Jump to content
Annons

Hört nya DM-plattan?


101-Louis (oregistrerad)

Recommended Posts

101-Louis (oregistrerad)

Har lyssnat igenom den nya DM-plattan. Ett riktigt schysst album om jag får säga det själv. Däremot låtar som Macrovision eller John the Revelator verkar ganska bibliska och uppe i det blå. Speciellt Macrovision, väldigt skum.

Annars känns det som att Gore gjort ett bra jobb, även Gahan har tydligen gjort ett par låtar bland annat Nothing/s Impossible, jag undrar om han har gjort Damaged People. Känns litet Gahan-aktig (efter det att jag lyssnade igenom Paper Monsters, Gahans soloalbum. Inte vidare bra får jag tyvärr säga. Gahan blir bättre tillsammans med gruppen) Känns som om vi är tillbaka till Violator, fast blandat med det tidiga 80-talet och en nyans av nya metoder och teknologi.

Vad tycker ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jodå, den har snurrat här hela dagen igår och lyssnar på den at the very moment 🙂 ..

Bibliska..

Pjae, Martin Gore är inte troende iofs; men han är väldigt fascinerad av religion.

Den bästa låten hittils är nog den sista; The Darkest Star.. Man måste bara älska det distade pianot 😉. Sen är det jävla skön stämning i det; Martin Gore's färgade "aah"-kör t.ex. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du uppenbarligen inte köpt albumet, så kan jag säga att Gahan har gjort spår nr 3, 7 och 8 tillsammans med Eigner och Phillpot <- efternamn som inte säger mig så mkt, men jag tror att den ena är trummisen som brukar vara med på turnén ...

Det är alltså Suffer Well, I Want It All och Nothing's Impossible ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm... Har haft mp3orna snurrandes i öronen på vägen till och från jobbet ett tag nu, men det är inget som riktigt har satt sig... Förutom "Precious" och "The sinner in me" känns det mest som snygga ljudlandskap utan riktiga melodier...

Men jag har nog egentligen inte lyssnat tillräckligt fokuserat för att uttala mig slutgiltigt. Ska ta och köpa plattan nu på vägen hem från jobbet, så får vi se sedan... -Ofta är det ju skivorna som tar ett litet tag att "få in" som verkligen håller i längden.

Link to comment
Dela på andra sajter

101-Louis (oregistrerad)

I och med att jag fick tag på skivan innan den egentligen släpptes har jag ingen koll på vem som gjort vad. Fast brorsan ska få hem den vilken dag som helst. Jag vill hellre få tag på vinyl istället för CD.

Kunde nästan svära på att Damaged People var gjord av Gahan. Jaha, sedär vad fel man kan ha. Fast det bevisar hur mycket man gillar Gore's låtskrivande ^_~

Bra jobb av grabbarna i DM att fixa en såpass bra skiva på 1 år. ^_^b

Link to comment
Dela på andra sajter

101-Louis (oregistrerad)

Vad betyder SACD förresten? Min bror och jag funderade över det men blev inte vidare kloka över det.. Innehåller den material, musikvideos, intervjuer och likannde?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Vad betyder SACD förresten? Min bror och jag funderade över det men blev inte vidare kloka över det.. Innehåller den material, musikvideos, intervjuer och likannde?

SACD betyder Super Audio CD vilket beytder att den har högre kvalitet än vanliga CDs.

Det genialiska med SACD är att de oftast fungerar i både i CD spelare och SACD kompatibla spelare tack vare två lager men det är bara SACD lagret som ger bättre ljud.

Depeche CDn i SACD utgåvan har en medföljande DVD.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äeh, SACD betyder Super Audio Compact Disk .. Exakt vad det innebär vet jag faktiskt inte, mer än att det finns spelare som stöder detta och ska således kunna prestera bättre ljud; vilka specar det är har jag ingen aning om. Men SACD-skivor funkar fint i vanliga CD-spelare också, men då blir det vanligt CD-ljud. Den innehåller alltså bara musikmaterial.

Däremot följde det med en DVD-skiva också, som innehåller hela albumet i 24bits 5.1- och 2.0-versioner, plus extramaterial som en ny version av Clean med en "live"-video från studion plus en "making Playing The Angel"-video, precious-videon plus foton m.m. ..

/Daniel

(Btw, detta var alltså som svar till 101-louis; skrev meddelandet samtidigt som glaskatten 🙂)..

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...