Jump to content
Annons

Kan man byta namn på spelare/lag i FIFA?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag har spelat några olika versioner av FIFA (som nog är mitt favoritspel). Vad jag dock inte begriper är varför funktionen där man kan byta namn på spelare och lag, förutom att redigera dresser och ansikten, varierar från en version till en annan. Är inte detta med att man ska kunna byta namn på spelare och lag något av det viktigaste med hela spelet? Annars kan man ju inte skapa sina egna lag?

FIFA 96 för Playstation 1: Kommer inte ihåg vad som gällde här...

FIFA 97 på både PC och Playstation 1: kommer inte ihåg vad som gällde här...

FIFA 99 för Playststaion 1: Här kan man byta namn på spelare och lag!

FIFA 2001 för Playstation 1: Här kan man byta namn på spelare och lag!

FIFA 2005 för Playstation och XBox: Här kan man INTE byta namnen!!

Nu undrar jag om någon vet vad som gäller för det nya FIFA 2006. Kan man byta namn på spelare och lag i detta spel, eller är denna egenskap för alltid förlorad? Butikspersonalen verkar ju inte veta, eller vara villiga att ta fram ett spel heller för den delen och prova/läsa i bruksanvisningen.

Är det skillnad om man köper en version för XBox, en version för Playstation 2 eller en version för PC, då det gäller just detta?

😕

ingen banan i skålen//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet ej, jag kör bara PC-versionerna av FIFA. Är fortfarande helt såld, har kört varje version sen FIFA 2000 tror jag. Just nu kör jag FIFA2005 kombinerat med Total Club Manager2005. Helt underbart, du är manager för vilket lag du vill och hanterar spelarköp/försäljning, träningar, peptalk, laguppställningar och förstås lirar matcherna - när det är dax för match så laddas FIFA och du kör som vanligt. Är inne på sjätte säsongen nu, kör naturligtvis Gnaget och har vunnit Champions League några gånger, dominerar i allsvenskan förstås och har väl förstärkt lite smått med Sebastian Diesler, Djibril Cissé och Zlatan bla, plus byggt ut Råsunda till typ 60.000 platser och startat en ungdomsfotbollsskola i Sydamerika. Nästan som i verkligheten m a o. 😕

Sen har jag nåt tool som jag inte brukar använda, men som kan gå in och redigera spelarna; egenskaper och utseenden och massförflyttningar mellan klubbarna, men det känns lite onödigt.

Släng Playstationburken och kör på PCn istället!

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Tack Hammagrella, men jag tänkte inte störa laptopen med spel.

Playstation 2 och FIFA 2006, jag vete 17. Läste på en officiell sida om det spelet och om Managerläget som tydligen är ännu mer utvecklat, men det nämndes inget om att man kan skapa lagnamn (alltså byta namn från t.ex. Man City till Tambourine FC), att ändra spelarnas namn och utseende...

😱

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...