Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har nyligen satt ihop nya studiodatorn och var igång nu för att installera. Började med att den inte hittar rätt drivrutiner till SATA-diskarna, hur jag än försöker. Nu har jag däremot laddat ner de senaste från Asus hemsida men då drabbas jag av det andra problemet.

Strömmen verkar glappa på något sätt. Jag har ett ElanVital 500W. När jag trycker på ON-knappen så snurrar fläktarna några varv, som bäst men mer än så händer inte. Vad kan det vara för fel? Jag misstänker något med moderkortet.

Snälla hjälp!! Vet ju att det finns några här som har det kortet och att det finns många som har gott om kunskap.

Annons
Postat

Ja, det är kollat flera gånger. När den väl startar går den som den ska men det är just problemet att den inte alltid kommer så långt.

Postat

Om vi ska utesluta allt som INTE har med defekter i hårdvaran är det troligast att antingen nätagget eller moderbordet lämnat in!

Har du möjlighet att felsöka de komponenterna?

Postat

Jag har ett annat nätagg jag kan prova med. Moderkortet blir svårare... Kommer förbi en kompis i dagarna och hjälper mig ytterliggare.

Typiskt att det ska bli så här när man väl har fått hem allting.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.