Jump to content
Annons

Perrra - Take Me Home


trancer

Recommended Posts

LÅTNAMN: Take Me Home

ARTIST/GRUPP: Marcus Persson (Perrra)

GENRE: Melodic Trance

LÅTLÄNGD: 3:54

KOMPOSITÖR: Perrra

PRODUCENT: Perrra

EV. MEDVERKANDE: Perrra

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 5.37MB

STATUS: BETA .. slutet ej fastställt, men annars så

Perrra - Take Me Home

Nu vill jag spotta ut en ny TRANCE låt mellan all dansbandsmusik som proddats senaste tiden!

ge mig kommentarer här tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Överjävligt bra ljudbild. Det är allt jag kan säga. 🙂

(Har inte lärt mig uppskatta/förstå den här musikformen,

så kritik får utebli). Men snyggt är det när stråkpartiet gör entré,

lite spejsat och vemodigt sådär. Och det är inget fel på solosynten som växer fram....vänta nu...detta är ju ASBRA!!!!

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Överjävligt bra ljudbild. Det är allt jag kan säga. 😉

(Har inte lärt mig uppskatta/förstå den här musikformen,

så kritik får utebli). Men snyggt är det när stråkpartiet gör entré,

lite spejsat och vemodigt sådär. Och det är inget fel på solosynten som växer fram....vänta nu...detta är ju ASBRA!!!!

Nad

ååh.. TACK!

Den värmde ta mig fan! 😱

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver medan låten går.

Början låter lovande. Skönt med lite torrare trance än vanligt, tänker jag. Melodin drar igång. Här blandas det torra med lite våtare reverb. Sköna kontraster! Det där hårda "klappet" tycker jag ger en hård, härlig attack som speedar upp låten och inte låter den smeta ut. Sticket efter introt är så där klassiskt, härligt trancigt. Låten är lite kort bara, men den är ju inte färdig än, som sagt.

Det här är en klassisk trance-låt som håller sig inom ramarna, med lite utflykter ut i det okända.

Jag har inte heller lärt mig uppskatta sådan här musik, så jag försöker undvika den. Men som alla här på forumet borde alla få en chans till omdöme.

För att jag ska tycka om en låt riktigt mycket, måste jag få minst en rysning i kroppen medan jag lyssnar - Det här är en sådan låt.

Bra jobbat! Keep it up. 😱

//iHz

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver medan låten går.

Början låter lovande. Skönt med lite torrare trance än vanligt, tänker jag. Melodin drar igång. Här blandas det torra med lite våtare reverb. Sköna kontraster! Det där hårda "klappet" tycker jag ger en hård, härlig attack som speedar upp låten och inte låter den smeta ut. Sticket efter introt är så där klassiskt, härligt trancigt. Låten är lite kort bara, men den är ju inte färdig än, som sagt.

Det här är en klassisk trance-låt som håller sig inom ramarna, med lite utflykter ut i det okända.

Jag har inte heller lärt mig uppskatta sådan här musik, så jag försöker undvika den. Men som alla här på forumet borde alla få en chans till omdöme.

För att jag ska tycka om en låt riktigt mycket, måste jag få minst en rysning i kroppen medan jag lyssnar - Det här är en sådan låt.

Bra jobbat! Keep it up. 😱

//iHz

Tack så jäkla mkt!

Men du .. låten är ju inte klar än.. därför den är lite kort 😉

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver medan låten går.

Början låter lovande. Skönt med lite torrare trance än vanligt, tänker jag. Melodin drar igång. Här blandas det torra med lite våtare reverb. Sköna kontraster! Det där hårda "klappet" tycker jag ger en hård, härlig attack som speedar upp låten och inte låter den smeta ut. Sticket efter introt är så där klassiskt, härligt trancigt. Låten är lite kort bara, men den är ju inte färdig än, som sagt.

Det här är en klassisk trance-låt som håller sig inom ramarna, med lite utflykter ut i det okända.

Jag har inte heller lärt mig uppskatta sådan här musik, så jag försöker undvika den. Men som alla här på forumet borde alla få en chans till omdöme.

För att jag ska tycka om en låt riktigt mycket, måste jag få minst en rysning i kroppen medan jag lyssnar - Det här är en sådan låt.

Bra jobbat! Keep it up. 😉

//iHz

Tack så jäkla mkt!

Men du .. låten är ju inte klar än.. därför den är lite kort 😄

/Perrra

Jo jag skrev det också 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn du skall få fler kommentarer!

Hmm, det var svårt att kommentera.... Saknar "trance-transponeringen"!!

Gillar denna musikstil, tyvärr finns det väldigt mycket som låter ungefär lika. Vet inte om det behöver sticka ut, men något saknas. Men det kommer? Eller hur!!!?

Dansband, det finns en del harmonier som för tankarna till dansband! (Jo, jag är nykter! Men jag kan inte förklara det bättre... Kanske senare efter en rejäl virre?)

Tar det dig så lång tid att göra trance? Det är kanske inte din "vanliga" musikgenre? För mig skulle det ta ett par veckor att göra dansband!

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är illa att Folk lyssnar mer på mina dansbandslåtar som tar 2 timmar, och sen när man gör trancemusik och tar flera dagar att göra klart, så vill inte ens 20% så många kommentera hahahahahaha

DET NI!!!

😕

Det är svårare att kommentera något som är skapat med ambitioner. Dansbandslåtarna räcker det ju med att säga "kul" om, eftersom att det är just det de är, medan dina mer seriösa låtar förväntar konstruktiv feedback. Har jag fel?

Jag tycker att det här låter ganska bra, men melodin är lite tråkig. Lite för enkel, inga utmanande harmonier etc. Men du är en bra bit på väg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok trancer 😛 ..som sagt var en bra låt i sin genre..har hört det förut dock 😕 ..jag fastnade för några saker som "stack ut" för mig iaf:

A) Början-lät som 12"-inch version av Heaven 17´s hit-låt på 80-talet som jag just nu int eriktigt kommer ihåg vad den heter men det var ngt i stil med.. "Fascist groove thang"..bra iaf..o till sist...B)Mittenpartiet med stråkar som träder in som en skön relaxavdelning där jag kan pusta ut efter att ha suttit på spinning-cykeln..

Du kanske borde prova o dra ner på tempot o se vad som kommer ut av det 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar det dig så lång tid att göra trance? Det är kanske inte din "vanliga" musikgenre? För mig skulle det ta ett par veckor att göra dansband!

:-)

Nej.. inte flera dagar eller veckor.

Själva låten kan man göra klart på 1 dag om det är så, men det är ju rattningen jag är så jävla dålig på. Att få det att låta bra i folks lurar / högtalare.

Så jag skulle behöva en mastring kurs 😕

Men det är fan rätt som du säger, jag är egentligen bäst åp eurodance, men det är ju lite uten u , så därför drar det över mer i trancehållet, men dansband känner jag mig snabbast på 🙁

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar det dig så lång tid att göra trance? Det är kanske inte din "vanliga" musikgenre? För mig skulle det ta ett par veckor att göra dansband!

:-)

Nej.. inte flera dagar eller veckor.

Själva låten kan man göra klart på 1 dag om det är så, men det är ju rattningen jag är så jävla dålig på. Att få det att låta bra i folks lurar / högtalare.

Så jag skulle behöva en mastring kurs 😳

Men det är fan rätt som du säger, jag är egentligen bäst åp eurodance, men det är ju lite uten u , så därför drar det över mer i trancehållet, men dansband känner jag mig snabbast på 😉

/Perrra

Är det därför låten heter "Take me home" 😉 ..ditt hem är..vadå..dansband..trance eller rent utav MF 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får lite Bogrensflashbacks av den här låten på något sätt; slutet av 90-talet, folk går av dansgolvet för att de slutade precis spela I'm a barbiegirl, själv står jag kvar, eller eventuellt går in på dansgolvet för att det äntligen blir något trevligt att dansa till 😕 ..

Har inte varit på Bogrens sen dess förövrigt.

Hursomhelst, du vet vart du har den här genren, det hörs. Ljudbilden är trevlig (om än något mycket mellanregister!), melodierna är sköna och ackorden funkar finfint. Känns dock som det saknas det där lilla extra för att jag själv verkligen ska ryckas med ordentligt; men det handlar nog egentligen mer om smaksak. Det bästa blir 3 minuter in i låten när klimaxet drar igång..

Lycka till med utvecklingen av låten.

/Daniel

Ps. Bogrens är ett jävligt dåligt uteställe här i Skövde.. Ds.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ok dags att bli lite aktiv här och kommentera låtar. 😱

Riktigt skönt trumkomp! Kanske skulle vilja ha lite mer "trance-effekter" på synthen, reverb+delay. Sköna stråkar som tusan men sen tycker jag synthen låter lite tunn som main lead! Låter otroligt svenskt på nått sett! Men det är en kanon produktion!

Tummen upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag att början av låten känns lite lång. Man sitter liksom bara och väntar på att den ska komma igång. För att prata om låtlängden direkt så tycker jag att den (förutom början, och att den bara slutar mitt i) är precis lagom som den är nu. Detta tycker jag är ett vanligt misstag inom denna typ av genre, att man alltid har så förbenade långa låtar. Du lyckades också att variera låten mycket mer än vad genren brukar lyckas med att prestera. Mycket bra!

Alla ljud är verkligen omsorgsfullt valda och passar väldigt bra ihop med varandra. Skulle kanske läggas lite mer effekter på (vissa) av dem!? Å andra sidan känns det ganska uppfriskande med en sån här låt som inte vräker på med femtioelva olika effekter, så vid närmare eftertanke kanske du ska skita i det. Det beror nog lite på hur väl du vill att den ska smälta in genren.

Melodierna är riktigt sköna. Bra att du inte bara anstränger dig för att få till ett bra sound utan även lite innehåll!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...