Jump to content
Annons

Bra eller dåligt?  

10 röster

1. 1. Bra eller dåligt?

• 1. Lägg ner
      0
    • 2. Jobba på det
      5
    • 3. Bra
      3
    • 4. När kommer första \\\\\\"släppet\\\\\\"?
      0
    • 5. Sign me up Scotty
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: What Have I Done?

ARTIST/GRUPP: Light Head

GENRE: Synt

KOMPOSITÖR: Peter Lööf

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 1.8

STATUS: Skiss

Vad tycker ni om detta? Jag satte mig i studion, var lite uttråkad och visste inte vad jag skulle hitta på. Tänkte att jag kan ju alltid se om jag kan bli bättre på Cubase. Spelade in lite slingor för att ha något som material för att jobba med själva programmet Cubase, men det blev ju en låt, eller vad tror ni?

Sången saknas, uppenbarligen, och låten är under uppbyggnad.

Skall jag fortsätta som det är eller hur tusan skall jag göra? Känner att jag fastnade lite...

Så nu har jag jobbat lite mer med låten, är det åt rätt håll?? (ver. 1.4)

Redigerat av Light Head
Annons
Postat

Ok Light Head 😉 ..What have you done 😕 ..introt med den ljusa synten blir för enformig på ngt sätt...känner dock igen mig själv 😳 ..fick iaf DM-vibbar..dvs tidiga Dm med V Clarke..det börjar arta sig mot mitten när "resten" kommer in o backar upp den ljusa synten..o då börjar det låta bättre..du bör tänka över introt..och lägga på ngt där..helt klart skall du fortsätta att utveckla den här skissen 🙂 ..vilket blir svaret på din främsta fråga.."Skall jag fortsätta som det är eller hur tusan skall jag göra?" 😉

Postat

Hmmm... Lite tunt över lag skulle jag säga. Behövs en del mer arbete innan man kan uttala sig ordentligt... Men dåligt är det inte. 😉

Postat

Låter som ett för långt intro. Uppbyggnaden är inte så särskilt het. Förslagsvis behåller du den första halvminuten, leder den över i ett break och sedan låter du låten gå igång .. basgång (!), beat, sång. Melodin kan komma tillbaka så småningom. Fast du gör ju som du vill, förstås. 😉

Postat

Ni som varit inne på denna tråd, läser ni eller lyssnar ni oxo?

Det skulle vara väldigt kul att få höra lite om era åsikter oxo, skriv en rad gör någon glad,,

Tack på förhand

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Sisältää skrev det som behövdes, därför är vi andra tysta.

Det tydligaste tycker jag är att den skriker efter melodi, sång eller liknande.

Postat (redigerat)

men jag har ju ändrat rätt ordentligt.... trodde jag. Sången saknas,, har inte tänkt något på hur den skulle låta,, men sång skall det vara. För närvarande så har jag så förbannat ont i halsen så att jag kan skylla på det.

Redigerat av Light Head
Postat

Hmm...det här var svårt, många olika musikstilar i en...tänker på den där gamla låten med Anita Ward "Ring my bell" fast egentligen är den inta alls lika, men får iaf en association ...mest pga ljudet!..

Du har ju en melodislinga där som du kan bygga vidare på...och då menar jag den delen precis i början...du har blandat många kul och intressanta ljud, dock lite mer struktur och även lite sång kanske.. 🙂

kul låt!.. 🙂

Postat

Den nya versionen känns lite mer ostrukturerad än den gamla. Spretig är ett bra ord. Finns väl en del koncept i den som du kan spinna vidare på, men ihop som det är nu tycker jag mest att det känns förvirrat. Speciellt utan någon sång som binder ihop det. Trummorna är inte speciellt inspirerande. Mycket fokus ligger på skoj syntljud, och visst det är ju roligt ett tag. Men de där 909orna har i alla fall jag hört lite väl mycket av för att jag upplever det som skoj när de får bära upp hela trumkompet.

Lite vass kritik men men... Första versionen var inte lika förvirrad som den andra. Men den lät som ett långt intro till något. Strippa ner den andra versionen något så har du något på gång. Gillar ljuden, och melodierna är inte heller helt tokiga.

Postat (redigerat)

Hmm ... det här känns lite blekt. Det hade kanske funkat 1983. Det som sänker låten är framförallt detta:

1) Hela låten känns som ett enda långt intro fram till ungefär hälften av låten. Då kommer den igång lite grann, sedan är det intro igen. Först på sluten känns det som om låten börjar, och då börjar det bli bra och - smack! - då är den slut.

2) Det är ingen tyngd i låten. Det känns som du har lagt på en massa reverb på allt.

Så använd slutet av låten och dra ned på reverbet!

Redigerat av AndyPandy
Postat (redigerat)

Tackar allihopa,, nu börjar det likna något, lite gensvar att jobba med.

AndyPandy, helt klart 1983. Jag tror att allt jag gör skulle passa då,, är man "syntnisse" så är man, typ.. Men självklart skall det vara lyssningsvärt på 2000-talet ändå.

Ang reverb, det ligger rev på lite av varje. Inte samma rakt över utan separat. 1 synt 1 reverb.

Jag har inte kommit längre än 2.30. Kastade ihop allt i en väldans hast. Det kommer mer inom kort! Då skall jag försöka ha tagit hänsyn till era konstruktiva åsikter. Tillslut kanske det t.o.m. kommer med lite sång.. :-)

Redigerat av Light Head

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.