygt ett år sen så gjorde jag och två killar som gick på min skola ett litet försök att starta ett band... men det bara rann ut i sanden. Var väl egentligen ingen av oss som kände att det verkligen var rätt sak att satsa på). Så, är det nån som har nån bra idé om hur man hittar folk att jobba med? Egenskaperna som jag liksom skulle vilja se hos den eller dom personerna är typ (i någon form av ungefärlig viktighets-ordning): Hyfsat liknande musikaliska referenser och ideal som jag själv Bor nära mej (göteborgsområdet) Tillräckligt duktig för att det ska vara värt att satsa på Allmänt reko liksom Ungefär min ålder (dvs runt 18) En schysst sångröst skulle ju inte vara fel Lite egen utrustning i form av synthar effekter gitarr bas mickar inspelningsprogram eller liknande skulle ju såklart vara välkommet också Är detta en orimlig lista? Hur gör ni för att hitta folk att jobba mer permanent med? Sätta upp lappar i musikaffärer? Skriva trådar på den här typen av forum? Eller jobbar ni ensamma? Nån som har några bra idéer? Är det rent av så att du som läser detta mot all förmodan stämmer in perfekt (I wish)? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odel Postat 18 oktober 2005 Dela Postat 18 oktober 2005 Folk håller liksom antingen på med hårdrock, jazz, hiphop, trance eller så är dom bara allmänt kassa [*]Hyfsat liknande musikaliska referenser och ideal som jag själv Är det rent av så att du som läser detta mot all förmodan stämmer in perfekt (I wish)? 😱 Vad har du för musikaliska referenser och ideal då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 18 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 18 oktober 2005 Jaa det kanske hade varit en bra idé att skriva ut. 🥰 Pop och elektronik, gärna med en lite smått punkig edge... Catchigt är bra. Daft Punk, Teddybears STHLM, Mirwais, Tiga, eX-Girl är några artister som väl på något sätt ligger någorlunda nära mej i stil. 🥰 Fast samtidigt inte alls... uhm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The Edge Postat 18 oktober 2005 Dela Postat 18 oktober 2005 Finns en sida som heter jamma.se. Har inte testat den närmare men där kan man sätta ut bandannonser och komma i kontakt med musikintresserade. Det kanske kan vara något att testa... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 18 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 18 oktober 2005 Kikade på jamma, verkar vara ganska mycket gitarrer och läderjackor. Sökte typ efter medlemmar och så, hittade knappt nåt som verkade rätt. 🥰 Knäppt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 24 oktober 2005 Dela Postat 24 oktober 2005 Jaa det kanske hade varit en bra idé att skriva ut. 😱 Pop och elektronik, gärna med en lite smått punkig edge... Catchigt är bra. Daft Punk, Teddybears STHLM, Mirwais, Tiga, eX-Girl är några artister som väl på något sätt ligger någorlunda nära mej i stil. 😛 Fast samtidigt inte alls... uhm. Till att börja med måste du skaffa en musikstil som folk inte blir rädda för 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 24 oktober 2005 Dela Postat 24 oktober 2005 (redigerat) Till att börja med måste du skaffa en musikstil som folk inte blir rädda för 😆 😆😆 typ DeathMetal då... 😆 Jamma är Ok, men dom flesta annonser är nog bara ute och "fiskar" många jag kontaktat svarar inte ens.... 😆 Redigerat 24 oktober 2005 av Rockfart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 24 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 24 oktober 2005 Hehe, kanske... men vadå... finns ju rätt många som håller på med elektronisk musik lite sådär för sig själva, skulle inte en endaste en vara intresserad av att blanda upp det med lite pop/rock och jobba tillsammans med nån annan? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sdhoirm Postat 22 november 2005 Dela Postat 22 november 2005 hehe det mesta stämde väl in på mig, förutom staden då:/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 22 november 2005 Dela Postat 22 november 2005 Sök här under samarbete... Finns säkert någon/några som är vänligt inställde och bor nära dig... Värt att testa i alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 22 november 2005 Dela Postat 22 november 2005 Kan även va värt att kolla in på ett annat forum: http://www.99musik.com -Där finns en hel del snubbar från Göteborg med foten åtminstone delvis inne i elektronika/synth-världen, och mer eller mindre seriösa samarbeten mellan forummedlemmar verkar uppstå hela tiden... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 22 november 2005 Trådstartare Dela Postat 22 november 2005 hehe det mesta stämde väl in på mig, förutom staden då:/ Jasså? Berätta mer? 😄 TZ och android: Tack för tipsen, ska leta... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sdhoirm Postat 16 december 2005 Dela Postat 16 december 2005 hehe det mesta stämde väl in på mig, förutom staden då:/ Jasså? Berätta mer? 😏 TZ och android: Tack för tipsen, ska leta... 😄 hehe ja som sagt, jag bor i Vingåker som ligger runt 34 miljarder mil från Göteborg (lite överdrivet kanske:P) men annars spelar ju inte musikstilen någon större roll för min del, det är skapandet och framförandet som är viktigt för mig (kan låta konstigt jag vet) Sen, är jag ju en gitarrist och sångare med både akustisk (mickat) och elgura med gitarr rigg (halvstack) .. (har även basrigg halvstack:)) Ja, hm.. har glömt vad det är jag snackar om, måste hämta mer kaffe så jag kommer upp i varv igen:)....... hm... ja men det var lite om mig själv... värt att nämnas är väl också att mina sång/gitarr influenser går mot, Blink, nirvana, winnerbäck, staind, green day, hehe kommer inte på mer, men jag lirar allt (utom klassiskt:P) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 19 december 2005 Trådstartare Dela Postat 19 december 2005 Hmm, winnderbäck känns rätt avlägset för mej. 😉 Hur menar du med att skapandet och framförandet är det viktiga, att det är det som är kul menar du? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.