Tilly Postat 18 oktober 2005 Dela Postat 18 oktober 2005 Vad skulle ni kunna tänka er betala för en Korg Karma Workstation begagnad? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hans Postat 18 oktober 2005 Dela Postat 18 oktober 2005 Hej! 5000:- Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att köpa en för 5000, dock inte för 6000 kr! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 18 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 18 oktober 2005 5000:-? Säljs dom för så billigt? Har för mig dom ligger runt en 8000-10.000:- använda 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Postat 18 oktober 2005 Dela Postat 18 oktober 2005 inte din kopp te? 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hans Postat 18 oktober 2005 Dela Postat 18 oktober 2005 Hej! Frågan var ju vad jag ville betala! Man kan säkert sälja en för 8000 kr! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 18 oktober 2005 Dela Postat 18 oktober 2005 Säg någonstans mellan 5 och 8 beroende på skick och kund. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Postat 18 oktober 2005 Dela Postat 18 oktober 2005 säljs på vendolin för 9500 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 18 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 18 oktober 2005 det är min annons Drik 🙂 Jo visst är synthen min kopp te. Kan göra väldigt mycket roligt med den, och jag har alltid viljat ha en sen den kom. Men jag funderar bara på om jag ska sälja iväg karman och virusen för att köpa en Virus TI 😄 bara en tanke dock, ska se hur mkt jag får ihop först 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 18 oktober 2005 Dela Postat 18 oktober 2005 Du får aldrig 9500,- för den. 7-8000,- kanske om den är i snyggt skick men då får du verkligen vara tålmodig och skriva en riktigt bra annonstext som talar till dem som lägger ut den typen av pengar; dansbandsmusiker. Vill du ha den såld i år får du nog sänka priset till 5-6000,- .. mycket mer pengar lägger folk sällan på ett begagnatköp (tyvärr, eller vad man ska säga). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 19 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 19 oktober 2005 asså? jo jag får väl lov att sänka den då isåfall. Anledningen till varför jag satte 9500:- är för att jag har sett folk säljer dom för 11.000:- begagnade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 19 oktober 2005 Dela Postat 19 oktober 2005 För över ett år sedan skattade vi på ett annat forum högt åt en kille som försökte sälja för 12.000,- .. fast jag förstår hur du tänker. Problemet är att en klavsynt går ner till 50% av nypriset (eller halva det senaste butikspriset) när tillverkningen slutar och för varje år efter det sjunker den någon tusenlapp till. Till och med hyllade grejer (med rätta eller ej) som Nord Lead går ner så kraftigt i pris, fast det kan ta lite längre tid. Nord Lead 2 får du väl inte mer än 5000,- för idag och den gick väl ur produktion ganska nyligen och har hyllats som bara den.. Karman ligger inte lika bra till, egentligen. Det spelar dock stor roll vad för säljtext du lägger ut. Gör en stor grej av att det är en Workstation osv. Detta är iallafall min erfarenhet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TheQuo Postat 19 oktober 2005 Dela Postat 19 oktober 2005 Så illa är det inte...nord lead 1 brukar sällan finnas för mycket under 5000 kr och 2 för 6000 kr. Jag tror du kan få säkert 6000 kr för Karman... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 19 oktober 2005 Dela Postat 19 oktober 2005 va fan.......låt den ligga på 9500....kör på 10 loppor.......världen är full av idioter..... 🙂🙂 Jag skulle aldrig sätta ut det pris som jag räknar med att kunna få för en sak...lägg till en tusenlapp för att låta köparen pruta, och sen nån eller ett par tusenlappar till för att se om nån idiot nappar ändå..... 😉🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TheQuo Postat 19 oktober 2005 Dela Postat 19 oktober 2005 Spelar ingen roll om du säljer den för 3000 kr...folk vill ändå pruta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 19 oktober 2005 Dela Postat 19 oktober 2005 On a sidenote.... Tror du verkligen att en Virus TI ger dig en samma "bredd" som en Virus C(?) + en Karma? Jag förstår helt enkelt inte folk som säljer allt dom har för att kunna köpa en "supersynth".... -Men det är lilla insnöade jag det... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 19 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 19 oktober 2005 (redigerat) Samma bredd ger det mig självklart inte. Men jag vill åt HyperSaw och Wavetable delen. Dels att många ljud i Karman enbart funkar för dansbands musik, eller ah. Disco, house jazz å sånt där. Skönt ljud helt enkelt. men missförstå mig inte. Karman är skit rolig och låter underbart, finns hur mkt ljud som helst att hämta hem. Dessutom så funkar ju tritons alla ljud i Karman. Jag är fortfarande inte hundra på om jag ska sälja, vill bara se vad jag kan få för den. Dels för att den är så jävla sexig också 🙂 Redigerat 19 oktober 2005 av Roha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 19 oktober 2005 Dela Postat 19 oktober 2005 Med Moss-expansion blir ju Karman riktigt het. Något att satsa på kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 19 oktober 2005 Dela Postat 19 oktober 2005 Så illa är det inte...nord lead 1 brukar sällan finnas för mycket under 5000 kr och 2 för 6000 kr. Jag tror du kan få säkert 6000 kr för Karman... Får du 5000,- för en oexpanderad Nord Lead 1 så har du haft en del flyt, vill jag påstå. Just NL verkar dock inte vilja trilla ner till 2500-3000,- som alla andra klavsyntar. Fast 6000,- för Karman är nog realistiskt, med tålamod på sin sida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 19 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 19 oktober 2005 (redigerat) heh fick just ett erbjudande på min karma för 9500 😄 edit: du verkar ju ha en del koll sisältää! Vad kostar Moss kortet nu egentligen? Redigerat 19 oktober 2005 av Roha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 19 oktober 2005 Dela Postat 19 oktober 2005 Spelar väl inte så stor roll om du fått napp på 9500.. sälj nu! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 19 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 19 oktober 2005 ja det blir nog av! Han skulle återkomma ikväll efter jobbet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 19 oktober 2005 Dela Postat 19 oktober 2005 Får hoppas att han inte hittar den här tråden bara... 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 19 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 19 oktober 2005 haha ja det får vi hoppas 😉 pinsamt om han skulle vara medlem på forumet 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
P3t3r Postat 19 oktober 2005 Dela Postat 19 oktober 2005 (redigerat) Har man en triton synth kan man köpa Triton Karma software för $199 så har man sig en Karma. 😉 (Jag passade på när det var extrapris $149). Redigerat 19 oktober 2005 av P3t3r Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TheQuo Postat 19 oktober 2005 Dela Postat 19 oktober 2005 Ser en nu på Blocket för 11000 kr 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 19 oktober 2005 Dela Postat 19 oktober 2005 Hej! Har du en verkligen en sån där synth Roha, eller ska du bara hämnas? Tänk på att du annars kan ta ut ett aningen högre pris, eftersom just du har spelat på den... 😆 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 19 oktober 2005 Trådstartare Dela Postat 19 oktober 2005 Nä skulle aldrig kunna blåsa någon på pengar 😱 Jo jag har en Korg Karma, intresserad musik? =)) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.