Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har nu tagit beslutet att installera Linux (Ubuntu blir det nog) på min dator, men har två funderingar som jag ser det nu: ska jag ha bara Linux eller XP också, och kommer jag kunna spela spel och använda mina musikprogram?

Nån som använder Reason och Cubase på Linux som kan berätta om sina erfarenheter?

Svar önskas tack 😉

Annons
Postat

Quake III Arena går att köra under linux om man meckar lite. Och Civ.. På musikprogramsfronten är det fortfarande dött trots ett par tappra försök.

Ska du spela spel och göra musik så behåll din XP partition.

Postat

Linuxvarianten Linspire möjliggör exekvering av ett stort antal Windowsprogram. Linuxapplikationen Wine kan också emulera Windows.

Men det kommer inte att räcka för att köra några "krävande" program som musikprogram är. Du får nog skaffa en Windows-installation också för studiobruk och använda Linux till nåt annat.

• 2 veckor senare...
Postat
Någon som kollat in Studio to go? Verkar vara utvecklarna av Rosegarden som ligger bakom. Systemet ska kunna hantera VST/VSTi för PC. Sugen att testa... 😛

Har blivit recenserad i Studio...kommer dock ej ihåg vilket nummer.

Fick rätt halvtaskigt betyg.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.