Jump to content
Annons

betygsätt  

4 röster

1. 1. betygsätt

• 5 superduper
      0
    • 4 kanon
      1
    • 3 bra
      3
    • 2 nje
      0
    • 1 skräp
      0

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Electrical

ARTIST/GRUPP: Micke Jonsson

GENRE: elektronisk hissmusik

LÅTLÄNGD: 3:46

KOMPOSITÖR: MJ

PRODUCENT: MJ

EV. MEDVERKANDE: MJ

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3 / 192kbps

STORLKEK: 5.3 Mb

STATUS: demo

LÅTLÄNK1:

Efter viss frånvaro från musikdatorn har nu denna lilla truddilutt kommit till.

Kommentera gärna... alltid spännande att få forumets domslut. 😉

//Micke...

Annons
Postat

öh... Hissmusik...? 😆 Musik som lyssnas bäst på i hissar eller? 😉

Jag gillar robotrösten! 🙂 Och det där klassiska syntblipljudet är också skönt att lyssna på. Låten var chill, men jag tycker att den inte är så spännande att lyssna på. Men dom där filmkonversationerna som är med gillar jag inte. 😆

Men annars... Helt chill låt! 🙂

Postat

Schysst. Fin låt. 😄 Snyggt vocoljud, men till största delen är det omöjligt att höra texten. Vissa ord kan man luska ut men det mesta är svårt. Lite enformigt kan jag tycka att det är, det känns lite mycket som ett intro där man sitter och lyssnar på rösterna, och sen börjar låten, håller på och så är den slut. Nåt slags ordentligt break skulle vara mysigt. 😄

Men annars kan jag tycka att hissmusik var en ganska träffande beskrivning. 😉

Postat
öh... Hissmusik...? 😄  Musik som lyssnas bäst på i hissar eller? 😉

Tycker själva soundet på nått vis är sliskigt/smörigt o hissmusik var det mest passande ord jag kom på. 😱

Schysst. Fin låt. 😱 Snyggt vocoljud, men till största delen är det omöjligt att höra texten. Vissa ord kan man luska ut men det mesta är svårt.

Nackdelen med just vocoder är att det blir svårare att höra orden. Och när man pillat ihop texten, nött o stött den, spelat in den, mixat och donat så verkar det som om varje ord hörs klockrent! 😄 Men brukar tänka så här, skulle låten med svårhörbar vocodersång nånsin nånsin ges ut i cd-format så följer texten med som går att läsa.... 😱

Verkar som om låten ändå uppskattas en aning! 😱

//Micke...

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Nackdelen med just vocoder är att det blir svårare att höra orden.

Nejdå.

Med träget jobb så brukar det bli klockrent. Jag tycker också att det är störigt när vocodereffekten dränker sången på det här viset.

Men skönt sväng i låten annars, kanske bör drumsen fetas till överlag, kicken är rätt trist & överraskar inte alls när den kommer in.

Fast hissmusik brukar väl vara i bossatakt?

Postat (redigerat)
Nejdå.

Med träget jobb så brukar det bli klockrent. Jag tycker också att det är störigt när vocodereffekten dränker sången på det här viset.

Då vill jag gärna att du nämner lite låtar som jag kan lyssna in som referensmaterial. 🙂

Om större delen av texten är ohörbar håller jag med om att det inte är bra, men att alla ord ska tydligt gå att höra håller jag inte med om. Det är ju dagligen som jag sitter och gissar ord när jag hör kommersiella låtar på radion, o det ger ju ofta upphov till egna roliga textnynnande varianter... 😕

Dessutom tycker jag personligen att vocodern tillför musikaliskt en del som kompenserar för det som den grötar till....men det verkar jag nog vara ensam om att tycka. 😛

//Micke....

ps

Fast hissmusik brukar väl vara i bossatakt?

Hissmusik kanske vore nått för nästa studiofestival. Finns ju gott om utrymme att tolka ordet hissmusik. 😛😄🙁

Redigerat av MJInc
Postat

Klart ok! Låter Telex om det hela. Hört dem?

Saknar en del som får mig att "vakna", ref är det nog som är lite för intetsägande. Lägg på något lite blipp där oxo, eller kanske ngt effektljud?

Klart ok! Jag är positiv!

Postat

Den matchar nästan din avatar. Lite jinglebells ovanpå så är julen här. 🙁

Vilken vocoder använder du? När jag kör Akai's vocoder rakt av låter det tydligare än så här..

Kul låt oavsett. Framförallt kul att få en flashback av War Games. Tack för det! 😕

Postat
War Games! 😄

Det är skapligt detta. Önskar mig en skräpigare vocoder kanske. Annars, bra jobbat.

Tack! 🙂

Klart ok! Låter Telex om det hela. Hört dem?

Inget som jag känner igen, ska googla och se om jag hittar nått ljudbart. Tack för tipset! 😛

Den matchar nästan din avatar. Lite jinglebells ovanpå så är julen här. 🙂

He he..precis! Lite så där smörig julmusik. Å med morronens frost i sinnet så är det ju nästan jul igen. 🙁

Vilken vocoder använder du? När jag kör Akai's vocoder rakt av låter det tydligare än så här..

Använder mig av medföljande vocoder i Cubase. Har ju Natives Vocator, men den är antingen för avancerad för mig eller helt enkelt dålig för jag kan ta mig tusan inte få grepp om hur jag ska ratta den. Dessutom buggar den emellanåt... 😕

Men tydligheten kan ju också försämras av att jag lägger på lite delay+reverb...kan vara att jag överstyr lite i min iver... 😛

//Micke...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.